וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-WiMax של מירס בפעולה

חברת מירס הציגה היום את תוצאות ניסוי ה-WiMax אותו היא עורכת ואת השימושים האפשריים לטכנולוגיה

איריס דומאני

"מזה כשנה וחצי אנו פועלים בשביל להביא את העידן החדש של התקשורת האישית", אמר אבי פתיר בהשקה של ה-Mirs Wimax city -.אירוע ההדגמה של טכנולוגיית ה-WiMax ויישומיה האפשריים בישראל, אותו ערכה חברת מירס לעיתונאים ושותפים. שיתופי הפעולה שהוצגו באירוע כללו חברות כמו יס, אינטל ואתר הספורט One.

המטרה של האירוע, כפי שהסביר אברשה בורשטיין, היא להראות איך WiMax יכול לשנות לנו את החיים. למי שלא מכיר, מדובר בטכנולוגיית הזרמת מידע באופן אלחוטי – אחת היורשות האפשריות של ה-WiFi אותו אנו פוגשים כיום בכל מקום. ל-WiMax מספר ייתרונות, כמו כיסוי רחב מאוד ואיכות אות גבוהה. זהו גם הדגש של מירס – כיסוי בתנועה, בכל מקום.

המטרה של מירס, בסופו של דבר, היא להפוך מספק טלפוניה הפועל על תשתית ארכאית ששמה iDEN, לספק ווימקס המסוגל להביא ללקוחותיו לא רק טלפוניה בטכנולוגיית VoIP אלא גם טלוויזיה ואינטרנט בכל מקום – כל זה במחיר נוח שיהיה נמוך מזה של מתחריו. בשביל זה, מוכנים במירס להשקיע כ-200 מיליון דולרים, ולפתוח בשיתוף עם מוטורולה זרוע פיתוח לקידום ואימוץ יישומי WiMax.

כדי לעשות זאת, צריכים במירס אישור הפעלה של משרד התקשורת. כיום מנסח המשרד את כל המסמכים והתקנים הנדרשים בשביל מפעילת שירות WiMax ובסוף השנה יתקיים מכרז בו תשתתף מירס וגורמים נוספים. אם יזכו, אומרים בחברה שיוכלו להשיק שירותים מסחריים כבר באמצע השנה הבאה, כשתוך שנה מתחילת הכיסוי המטרה היא לכסות את כל המדינה. בשלב הראשון, מירס לא מתכננת להיות ספקית אינטרנט, ותספק רק את התשתית, אך בחברה לא שוללים גם הפיכה לספקית מן המניין.

באירוע נוכח גם כבוד שר התקשורת אריאל אטיאס, שאמנם לא נאם אך ענה על מספר שאלות של עיתונאים. כשנשאל אודות מספר המפעילים שיהיו ל-WiMax בישראל, אמר כי מעולם לא הייתה כוונה ליצור בלעדיות לחברה זו או אחרת, והסיפור כאן הוא של סדרי עדיפויות.

  • עוד באותו נושא:
  • wimax
  • מירס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully