וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירפוקס ניצח

19.6.2008 / 14:03

למה צריכים לשמוח במוזילה על כך שהם מקבלים טוקבקים שליליים בוואלה!Tech? לדידי חנוך הפתרונות

פעם, כל אזכור של פיירפוקס אצלנו היה גורר גל של תגובות צפויות. חובבי הדפדפן, מונעים מתחושה של קיפוח ומתפיסה של היותם מיעוט נרדף, הסתערו שוב ושוב על כך שאנחנו בכלל מעיזים להזכיר את הדפדפן - בדרך כלל בחיוב, אגב - כשהאתר לא תומך בו באופן מלא. זה הגיע לרמה כזאת שכתבתי את המדריך להתאמת פיירפוקס לוואלה!. התגובות עליו? עוד נאצות, כמובן.

אבל לאחרונה נראה שהתגובות האלה הולכות ונעלמות מהעולם. בעוד כל האתרים הגדולים - כולל וואלה! - מתאימים את עצמם בהדרגה לסטנדרטים המקובלים שפיירפוקס דורש, תחושת הרדיפה הלכה ונעלמה - יחסית - מהתגובות. גם התגובות בעד השועל הפכו - ברובן - מדודות יותר. רגועות יותר.

במקום התגובות הנזעמות בעד פיירפוקס, החלה להתחזק מגמה חדשה: תגובות נגד פיירפוקס. גולשי מקסטון ואוואנט - דפדפנים שנולדו על מנת לתת יכולות דמויות פיירפוקס לאקספלורר, ולאפשר למי שרוצה חוויית גלישה סבירה לגלוש באתרים הרבים שלא תמכו פעם באקספלורר - החלו להשמיע את קולם בזעם. ואיתם גם גולשי אופרה. ואולי המפתיע מכל: גולשי אקספלורר. הדפדפן של מיקרוסופט אימץ מספיק מתכונות פיירפוקס כדי שבעבור חלק מהגולשים הוא לא רק מספיק, כי אם טוב מאד. והעלייה בפופולריות של הדפדפן המתחרה גרמה גם למשתמשי מוביל השוק - עדיין ביתרון גדול - לפתח אהדה ביתית מהסוג השמור בדרך כלל לאנדרדוגים.

וזה אולי הדבר המעניין ביותר בכל הסיפור. פיירפוקס כבר אינו אנדרדוג. למרות נתח שוק של פחות מעשרים אחוז, פיירפוקס ניצח. כנגד דפדפן מתחרה שמותקן בכל מחשב עם חלונות, פיירפוקס זכה לנתח שוק מרשים. כנגד דפדפן מתחרה אחר שמותקן בכל מק, פיירפוקס ניצח. והחשוב מכל, פיירפוקס השיג את מטרתו.

יש לזכור שפיירפוקס לא נוצר על מנת להפוך לדפדפן המוביל. הוא נוצר על מנת להפוך לפופולרי מספיק כדי לאלץ את בוני האתרים - ובעיקר את מיקרוסופט - לשוב ולעבוד על פי הסטנדרטים המקובלים. כאשר אקספלורר הביס את נטסקייפ, מיקרוסופט החלו להתעלם באופן גורף מהסטנדרטים - סטנדרטים שקיימים למטרות תאימות ואבטחה. פיירפוקס נועד לשנות זאת, ואת זה הוא עשה וממשיך לעשות. העובדה שוואלה! מותאמת כיום במידה רבה לסטנדרטים ולגלישה בפיירפוקס היא מרשימה. אבל מרשימה בהרבה ממנה העובדה שאקספלורר 8, הדפדפן הבא של מיקרוסופט, הולך לתמוך באופן מלא - או קרוב לכך - בסנטדרטים המקובלים. זהו ניצחון שקשה היה להאמין שיקרה לפני חמש שנים.

ואם נחזור לטוקבקים. הדפדפן שהביא את הטאבים, הגלישה הבטוחה יותר, התמיכה ב-RSS, התוספים ועוד ועוד ועוד כבר לא זוכה למגינים הקנאים שהיו לו בעבר. במוזילה צריכים לשמוח כעל כך מכיוון שכל מותג מיינסטרימי זוכה לטוקבקים שליליים, וכל מותג מיינסטרימי זוכה לפחות אהדה קנאית מאשר מותג שנאבק על מקומו.

ועם השקת גרסה 3 - המהירה יותר והטובה יותר – יכולים במוזילה להתחיל לחשוב באמת על היום שבו מגיבים ישנאו אותם באמת: היום שבו הדפדפן שלהם את מיקרוסופט אינטרנט אקספלורר ויהפוך לדפדפן הנפוץ ביותר באינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • פיירפוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully