וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: DiNovo Mini

דניס ויטצ'בסקי אהב עד מאד את המקלדת הזעירה לקולנוע ביתי של לוג'יטק. רק המחיר מצער אותו

כאשר הגיעו בכירי חברת Logitech לארץ לרגל יום ההולדת ה-25 של החברה, הם השמיעו באוזני כל מי שהאזין כי המטרה המפורשת של לוג'יטק היא ליצור אביזרים נלווים למחשב. אין להם תוכניות, אמרו, להיכנס לתחום המחשבים עצמם, אבל בכל הקשור לאביזרים – הם רוצים להיות ברירת המחדל של הלקוחות. עכברים, מקלדות, רמקולים – בכל אלה הצליחה החברה להשיג מודעות מותג מאוד טובה, וברצונם לשמור על זה.

כחלק מהתוכנית ליצור מוצרים רלוונטיים לכל סוגי אוכלוסייה, הגיעה לה גם מקלדת ה-DiNovo Mini – מושא הביקורת הזו. אף אחד לא אמור לרצות את המקלדת הזו כמקלדת הראשית של המחשב שלהם – היא קטנה מדי ולא נוחה לכתיבה ממושכת. האמת היא שגודלה אידיאלי להחזיקה בשתי ידיים ולהקיש על שלל מקשיה בעזרת שני האגודלים בלבד.

אז כן, זוהי מקלדת משנית, שמותאמת בעיקר למחשבי HTPC ולקונסולת הפלייסטיישן 3 איתה היא עובדת. כל הקטע כאן הוא היכולת להשתמש בה כשאתם יושבים על הספה במרחק מהמחשב, ולא רוצים שלידכם תשכב לה מקלדת מלאה ומעצבנת.

התלהבות מתפרצת

נתחיל מכך שההתלהבות שהייתה לי לפני שקיבלתי את המוצר רק גדלה אחרי מספר שבועות של שימוש בו. מדובר, ללא ספק, באביזר נלווה נהדר למחשב הסלוני או לפלייסטיישן 3 (המקרה הרלוונטי יותר בשבילי). ועכשיו, אחרי שסיימנו עם הסופרלטיבים, בואו ונראה מה הופך את ה-Dinovo Mini לטובה כל כך.

במבט ראשון, לא ברור בכלל שזו מקלדת. המכסה החצי-שקוף והמאוד-אלגנטי גורם לרבים לטעות ולחשוב שמדובר במחשב אולטרה-נייד או טלפון סלולרי מתקדם. המכסה הזה לא נמצא שם רק בשביל היופי – כיוון שמקומה הטבעי של המקלדת הזו הוא על הספה, יש לא מעט סיכויים שבשלב זה או אחר של חייכם תמצאו את עצמכם שוכבים או יושבים עליה. וכאן בדיוק יעזור לכם המכסה להימנע מטעויות מביכות.

מתחת למכסה הנ"ל תמצאו, כאמור, מקלדת עם מקשים קטנים יחסית ועיגול מגע בצדה הימני-עליון. קודם המקשים – אלה, כאמור, קטנים, אך קשיחים מאוד ונוחים מאוד גם לאנשים עם אצבעות גדולות כמו של עבדכם הלא-באמת-נאמן-אבל-אין-לכם-מה-לעשות-בקשר-לזה. מצאתי את עצמי מקליד ללא בעיות מיוחדות גם בצורה עיוורת אחרי כשעה של שימוש. לשימוש לילי, המקשים מוארים באור כתום רך, שכבה כמה שניות לאחר שאתם מפסיקים להשתמש במקלדת.

לעיגול המגע שהוזכר בפסקה הקודמת יש שני שימושים. הראשון הוא תחליף לעכבר, וכאן אנחנו נתקלים באחת הבעיות (הלא-רבות) של המקלדת הזו, והיא שהמשטח לא תמיד רגיש מספיק. לעיתים צריך לבצע תנועות כמה פעמים כדי שהוא יקלוט אותם, והשטח שלו קטן מדי לשימוש נוח. השימוש השני, והלא-בעייתי, מושג בתזוזה קטנה של מתג. הוא משנה את הצבע של התאורה באזור המשטח, ומאפשר לכם להשתמש בו כבג'ויסטיק 4 כיווני.

יש קהל יעד

אבל גם הגאדג'ט שבנוי בצורה הכי טובה לא שווה כלום אם אין לו קהל יעד. ל-DiNovo Mini אין את הבעיה הזו, הוא יכול להיות טוב מאוד לכל בעלי המחשבים הסלוניים וחשוב מכך, לכל בעלי הפלייסטיישן 3. התקדמות הקונסולה הזו אל עבר העתיד המקוון של כולנו לוותה בהוספת מספר שירותים כגון דפדפן אינטרנט ומסנג'ר פנימי. כל אלה נשלטים, אמנם, בעזרת הבקר הרגיל של הקונסולה, אבל הרבה יותר נוח להשתמש בהם כשיש לכם מקלדת ולא רק ג'ויסטיק.

חיבור המקלדת לקונסולה פשוט מאוד, ומצריך רק שינוי מצבו של מתג אחד ותהליך קצר של לחיצת יד וירטואלית בין הקונסולה לבין האביזר. חיבור למחשב בעל משדר Bluetooth מובנה כולל תהליך זהה, אך גם אם אין לכם בלוטות', המקלדת מגיעה עם משדר נשלף שחבוי בדרך כלל בבטנה אך ניתן להוצאה וחיבור לכל מחשב בעל כניסת USB. בכל תקופת השימוש שלי במקלדת לא נאלצתי להטעין אותה אפילו פעם אחת. זה תואם את ההערכות של לוג'יטק, על פיהן תצטרכו לעשות זאת פעם בחודש.

הבעיה היחידה: המחיר

ההמלצה שלי לרכוש DiNovo מיני אם יש לכם פלייסטיישן 3, או אם יש לכם HTPC ואתם צריכים מקלדת קטנה ואסתטית בשבילו היא כמעט בלתי מסוייגת. אך הבעיה היחידה שלא קשורה לאיכות המוצר כאן היא זו שיכולה למנוע מכם לרכוש אותה – המחיר. מחירה הוא 899 ש"ח (בחנויות "נבחרות" ובחנויות קולנוע ביתי), וזה מחיר גבוה מדי לאנשים רבים. אם אתם דווקא מרגישים שיש לכם היכולת והצורך, זו לדעתי רכישה מצויינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully