וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Penny Arcade

המשחק הראשון של פני ארקייד נוצר בשביל חובבי הקומיקס עליו הוא מבוסס, ורק הם יוכלו באמת ליהנות ממנו

תפקיד המבקר – באם הוא מבקר משחקי מחשב או אוכל – הוא תפקיד אכזרי יחסית. קל מאוד לכתוב מלים פוגעות על מוצר שלא אהבת, החלק הקשה הוא להתמודד עם כך שמאחורי המוצר יש אנשים שאולי יקראו את הביקורת הזו. ג'רי הולקינס ומייק קראוליק עושים את זה כבר עשור באמצעות Penny Arcade – קומיקס מקוון אותו הקימו, אשר הפך לאחד הפופולאריים ביותר בתחום, בזכות הציניות והגישה הלא-סלחנית לטיפשות בתעשיית המשחקים.

הקומיקס הזה, ומה שקרה בו בעשר השנים האחרונות, הוא הסיבה לכך שהרמתי גבה כשהולקינו וקראוליק הכריזו על פיתוחו של משחק משלהם. זה דבר אחד כשאנשים מפורסמים מנציחים את שמם במשחק, אבל כאן מדובר בשני מבקרים, ונדרש הרבה מאוד אומץ בשביל לעמוד בצדה השני של הביקורת אחרי שכבר תקעת כל כך הרבה חצים בחבריך החדשים למקצוע.

לחובבים בלבד

ההימור אותו לקחו השניים מסתבר כהרבה פחות משמעותי כשמסתכלים על המשחק עצמו. זהו לא כותר שנועד להרחיב את קהל המעריצים של המותג Penny Arcade – רוב הסיכויים הם שאם אתם לא אוהבים את הקומיקס או לא מכירים את הנפשות הפועלות, לא תאהבו גם את המשחק. אם, לעומת זאת, אתם קוראים את כל 3 העדכונים השבועיים של הקומיקס ויודעים מהי הדרך הכי טובה לסחוט תפוז, תרגישו כאן כמו בבית.

Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness (להלן "המשחק" או "הכותר") הוא בבסיסו משחק תפקידים, וגם מתחיל ככזה – ביצירת דמות. אין לכם כאן יותר מדי מקום לגיוון, אבל הפלוס הוא שכל דמות שתעשו תעבור לא רק טיפול תלת-ממדי למטרות המשחק עצמו אלא גם טיפול דו-ממדי שנראה כאילו צויר על ידי קראוליק בעצמו.

לאחר מכן, אנחנו מגיעים לעלילה עצמה. זו מתרחשת בשנת 1922 בעיר ניו-ארקדיה, שנראית שלווה במבט ראשון, אך במבט שני והלאה מתחילים להבין שמדובר במקום מרושע להחריד. ההבנה הזו מגיעה לראשו של הגיבור שלנו כשדגם ענקי של משגל פירות 2000 הורס לו את הבית, והוא מצטרף לגייב וטיכו – שני הגיבורים של הקומיקס, שעוסקים במלחמה ברשע.

מועדון קרב מיוחד

המשחק עצמו הוא שילוב מוכר בין ז'אנר התפקידים לבין הרפתקאות, עם משימות צד קטנות שמתנקזות לתוך משימה ראשית. שני דברים מייחדים אותו – הסגנון הכללי ומערכת הקרב. באשר לסגנון, כפי שכבר אמרתי – זה משחק לחובבי הקומיקס. הגרפיקה שלו לא יפה במיוחד אבל העיצוב גורם לכם להרגיש כאילו אתם באמת נמצאים בעולם של פני-ארקייד, והדיאלוגים רק מחזקים את ההרגשה הזו.

האלמנט המייחד השני הנו, כאמור, מערכת הקרב. מדובר בקרבות מבוססי תורות, אך כאלה שמתרחשים בזמן אמת. לכל דמות שלכם יש 3 מדי התקפה שמתמלאים אחד אחרי השני לאחר ביצוע התקפה – הראשון לשימוש באביזרים ושיקויים, השני להתקפה רגילה והשלישי להתקפות מיוחדות. כך, אתם תמיד צריכים להחליט אם לחכות עוד קצת בשביל התקפה חזקה יותר או לתקוף עכשיו. וגם אם אתם מחכים מספיק בשביל שהאויב יתקוף אתכם, לא צריך להתייאש – לחיצה מתוזמנת היטב על כפתור הרווח תאפשר לכם לחסום את התקפתו ואולי אפילו לצאת למתקפת נגד.

סיכום

האורך של המשחק – כ-6 שעות, סביר אם מתחשבים בכך שמדובר בכותר אפיזודי וזהו רק הפרק הראשון שלו. המחיר בהתאם – כ-20 דולרים לגרסת המחשב האישי או אקס-בוקס 360. ואם אתם אוהבים את הקומיקס, זוהי השקעה מאוד כדאית בשבילכם. אם לא, או אם הרגישות שלכם לפנטומימאים גבוהה מדי, עדיף שתבזבזו את הכסף שלכם על דברים טובים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • penny arcade

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully