וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: סמסונג L760

דידי חנוך

2.6.2008 / 19:32

הסליידר של סמסונג הוא מכשיר סימפטי, שלא מחדש שום דבר, אבל נותן תמורה טובה למחיר

מחזור הוא טוב לסביבה. אבל בדרך כלל לא טוב לכתיבה. ובכל זאת, חלקים מהסקירה הזאת ייראו לכם מוכרים. הסיבה לכך היא שהמכשיר הזה כמעט זהה בתכונותיו ל-J630 שסקרנו כאן לפני כחודש. ההבדל המרכזי ביניהם הוא שהאחד הוא סליידר והשני הוא מכשיר צדפה. ומכיוון שהמכשיר הוא - כמעט קופי פייסט - גם הביקורת.

ובכל זאת, מדובר בשני מכשירים שונים שמשווקים בארץ ברשתות שונות. וגם המסקנה בסוף מעט שונה. אז הבה נבחן את L760, ונראה מה יתרונותיו וחסרונותיו.

מכשיר יוטיוב?

בסקירה של J630 התלוננתי על כך שהמכשיר משווק כמכשיר בלוגים למרות שיכולותיו לא ממש תואמות את התווית. את L760 משווקים בעולם תחת ההגדרה "מכשיר יוטיוב". לא בגלל שהוא יכול להציג קליפים מיוטיוב - כי הוא לא ממש יכול - כי אם בגלל שגם הוא, כמו אחיו הצדפתי, מצויד בתוכנת Shozu שמאפשרת העלאת וידאו שצולם במכשיר לאתרים שונים וביניהם - ניחשתם - יוטיוב.

יצויין שסמסונג וסלקום לא נפלו הפעם באותה מלכודת לה נפלו ב-J630. בארץ לא משווק המכשיר תחת התווית הזאת, אם כי גם הוא משווק במידת מה כמכשיר בלוגינג. ועכשיו נצטט את הביקורת על J630:

"Shozu הוא יישום נחמד מאד. באמת. הוא גם יישום שיכול לרוץ על כמעט כל מכשיר סלולרי בשוק כיום, ויישום שניתן להורדה חינמית מהרשת. העלאת יישום חינמי למכשיר היתה יכולה להצדיק את המותג הבלוגרי לו היו כוללים בו גם יכולות מתקדמות בתחום המדיה הסלולרית. נגיד, לו היתה בו מצלמה של יותר משני מגפיקסל. זה היה עוזר. לו היתה לו קישוריות WiFi להעלאה חינמית של תכנים במקומות בהם יש קישוריות. גם זה היה אחלה".

ובכל זאת

בסה"כ, מדובר במכשיר מכשיר דור 3 (הבדל משמעותי אחד לעומת J630, שהוא מכשיר דור 3.5) חביב למדי, שיש סיבות טובות להשתמש בו גם ללא תוויות שיווקיות אלו ואחרות.

מדובר במוצר הנדסי מוצלח. הוא בנוי היטב, נוח לפתיחה ביד אחת וגישה נוחה לכרטיס הזיכרון. המקשים די נוחים, אם כי השורה העליונה קצת צמודה מדי לתחתית המסך, מה שיכול להפריע להקלדה.

גם ברמת הממשק, מדובר במכשיר שהוא יותר מסביר. סמסונג השקיעו מאמצים רבים בתחום בשנים האחרונות, וזה ניכר. הממשק של סמסונג כיום שקול ברמה הפונקציונלית לזה של מכשירי סוני אריקסון, ונופל רק מזה של נוקיה. ברמה, העיצובית, לעומת זאת, כפי שנרחיב בהמשך, הוא מקושקש מדי.

חוויית הרשת במכשיר סבירה. הוא מגיע עם דפדפן Netfront מובנה, וזה עושה עבודה לא נוראית בסה"כ. והוא מסוגל להביא אתכם להתקנה של אופרה מיני, שעושה עבודה טובה מאד. רק תזכרו להגדיל את הפונט במיני ויהיה לכם מכשיר שמסוגל לנצל את מהירות הגלישה הסלולרית שלו באופן ראוי בהחלט

הקשקוש

כמו J630, גם L760 הוא הוכחה לכך שמישהו בסמסונג זקוק לשיעור במה "מגניב" ומה "מעצבן". המכשיר מגיע עם תצוגת חיוג מקושקשת שמדמה כתיבת המספרים בקולמוס, וצלצולי מקשים מוזיקליים שמעלים את הסעיף. למרבה השמחה, ניתן להעיף את כל הדברים האלה ולקבל ממשק חיוג וצלילי מקשים נורמליים. ואפשר גם להשתיק את צלילי המקשים לגמרי, מה שבכלל משמח.

קשקוש מינורי יותר הוא הכללת הלוגו של גוגל בממשק. לגוגל יישומים סלולריים מצוינים בתחום החיפוש והמייל. אבל כל מה שהמכשיר הזה מכיל הוא שני קישורים, האחד ל-m.gmail.com והשני ל-m.google.com. כמו ה-Shozu, גם כאן מדובר בערך פיקטיבי במינימום מאמץ.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

לסיכום

מצד שני, כמו Shozu, גם הקישורים הסלולריים לגוגל עובדים. וזה העניין עם המכשיר הזה. ברגע שמעיפים ממנו את הקשקושים ומתעלמים מהמיתוג שלו, הוא די אחלה.

וכאן אנחנו מגיעים גם להבדל הגדול ביותר בינו לבין J630. את הצדפתי קטלתי יותר מכל בגלל המחיר. L760, לעומתו, אולי בגלל שהוא מכשיר דור 3 ולא דור 3.5, מתומחר בצורה שפויה לחלוטין. המכשיר, המשווק רק ברשת סלקום, עולה 1080 ש"ח ב-36 תשלומים של 30 ש"ח. למדברים מעל 100 ש"ח, יש החזר מלא.

זה מחיר סביר בהחלט, שמשקף את העובדה שמדובר במכשיר נחמד. לא יותר, אבל גם לא פחות.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully