וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים ישראלים מדווחים על ירידה בפופולריות של רשתות חברתיות

מחקר ישראלי מראה על ירידה בפופולריות של רשתות חברתיות, ועל תחושת אכזבה בקרב משתמשים שבאו לעשות עסקים

תחום הרשתות החברתיות באינטרנט הוא כר פורה למחקרים בכל רחבי העולם. תוצאות אחד המחקרים האלה, שנערך בישראל בחודש אפריל האחרון, פורסמו היום. המחקר נערך על ידי פרופסור גוסטבו מש, ראש החוק לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת חיפה, וצביה אלגלי, דוקטורנטית במחלקה למדע טכנולוגיה וחבר באוניברסיטת בר-אילן, בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי.

תוצאות המחקר, שכלל מדגם של 1,003 משתמשי אינטרנט בגילאי 18-50, מראות כי 20 אחוזים מאנשים שהשתמשו אי פעם ברשת חברתית, נטשו אותה. מתוך הנוטשים, חמישה-עשר אחוזים הם בגילאי 18-30, עשרים וארבעה אחוזים בגילאי 31-40 ושלושים ושלושה אחוזים בגילאי 41-50. מעבר לכך, נבדקה הנטישה גם בהקשר של מצב משפחתי, וכאן הראה המחקר כי שיעור הנוטשים בקרב הנשואים כפול מזה של רווקים.


בסיכומו של המחקר, אומרים פרופסור מש וצביה אלגלי כי "הממצאים מראים שאם אתה מחפש חברים מבית הספר, קרובי משפחה וחברים קרובים, הרשתות החברתיות מאפשרות למצוא אותם וליצור איתם קשר בצורה דומה לשימוש במספרי הטלפון שלהם. פעילות זו כרוכה בתוספת של זמן לזמן שהגולש עושה שימוש ברשת. אם אין ברשותך זמן עודף, האכזבה מהשימוש ברשתות חברתיות תגיע מהר ואיתה הנטישה. אם אתה מעוניין להרחיב את הקשרים החברתיים, וליצור קשרים עסקיים עם אנשים שאינם מוכרים לך באמצעות הרשת החברתית, קרוב לוודאי שהרשת החברתית לא תספק את הציפייה, תאכזב אותך, ותינטש על ידך". עם זאת, המחקר לא עשה שום הבדלה בין רשתות חברתיות "כלליות" דוגמת פייסבוק ומייספייס, לבין רשתות עסקיות כמו Linkedin.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully