וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MVNO בישראל בקרוב?

אמיתי זיו

11.6.2008 / 15:55

מסתמן: משרד התקשורת יחליט לטובת הכנסת מפעיל סלולרי וירטואלי לישראל

אחרי דיונים רבים, החלטות ממשלה, יוזמות חקיקה ודחיות אין ספור, נראה כי משרד התקשורת נוטה בימים האחרונים לקבל החלטה חיובית באשר להכנסה של שחקן סלולרי וירטואלי לישראל במודל שמכונה MVNO. באם תכנס הרפורמה, יוכלו בטווח זמן די קצר להיכנס לשוק הסלולר הישראלי עוד מספר מפעילים חדשים.

מפעיל MVNO הוא מפעיל שאין לו תשתית משלו. מדובר בשחקן סיטונאי שרוכש מהמפעילים הסלולרים דקות שיחה ומוכר אותן בהנחת כמות לצרכן הסופי. ברם, משרד התקשורת מקדם כרגע מודל מחוכם יותר שנקרא Full MVNO: לפי מודל זה השחקן החדש רוכש מהחברה הסלולרית רק שירותי רדיו, אך מבצע בעצמו את כל מערכת זיהוי הלקוחות ומיתוג השיחות. השחקן החדש יהיה בעל מיתוג משלו וישווק מכשירים משלו. על הכנסת שחקנים חדשים בשיטה הומלץ גם בדו"ח וועדת גרונאו שעסק בפתיחת שוק התקשורת לתחרות.

שחקנים שהביעו התעניינות לפעול במודל זה הם חברת 012 סמייל, שאף הודיעה שהיא מעדיפה את מודל ה- MVNO Full שיבוסס על שדרוג המערכות הקיימות שלה בטלפוניה. כמו כן, חברת OT רוצה להיות מפעילה וריטואלית, אקספון 018, ואפילו סאני תקשורת (יבואנית סמסונג) רוצות להיכנס למגרש זה.

בשבועות האחרונים עובדים במשרד התקשורת יומם וליל לבנות רפורמת תקשורת כוללת לשוק הישראלי, ומלבד ההחלטה הצפויה בעניין ה-MVNO, מתקרב גם מכרז ה-WiMax, והמשרד אף קיים בשבוע שעבר ימי עיון בנושא האנבנדלינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully