וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייקאן בעד גוגל

אשר שכטר

16.6.2008 / 15:33

קרל אייקאן רואה בחיוב את עסקת גוגל-יאהו: "העסקה עם גוגל טובה יותר מהעסקה שהציעה מיקרוסופט"

המשקיע המיליארדר קרל אייקאן, הנמצא כיום בעיצומו של מאבק שליטה על יאהו מול הנהלת החברה, התייחס היום לראשונה בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס לשיתוף הפעולה בין יאהו לגוגל שעליו הודיעו שתי החברות בסוף השבוע. אייקאן אמר כי ייתכן שלשיתוף הפעולה בין גוגל ליאהו בתחום הפרסום צמוד תוצאות החיפוש "יש מעלות מסוימות".

"למרות שהעסקה עם גוגל היא לא זהה בערכה להצעה של 34.37 דולר למניה עבור יאהו, אני עדיין לומד אותה וייתכן שיש לה מעלות מסוימות", אמר אייקאן. המיליארדר, שנוהג להשקיע בחברות אשר לדעתו מוערכות בחסר או מנוהלת בצורה כושלת בניסיון ללחוץ על הנהלותיהן לבצע שינויים במדיניותן, פתח בחודש שעבר בניסיון השתלטות על יאהו בטענה כי החברה "נהגה בצורה בלתי הגיונית" כאשר דחתה את הצעת הרכש של מיקרוסופט ובניסיון להאיץ את מכירתה לענקית התוכנה.

עם זאת, ציין אייקאן כי שיתוף הפעולה עם גוגל, שלדברי יאהו צפוי להניב לחברה הכנסות של 800 מיליון דולר בשנה, טוב יותר מהעסקה שהציעה מיקרוסופט לפני כישלון המגעים בינה לבין יאהו בשבוע שעבר. מיקרוסופט הציעה לרכוש את פעילות החיפושים המקוונים של יאהו, בנוסף לנתח של 16% ממניות החברה תמורת 35 דולר למניה או 7.73 מיליארד דולר.

מאוכזב מהחלטת יאהו

"אני עדיין מאד מאוכזב מהנהלת יאהו, אך לעסקה עם גוגל יש יתרונות מסוימים ונראה שהיא טובה יותר מהעסקה האלטרנטיווית שהציעה מיקרוסופט", אמר אייקאן, שסירב לציין האם הוא מתכוון להמשיך במאבק ההשתלטות שלו על החברה. כאחת מנקודות היתרון של העסקה עם גוגל ציין אייקאן את סעיף החלפת הבעלות שהכניסה יאהו לעסקה.

לפי הסעיף, שנועד לאפשר ליאהו להתמזג עם חברה אחרת למרות שיתוף הפעולה עם גוגל, במידה שתרכוש מיקרוסופט 15% ממניות יאהו דרך בעלי המניות של החברה, או לחלופין אם תרכוש נתח של 5% מהמניות ישירות מהחברה, תוכל יאהו לבטל את ההסכם. במקרה של ניוז קורפ או טיים וורנר, שהביעו עניין בעבר ברכישת יאהו, יצטרכו החברות לרכוש 35% ממניות החברה כדי שיוכל הדבר להיחשב להחלפת בעלות על החברה ולאפשר ליאהו לסגת מההסכם עם גוגל.

יאהו דחתה לפני מספר שבועות את הצעתה של מיקרוסופט לרכוש אותה בעבור 47.5 מיליארד דולר בטענה כי ההצעה נמוכה מדי. שני הצדדים חזרו באחרונה לשולחן הדיונים ובחנו את האפשרות של עסקה שאינה רכישת יאהו בשלמותה כגון רכישת חטיבת החיפושים המקוונים של יאהו ונתח מיעוט בחברה, אולם בסוף השבוע מסרו שתי החברות בהודעות נפרדות כי המגעים נכשלו באופן סופי.

שיתוף פעולה עם גוגל

זמן קצר לאחר ההודעה על כישלון המגעים, הודיעו יאהו וגוגל על שיתוף פעולה ביניהן בתחום החיפושים המקוונים שבמסגרתו תשתמש יאהו במערכת ה-AdSense של גוגל ותפרסם את מודעות הטקסט של גוגל סמוך לחלק מתוצאות החיפוש שלה. העסקה בין יאהו, שרשמה שמונה רבעונים רצופים של ירידה ברווחים, לגוגל עדיין תלויה באישור הרגולטור בארה"ב.

במסגרת מאבק השליטה שלו ביאהו, שנועד להוביל את החברה חזרה למגעים למיזוג עם מיקרוסופט, הציע אייקאן 10 מועמדים מטעמו לדירקטוריון החברה, בינהם מארק קיובן, בעלי קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס. אייקאן אף צבר נתח של 4% ממניות יאהו, וקיבל בתחילת החודש את אישור הרגולטור האמריקאי להגדלת הנתח שלו בחברה ל-6% תמורת 2.5 מיליארד דולר. בראיונות לתקשורת, קרא אייקאן להחלפת דירקטוריון יאהו, כולל המנכ"ל ג'רי יאנג, ואמר כי הנהלת יאהו חיבלה במתכוון בעסקה בינה לבין מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully