וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרם של דיסני

דידי חנוך

11.6.2008 / 2:41

דיסני מצטרפת לגל הזרמת הסרטים החינמית ברשת. השירות לא עובד מחוץ לארצות הברית

כמו Hulu, גם דיסני מתחילה השבוע להזרים סרטים בחינם ברשת. השירות יאפשר לצופים לצפות כל שבוע בסרט אחד, שישודר גם בטלוויזיה במסדרת תוכנית הקלאסיקות "Wonderful World of Disney". במסגרת השירות יוכלו צופים לצפות מסרטים כמו "לחפש את נימו", "מפלצות בע"מ" ו"פיטר פן".

בעבור הקהל הישראלי, עם זאת, מדובר בעוד פתח לתסכול. כמו הזרמת הסרטים והסדרות של Hulu, גם השירות של דיסני נעול לגולשים מגבולות ארצות הברית. ובניגוד להולו, לא נראה שתוכנות כמו Hostpot Shield עליה כתבנו בעבר מצליחים לעקוף את החסימה.

זהו צעד נוסף בשתי מגמות של חברות המדיה, האחת מבורכת והשנייה שגויה. מגמת הזרמת התכנים בחינם ברשת עם פרסומות היא תגובה נכונה להצלחה של שירותים כמו יוטיוב ושל מגוון אמצעי ההורדות הפירטיים.

אבל הנעילה הגיאוגרפית מראה שהחברות עדיין לא מבינות שראשי התיבות של WWW הם World Wide Web. הרשת היא עולמית, ונעילה גיאוגרפית היא פתח לתסכול. המקרה חמור במיוחד בשירות של Hulu, מכיוון שכמו יוטיוב ושירותים אחרים, הולו מאפשר הטמעה של תכנים באתרים אחרים. יותר ויותר, אנו נתקלים לאחרונה באתרים שרוצים להראות קטע מסדרה או מסרט, ובוחרים להטמיע וידאו מהולו. בעבור גולשים מחוץ לארצות הברית, התוצאה היא מסך שאומר שאין ביכולתכם לצפות בשירות.

שוב חוזר הניגון

זכור לרע הנסיון של תעשיית הקולנוע לנעול סרטים ב-DVD למיקומים גיאוגרפיים על ידי יצירת ה"אזורים". זכורה גם העובדה שכל יצרן DVD הותיר במכשיר קוד לפתיחת הנעילה, ושחברות כמו AnyDVD בנו עסק יפה מפתיחת הנעילה במחשב האישי.

הנסיונות של חברות המדיה לשלוט בהפצת התכנים שלהן במידה מגבילה נידון לכישלון, ובמקרה של הרשת הוא נידון לכישלון כואב יותר. החברות רק מרגילות צרכנים שהמקום הנכון לצרוך בו תכני וידאו אינו האפיק שלהן. זה מה שהרג את תעשיית התקליטים (היא מתה, היא פשוט עוד לא הבינה את זה), וזה מה שיהרוג את אפיקי הפצת המדיה של חברות הקולנוע והטלויזיה אם הן לא ישנו גישה.

  • עוד באותו נושא:
  • דיסני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully