וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון החדש? זה טוב

דידי חנוך

11.6.2008 / 16:17

נהיה אפנתי להתלונן על אייפון דור 3. דידי חנוך מסביר למה המתלוננים שוגים, טועים וגם לא צודקים

זה היה צפוי עד כאב. אחרי יממה של אורגיה תקשורתית בנוגע להשקת האייפון החדש, מגיע - בארץ ובעולם - גל הביקורות. והרשו לי לומר לכם, כאדם שאינו משתמש אייפון וכנראה גם לא יהיה: שטויות.

האייפון החדש הוא מכשיר הסלולר החשוב ביותר של השנה, והתמחור שלו הוא יותר מסביר. ולטענות אשיב כאן, בזו אחר זו.

הירידה במחיר היא פיקציה!

כן, חבילת דור 3 עולה גם בארה"ב יותר מאשר חבילת גלישה של דור 2.75. 10 דולר יותר לחודש. זה מפתיע מישהו? זה מכשיר שהאינטרנט הוא הייחוד העיקרי שלו, ובעבור 30 דולרים לחודש, משתמשים מקבלים אינטרנט במהירות גבוהה בכל מקום ללא הגבלה. גם בארץ אינטרנט מהיר עולה יותר מאינטרנט איטי. בכל מקום זה ככה.

באתר Valleywag חישבו את מחיר חבילת הגלישה פלוס חבילת השיחות והגיעו למסקנה שהאייפון במאתיים דולר עולה יותר מ-1,000 דולר. זה נשמע הרבה. עכשיו תחשבו כמה כסף אתם מוציאים בשנתיים הסלולר. רמז: אם אתם מדברים במידה סבירה וגולשים, זה יותר מ-1,000 דולר. נקודת המפתח כאן היא העובדה שמשתמשי אייפון משתמשים באינטרנט - כי השימוש באינטרנט באייפון היה טוב יותר מאשר במכשירים אחרים גם כשהחיבור עצמו היה אטי. זה לא חיוב חסר משמעות, כי אם חיוב בעבור שירות שהוא חלק מהותי מחווית המכשיר.

200 דולר הוא מחיר מדהים למכשיר כמו האייפון, נגן מולטימדיה, מכשיר אינטרנט, וגם סלולרי לא כזה גרוע.

הרשת תיפול!

נו, באמת. טענות מסוג "הרשת לא תעמוד בעומס" נשמעות כל חודשיים כבר עשור. הרשת עומדת בעומס. היא עמדה בעומס והיא תמשיך לעמוד בעומס. היא תעשה זאת כי זה אינטרס כלכלי ישיר של החברות שמשלמות על התשתית ושל החברות שבונות אותה.

באמת שאין הרבה מה להרחיב בנוגע לטיעון הזה, כי זה טיעון הפחדה קלאסי וריק מתוכן.

החידושים ישנים!

כן, GPS הוא לא יותר מהשוואת יכולות עם המתחרים. אבל יכולות מתקדמות הן חסרות משמעות ללא השימושיות והיישומים. וכאן אפל מתקדמת בהרבה מכל מתחריה. מעבר לניווט הבסיסי, אותו עושים היטב במכשירים רבים ושונים, אפל עומדת להכניס יישומים שמשתמשים במיקום שלכם טוב יותר. וקהילת המפתחים האולטרה פעילה של המק עומדת להביא לנו מגוון עצום של שימושים למיקום. GPS הוא לא רק ניווט, דבר שגם חברות אחרות כמו נוקיה מבינות מזמן. אבל אפל עומדת לממש את זה, בעתיד הממש קרוב.

וכן, גם דור 3 יש לכולם. אבל כפי שנאמר קודם, חוויית הגלישה בדפדפן של האייפון היתה הטובה ביותר במכשיר נייד עוד כשהיא נבנתה על חיבור Edge מאעפן. עכשיו היא תהיה טובה עוד יותר. זאת לא השוואת יכולות, זאת הגדלת פער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אפל זורקים עלינו ז...!

לא. הם לא. תכלס, ישראל היא מדינה קטנה ולא נמצאת גבוה בסולם העדיפויות של אפל. זה לא מפתיע. תגידו "אבל מה עם ירדן?" ובכן, ירדן היא חלק מהסכם כולל עם France Telecom, חברה ענקית שהשלוחה שלה בירדן היא רק אחת ממספר שלוחות שלה שיקבלו את האייפון.

אין בדברים כדי לבטל את הביקורת הלגיטימית על אפל ועל איידיגיטל. אורנג' היא חברת בת של האצ'יסון, שתספק אייפון להונג קונג. ואיידיגיטל הוקמה במטרה להביא לארץ אייפון. כל עוד היא לא עושה זאת, החברה ומנכ"לה ערן תור הם כישלון.

אבל אנחנו עדיין מאמינים שזה יקרה. לקראת סוף השנה או בשנה הבאה, תביא איידיגיטל את האייפון לישראל בשילוב עם אחת משלוש חברות הסלולר הישראליות הגדולות - אין לשכוח, רשת HSPA של פלאפון הולכת ומתקרבת, והאייפון יוכל לעבוד בה.

זה יקרה כי הבונוס המותגי של הבאת האייפון הוא גדול מכדי ששלוש החברות יוותרו עליו. אחת מהן תסכים לשלם את הסבסוד הגבוה בתקווה שתוכל להחזיר את הכסף באמצעות חיובים על שימוש ושירותים.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully