וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: What's Running

דידי חנוך

3.6.2008 / 12:22

השבוע יש לנו תוכנה שתאמר לכם מה רץ במחשב שלכם, וגם תקשר אתכם למידע נוסף על התוכנות הרצות

מי שקורא את המדור הזה באופן קבוע יודע שיש לנו חיבה לתוכנות שנותנות מידע על מה שקורה במחשב שלנו. הסיבה לכך היא שזאת אחת הדרכים הנוחות ביותר לפתור בעיות במחשב. אם אנחנו יודעים מה קורה, אנחנו נמצאים צעד בדרך לדעת מה הבעיה.

What's Running היא אחת התוכנות המוצלחות ביותר בהן נתקלנו בתחום זה, וזאת מכיוון שהיא נותנת שירות מקיף במידה כמעט תקדימית. מעבר לשימוש כתחליף למנהל המשימות של חלונות (דבר אותו היא עושה היטב, ועליו נרחיב בהמשך), היא גם אומרת אילו חיבורים פעילים במחשב, באיזה פורט הם משתמשים ומאיזה IP הם מתחברים.

היא גם מאפשרת לבדוק את כל מנהלי ההתקנים הרצים במחשב, ואף מאפשרת לראות ולשלוט בתוכנות שהמחשב מריץ עם הפעלתו. בנוסף, היא מאפשרת לשמור לקובץ XML את כל הנתונים שלה, ויכולה להשוות את הקובץ עם המצב במחשב בכל רגע נתון. אם אתם חושדים שתוכנה כלשהי התקינה את עצמה במחשב שלכם, ההשוואה הזאת היא כלי טוב מאד לבדוק זאת.

ניהול משימות

אבל לב התוכנה הוא התחליף למנהל המשימות המובנה של חלונות. כאן מכילה התוכנה שני מאפיינים ראויים לציון. האחד הוא הצגת התהליכים באופן שמקל לראות איזו תוכנה אחראית לפתיחתה של תוכנה אחרת. כך, לדוגמה, תוכנת המייל שלי נפתחה על ידי PopTray, התוכנה בה אני משתמש כדי לבדוק את כותרות המיילים שלי לפני שאני מוריד אותם למחשב.

מאפיין בולט שני הוא בדיקה מקוונת של כל תהליך שרץ במחשב. התוכנה אומרת לכם מה החברה שיצרה את התוכנה, באיזו תוכנה מדובר, וגם האם הגרסה של התוכנה עדכנית לפי מאגר הנתונים שנמצא ברשות החברה.

בתוכנה יש גם אופציות להוספת נתונים למעקב בעבור משתמשים מתקדמים, כמו מספר ה-Handles של קובץ, השימוש שלו ב-Page File ועוד. האפשרויות האלה יאפשרו לכם לבדוק איזו תוכנה גוזלת מהמחשב משאבים מעבר לשימוש זיכרון ומעבד.

כמו רוב התוכנות במדור, גם What's Running היא תוכנה חינמית לשימוש ביתי, והיא אינה דורשת הרשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully