וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול בספארי

זיו קיטרו

22.6.2008 / 9:20

הגרסה החדשה של פיירפוקס עשתה רעש בשבוע שעבר. זיו קיטרו מסביר למה עדיף למקיסטים להשתמש בדפדפן המובנה

עיני עולם הגיקים היו נושאות בשבוע שעבר אל השרתים הקדושים של מוזילה. בנשימה עצורה הם המתינו לשעה היעודה וכאשר זו הגיעה הם הסתערו בהמוניהם וגרמו לשרתים להתרסק.

מה הכילו השרתים? את הגרסה השלישית של הדפדפן פיירפוקס שהכיל שיפורים רבים והוכיח שוב שיוצריו מקפידים על הפרטים הקטנים ביותר. עבור אנשי המק שינוי מהותי נוסף הופיע בגרסה הזו - הדפדפן שינה את פניו ונראה כעת הרבה יותר טוב. כמו שכולם יודעים, אנחנו המקיסטים אוהבים את הצעצועים שלנו לא רק מתפקדים בצורה טובה אלא גם מסוגננים ומעוצבים למשעי.

זמן קצר אחרי שהשרתים נפלו, הצליחו במוזילה להשיב את הדברים לסדרם ושמונה מיליון איש הורידו את הדפדפן החדש והחלו להתאימו לטעמם האישי בזכות מגוון רחב של תוספים והרחבות לבלי די. אין ספק שהתוספות האלו, יחד עם המהירות והביטחון שמספק הדפדפן השועלי הופכים אותו לדפדפן פופולארי שבולע נתחים נאים בעוגת הגולשים העולמית.

שועל האש הוא אחד מיני דפדפנים רבים המוצעים למערכת ההפעלה OSX. חלק מהדפדפנים בהם משתמשים מקיסטים הם דפדפנים הפתוחים לכלל הפלטפורמות, אחרים הם דפדפנים ייחודיים המציעים שיפור לחוויית הגלישה. יחד עם זאת נראה שב-90 אחוז מהזמן תמצאו אצל המשתמש הממוצע שני דפדפנים: שועל האש ואת ספארי, דפדפן הבית של אפל. ספארי, שבגרסתו האחרונה (3.0) זכה לשיפור במהירויות שלו ובאבטחת המידע שלו, הוא דפדפן שגם משתמשי המק לא פעם מניחים בצד לטובת שועל האש וחבל כי הוא מציע לא מעט יכולות טבעיות, הרחבות ותוספות אשר משאירות אותו, לבינתיים, כדפדפן הראשי על המחשב שלי.

יכולות טבעיות

נכון ששועל האש הציג לעולם את העולם הנפלא של הגלישה בעזרת טאבים, אבל זה לא אומר שספארי לא יכול לעשות את זה טוב יותר. מי שמשתמש בספארי 3 מכיר כמובן את האפשרות לפתוח מספר טאבים בחלון אחד, אבל האם ידעתם שאפשר לתלוש טאב ולהפוך אותו לחלון נפרד? או למשוך טאב ולחברו לערמת טאבים אחרת?

אם אתם נהנים לחלק את חלונות הדפדפן שלכם לנושאים הטריק הזה יהפוך לשימושי מאוד עבורכם. כל מה שצריך לעשות הוא לעמוד על הטאב שרוצים לתלוש ולגרור את העכבר כלפי מטה. הטאב מייד ימשך ואם תעזבו אותו הוא יפתח לעמוד נפרד וחדש של ספארי. אם תגררו אותו לחלון פתוח של ספארי, הטאב יצטרף לשאר הטאבים שכבר קיימים שם.

היכולת הזו, יחד עם עבודה עם Spaces (תוכנת שולחנות העבודה הוירטואלים המגיעה במערכת ההפעלה לאופרד) הופכת את העבודה לקלה יותר. כך יש לי שולחן עבודה שמיועד לעבודה על כתבות, שולחן עבודה אחר בו יש חלון דפדפן פתוח לגלישה כללית ואני יכול להעביר די בקלות טאבים ממקום למקום בהתאם לצרכים.

יכולת נוספת היא היכולת לשלוח את העמוד בו אנחנו נמצאים כעת דרך המייל או כקישור או כמסמך מלא. לחיצה על קיצור המקלדת קומאנד (הכפתור עם הסימן המוזר, בעבר היה עליו סימן של תפוח) יחד עם האות I יפתח את תוכנת המייל האהובה עליכם ויעתיק את כל תוכן עמוד האינטרנט שלכם אל תוך המייל, כל מה שנותר לכם הוא לבחור למי לשלוח את המידע וזהו זה. אם תלחצו גם על ה-shift באותה ההזדמנות המייל יכלול בתוכו רק קישור לעמוד. בשני המקרים, שורת הנושא תהייה כותרת העמוד בו אתם נמצאים.

הגרסה השלישית של ספארי הביאה איתה אפשרות שכבר הייתה קיימת בשועל האש. אם סגרתם את הדפדפן שלכם והחלטתם לפתוח אותו שוב ואתם זקוקים לאתרים בהם גלשתם בפעם הקודמת כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ללכת לתפריט, לבחור ב-History ושם לבחור באפשרות Reopen all windows from last session. לא משנה כמה חלונות היו פתוחים וכמה טאבים הם הציגו אתם תקבלו אותם ממש כפי שהיו רגע לפני שסגרתם את הדפדפן. נוח מאוד במיוחד אם סגרתם את הדפדפן בלי כוונה (ולחצתם על כפתור האישור שהזהיר אותכם שיש לכם חלון עם מספר טאבים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תוספות והרחבות לדפדפן

לספארי תוכלו למצוא הרבה מאוד הרחבות מצוינות. חלק קטן בתשלום והרבה מאוד תוספות המופצות בחינם. התוסף הראשון שאני מתקין תמיד הוא Inquisitor שלאחרונה נרכש על ידי Yahoo‎‎‎!‎. לאחר שמתקינים את התוסף משתנה שדה החיפוש בדפדפן, מרגע זה תגלו שכל מילה שאתם מכניסים מושלמת באופן אוטומטי (אפשר לשנות את ההגדרה הזו) וחשוב יותר, Inquisitor מייד מציג לכם חלונית ובה מגוון אתרים שהוא מנחש שאתם מחפשים ומייד אחריהם את המילה במספר צורות למקרה שטעיתם בכתיבה שלה. בחירת כל אחת מהאפשרויות תעביר אתכם מייד ליעד. מה שהופך את התוסף הזה ליעיל עוד יותר היא האפשרות לבחור לא רק באילו מנועי חיפוש לחפש אלא גם להקצות קיצורי מקלדת. אם תקלידו מילה ותקישו על אנטר, תעברו מייד לחיפוש במנוע שהוא ברירת המחדל שלכם. אם תקלידו קומאנד+אנטר תקבלו תוצאות של מנוע אחר (חיפוש בתמונות של גוגל לדוגמה). אפשר לבחור מתוך עשרות מנועים או להוסיף דברים אזוטריים יותר.

תוסף נוסף שאני לא מתחיל לעבוד בלעדיו על מחשב חדש הוא SafariStand. התוסף הזה עושה... המון. קודם כל הוא הופך את ההיסטוריה שלכם לויזואלית. מה זה אומר? חיפשתם פעם אתר שאתם זוכרים שנתקלתם בו לפני חודש אבל אתם לא זוכרים את השם שלו? אם הייתה לכם תמונה בטוח שהייתם מוצאים אותו נכון? היכנסו לתפריט History ושם בחרו ב-History Flow. חלון חדש יפתח לפניכם ובו כל העמודים שאי פעם הייתם בהם. מה שנפלא הוא ששום דבר לא נשמר לכם על המחשב. ברגע שפתחתם את החלון האתרים שנמצאים כבר בתוך הזיכרון של הדפדפן מוצגים מייד אבל אתרים שנכנסתם אליהם לפני חודשיים נטענים לאיטם ולכם יש את היכולת לחפש בין התוצאות השונות ולקבל את המידע הויזואלי שיקל על האיתור.

אם אתם כותבים בלוג ואתם מעוניינים להכניס HTML ובו הקוד של התמונה, או העמוד אליו אתם רוצים שאנשים ייגשו, SafariStand מאפשר לכם לעשות את זה באופן הרבה יותר פשוט. כפתור ימני בעכבר על העמוד או התמונה שאתם רוצים ותקבלו עוד אפשרויות בתפריט שלא היו קודם לכן Clip Web Archive ובו תוכלו לבחור לא רק את הקישור אלא גם מה עוד תקבלו יחד איתו בקוד ואז, עוברים לתוכנת הכתיבה בה אתם משתמשים לפרסום הבלוג, מקישים ctrl+v והקוד מועתק כולו ב-html תקני.

אפשרות נוספת שיש לכם בתפריט הזה הוא QuickSearch אלו מנועי חיפוש (שגם ניתן להגדיר בחלון ההגדרות של SafariStand) בהם תוכלו לחפש מילה שתסמנו בטקסט. אם אתם קוראים אתר ולא בטוחים מה המילה אומרת או רוצים יותר מידע על מנוח מסוים אין צורך להעתיק אותו לחלון אחר ולחפש, פשוט בוחרים בחיפוש המהיר.

יש עוד מאות תוספים מעולים ושימושיים ברשת שיספקו לכם גם הנאה גדולה יותר בגלישה וגם יעזרו לכם לייעל את השימוש בדפדפן. שועל האש אולי מפורסם בתוספות שלו אבל הוא בהחלט לא היחיד בשוק שמציג שלל כלים לחובבי הרשת.

  • עוד באותו נושא:
  • ספארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully