וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הפורטלים הארגוניים

דקל ויסמן

17.6.2008 / 16:12

מיקרוסופט ויבמ מסתערות על פורטלים ארגוניים; מיקרוסופט הודיעה על השקת חבילת פוקדסט ל-SharePoint

מיקרוסופט הודיעה הבוקר על השקת חבילת פוקדסט ל-SharePoint, המכילה יכולות חדשות של Enterprise 2.0 ורשתות חברתיות. החבילה החדשה, שנבנתה על פלטפורמת הפורטל הארגוני SharePoint Server 2007 ו-Silverlight, הינה יוזמת קוד פתוח חינמית, המציעה לארגונים פתרון מרכזי ונוח ליצירה, ניהול והפצה של שידורי אינטרנט ופודקסט ארגוניים. מטרת חבילת הפודקסט לאפשר לארגונים להשתמש בטכנולוגיה כדי להפיץ חדשות פנימיות, לשפר את ההכשרה ולהגביר את מעורבות העובדים, על ידי הקלטה והפצה של מידע בווידאו ובקול באמצעות האינטרנט או באמצעות הרשת האירגונית (אינטרא-נט).

מאפייני חבילת הפודקסט כוללים בין היתר: שיתוף תכנים באמצעות פודקסטים אישיים ופרסום תכנים; התחברות וקשרי גומלין עם יוצרי פודקסטים באמצעות תוכניות משולבות להעברת הודעות מיידיות; איתור התכנים הרלוונטיים ביותר בעזרת שיטת דירוג; תמיכה בתגיות ופונקציות חיפוש; קבלת עדכוני פודקסטים אוטומטיים ב-RSS; והפעלת קובצי פודקסט בזמן-אמת בעזרת Silverlight - טכנולוגיית הווב החדשה של מיקרוסופט.

תומר צוקר, מנהל שיווק מוצרי אופיס, במיקרוסופט ישראל מסר כי "מה שאנו מכנים כיום Enterprise 2.0 ייחשב מחר לחלק טבעי לגמרי מהאופן שבו כולנו עובדים. הפורטל הארגוני Office SharePoint Server 2007 מציע פלטפורמת פרודוקטיביות עסקית מקיפה שיש בה שילוב של פתרונות שיתוף וטכנולוגיות חדשות יותר למחשוב חברתי, והכל במוצר המתאים לארגונים גדולים. מדובר בפתרונות עשירים כמו בלוגים, יישומי וויקי, RSS, mashup ורשתות חברתיות הקיימים בפלטפורמה".

למי יש פורטל ארגוני טוב יותר?

בתוך כך מודיעה הבוקר חברת יבמ כי גברה על מיקרוסופט בעימות ביצועים ישיר של פלטפורמות הרשת החברתית אותן מציעה כל חברה לשימוש במסגרות ארגוניות.

במהלך הכנס השנתי Enterprise 2.0 שהתקיים בבוסטון, הוקדש מושב מיוחד לתחרות מסקרנת שבה התמודדו חבילת Sharepoint של מיקרוסופט מול Lotus Connections של יבמ. במשך שלוש שעות רצופות, נדרשה כל תוכנה להציג את יכולותיה בהפעלה מיידית, ישר לאחר ההתקנה.

התגובות בקרב מומחי התעשייה שהרכיבו את פאנל השיפוט, כולל משתתפי את הכנס והכתבים המסקרים את התחום שהגיעו לבוסטון, היו אחידות וחד משמעיות: יבמ דורגה כזוכה, תוך שמערכות התוכנה שלה מקדימות את Sharepoint של מיקרוסופט.

כנס Enterprise 2.0 בבוסטון הוא הכנס השנתי המרכזי בתחום, המאפשר למשתתפים להבין את ההזדמנויות והאתגרים באימוץ טכנולוגיות חדשות לארגונים. הכנס השנה התמקד בפתרונות החמים בתעשיית ה-IT, כדוגמת: מחשוב חברתי בארגונים; מחשוב חברתי ככלי תקשורת; מיקרו-בלוגים; Mush-ups; סינדיקציה של תכנים; חיפוש חברתי (Social Network Search); פתרונות מחשוב חברתי ניידים (Mobile solutions); פתרונות SaaS; ופתרונות תקשורת מאוחדים.

סי-ג'י לינץ', כתב המגזין CIO, סיכם את התחרות: "שני היצרנים הראו כי מוצריהם מסוגלים להשתלב יחד עם מערכות דואר אלקטרוני, אולם Lotus Connections נראתה כמקדימה לפחות בשנה את SharePoint ביכולות המחשוב החברתי שלה, בעבודה 'ישר מהקופסה', מיד עם ההתקנה. תוכנת Lotus Connections גם נראתה יפה הרבה יותר".

בין מאפייניה ה"חברתיים" של חבילת Lotus Connections: עמוד-ראשי מבוסס יישומון (ווידג'ט), המאפשר לבנות ולנהל רשת אנשי קשר, Feed - מרכיבים שונים המציגים את המתרחש ברחבי הרשת החברתית האישית של כל עובד בארגון, אפליקציות המאפשרים להוסיף קישורים לקהילות חיצוניות דוגמת Facebook או LinkedIn. כמו כן, משתמשים יכולים לתייג עצמם או לתייג חברים אחרים על פי תחומי עיסוק או מומחיות - ולהציג זאת במסגרת הפרופיל של כל משתמש.

Lotus Connections נמצאת בשימוש מאות לקוחות ברחבי העולם. הפתרון, בגרסתו בעברית, נמצא בשלבי ניסוי והטמעה גם בישראל אצל מספר מצומצם של לקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully