וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה קונה מקום

דידי חנוך

23.6.2008 / 14:13

חברת הסלולר רוכשת את הרשת החברתית מבוססת המיקום Plazes, לפני שזאת יצאה מבטא

נוקיה מודיעה היום על הסכם לרכישת Plazes, רשת חברתית צעירה ומסקרנת שבנויה סביב שירותים המודעים למיקום. פרטי העסקה לא נמסרו.

Plazes, רשת שאנו בודקים מזה זמן מה בבטא הסגורה, מאפשרת למשתמשים להודיע על מיקומם באמצעות ממשק ווב, סלולר ו-SMS. במכשירים סלולריים בעלי תמיכה בשירותי מיקום, Plazes תוכל להתעדכן באופן אוטומטי ולהודיע - לפי בחירת המשתמשים, היכן נמצא בעליו של המכשיר.

כמו רבים משירותי המיקום כיום, גם Plazes משתמשת נכון לעכשיו בשירותי המיפוי של גוגל על מנת להציג את מיקומם של משתמשים באופן דינמי. בשלב זה לא ברור האם נוקיה תמשיך להשתמש בגוגל מפות או שמא תעבור לשירותי המיפוי שלה עצמה. בכל אחת מהאופציות, המשתמש הישראלי הפוטנציאלי של השירות עדיין נותר בחוץ, שכן שני שירותי המיפוי לא ממפים את ישראל במידה מספקת כיום.

זוהי הרכישה השלישית המשמעותית של נוקיה בתחום המיקום. החברה רכשה בשנה שעברה את חברת המפות הגדולה NAVTEQ תמורת 8.1 מיליארד דולרים, ורכשה ב-2006 את gate5, החברה שפיתחה את יישום המיפוי שהפך ל-Nokia Maps.

בראיון שערכנו עם סמנכ"ל החברה אילקה רייזינקן בתערוכת MWC בברצלונה, אמר רייזינקן ששירותים מבוססי מיקום ובעלי הקשר הם תחום אסטרטגי חשוב לחברה, ואין ספק שרכישת Plazes היא צעד מסקרן בדרך לבניית שירותים עתידיים כאלה.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully