וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוס הטיפים

זיו קיטרו

8.6.2008 / 2:24

השבוע בטור: זיו קיטרו מביא שלל טיפים למק ואף מסביר את המחסור הזמני באיפונים בעולם

מערכת הנז"ק (או DRM) של אפל כוללת אפשרות השמעה של השירים שרכשתם בכספכם היקר על חמישה מחשבים בלבד. אם רכשתם מחשב חדש, תהיו חייבים לבטל אישור למחשב אחר. לרוב, אם רוצים לבטל את אחד מהמחשבים הולכים לתפריט Store ושם בוחרים באפשרות Deauthorize computer. לאחר שתקישו את הסיסמה שלכם המחשב כבר לא יהיה רשום במערכת של אפל ואתם תוכלו לאשר מחשב אחר. אבל, במידה ואין לכם גישה למחשב הנ“ל (מכרתם אותו, התקנתם מחדש את המערכת מאפס וכדומה) תאלצו לעבור דרך החנות של iTunes.

בוחרים בחנות מתוך סרגל הניווט. כעת לחצו על המשתמש שלכם בצד הימני של המסך. אתם תעברו לעמוד שבו תוכלו לעדכן מידע על עצמכם - כתובת וכדומה.

בתחתית הקובייה הראשונה, בה יש את הכתובת שלכם, תמצאו משפט שאומר כמה מחשבים מאושרים יש לכם על החשבון. ברגע שחמישה מחשבים מאושרים על אותו החשבון מופיע לצד המשפט כפתור שבלחיצה אחת עליו מבטלים את כל האישורים.

השיטה הזו מסורבלת ומעצבנת קצת כי כעת כל מחשב שהיה מאושר חייב לעבור אישור שוב (או דרך התפריט או בלחיצה על שיר שרכשתם ואז הקלדה של הססמה שלכם). זה בעיקר מציק כשרוצים לשמוע שיר שרכשתם ואתם כבר לא מחוברים לאינטרנט ולא יכולים לאשר את המחשב באותו הרגע. זה בכל מקרה שיפור רציני לעומת הזמן בו הייתם נאלצים לחייג לאפל ולהמתין על הקו לאיש שירות שיעשה את זה בשבילכם.

איפה ניתן למצוא תוכנות בחינם למק?

יש הרבה מאוד אתרים שמתעדכנים באופן קבוע ומציגים תוכנות המופצות בחינם לכל דורש. האתר המומלץ ביותר הוא MAC reviewcast שמספק בכל שבוע המלצות על תוכנות חדשות ועדכונים של תוכנות. לב האתר הוא פודקאסט (תוכנית אינטרנט שבועית) לה ניתן להאזין ולקבל מידע על כל התוכנות הללו.

באתר Freemacware תוכלו למצוא רשימה הולכת וגדלה של תוכנות המופצות בחינם. כל עמוד כולל בתוכו מספר תוכנות המיוצגות באייקון גדול ונאה ולחיצה על זה תביא להסבר קצרצר. באתר יש קרוב ל-400 תוכנות.

לבסוף, באתר Maclibre תוכלו למצוא אסופה של תוכנות קוד פתוח שניתן להוריד בנפרד או כחבילה. תמצאו פה תחליפים ל-Office, תוכנות עריכה גרפית וכלים שונים.

הפח לא מתרוקן

לעיתים, כאשר מנסים למחוק קבצים באופן סופי מתוך פח האשפה של המערכת מקבלים הודעה שטוענת שיש קבצים שעדיין בשימוש ולא ניתן למחוק אותם. הסיבה לכך יכולה להיות עדכון של תוכנה, אשר זרקה קבצים לפח באופן אוטומטי לאחר העדכון ומאחר ואותה התוכנה עדיין בשימוש לא ניתן למחוק את הקבצים הללו. אפשרות אחרת היא שהקובץ נזרק על ידי המשתמש לפח אבל הקובץ עדיין פתוח (תמונה שאתם מסתכלים עליה, או שהמסמך פתוח באחת מתוכנות עיבוד התמלילים). ברוב המקרים כיבוי של החלון עם הקובץ שבשימוש או כיבוי התוכנה עצמה תאפשר למחוק את הקובץ הסורר.

הפתרון פשוט: לצאת מהמשתמש ולהכנס מחדש (או פשוט לאתחל את המחשב) על מנת שהמערכת תשתחרר לחלוטין מהקבצים ותאפשר למחוק אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אפל וזמינות ה-iphone

בשבועות האחרונים קבלתיימיילים רבים לגבי העובדה שאי אפשר לרכוש איפונים מחנויות בחו“ל והשאלה שחזרה על עצמה הייתה - למה? למה אפל לא מאפשרים לרכוש איפונים יותר? ובכן התשובה לכך מורכבת ואין לה תשובה מלאה כי אפל לא מספקים תשובה כזו כחלק ממדיניות החשאיות שלה.

מה שידוע הוא שבכנס המפתחים שיתקיים ביוני עומד סטיב ג‘ובס להכריז על מכשיר חדש. השמועות מספרות על איפון דור 3, עם יכולות וידאו, GPS מובנה זיכרון גדול יותר ועוד הפתעות. ידוע גם שתוכרז חנות התוכנות לאיפון מה שידרוש מאפל להוציא את השדרוג החדש של התוכנה 2.0 שרבים ממתינים לה. בין אם השמועות נכונות או לא לגבי המרכיבים של המכשיר החדש, ברור לכולם שמכשיר כזה יופיע והוא חלק מהתכנית של אפל שפועלת בצורה מאוד מדוקדקת בכל הקשור לניהול מלאים.

הפסקת הייצור והבאת השוק למצב של צמא, כחודש לפני ההכרזה, מספקת לאפל פרסום רב. שוק הטכנולוגיה, העיתונים הבלוגים והאנשים המתעניינים בתחום מדברים ללא הפסק על המחסור ועל מה שעומד לבוא ומספקים לאפל פרסום חינם. זו כבר סיבה אחת.

הסיבה השנייה קשורה לכאב הראש שנקרא החזרת מוצרים. כל משתמש רשאי להחזיר מוצר שקנה והוא אינו מרוצה ממנו בתוך 14-30 יום, תלוי בחוק של אותה המדינה. אם אפל היו ממשיכים להוציא מכשירים הם היו מחויבים לקבל כל מכשיר שמישהו יחליט להחזיר ובמקומו לקבל מכשיר מהדור החדש. מאחר ואפל לא מעלים מחירים אלא מחליפים את המוצר שעומד על אותה משבצת מחיר הדבר אומר שאלפי אנשים יעשו שימוש במכשיר לזמן מסוים ואז יזכו לשדרוג בחינם.

אם נבחן את הבעיה של שנה שעברה, אז מכשירים נמכרו בהנחה של 200$ זמן קצר לאחר שיאו לשוק - דבר שגרם למהומה רבתי בקרב הרוכשים הראשונים - נראה שאפל כנראה לומדת מהניסיון ומנסה לצאת מכל מצב בו היא תתמודד עם לקוחות כעוסים שכבר שלמו כסף וכעת צריך למצוא להם פתרון - בניגוד ללקוחות שעדיין לא הוציאו כסף ולכן אין שום מחויבות כלפיהם.

  • עוד באותו נושא:
  • itunes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully