וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UndeleteMyFiles

דידי חנוך

24.6.2008 / 11:11

הרגע רוקנתם את פח המחזור וקלטתם שמחקתם קובץ שאתם צריכים? אם התקנתם את תוכנת השבוע, הכל בסדר

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על תוכנה שתציל אתכם אם כל הכונן הלך. אבל מה אם סתם מחקתם קובץ או מייל? בדיוק למצבים כאלה הומצאה UndeleteMyFiles, תוכנת השבוע שלנו להשבוע.

UndeleteMeFiles היא עוד תוכנה שעושה בדיוק את מה שהשם שלה מרמז: היא מצילה קבצים שנמחקו. לתוכנה מספר מצבי שחזור. הראשון משחזר קבצים מכל הסוגים, השני קבצי מדיה, והשלישי מציל מיילים שנמחקו ממספר תוכנות מייל נפוצות.

כידוע, כשאתם מרוקנים את סל המחזור, חלונות לא באמת מוחקת את הקבצים. במקום זאת, היא מסמנת את המקום בו הם נמצאים כ"פנוי". זה אומר שכל עוד המערכת לא שמה משהו במקום בו הם היו, הקבצים בטוחים. אבל מקומות בכונן שפונו זה עתה הם בדיוק המקומות בהם נוטה המערכת לשים קבצים חדשים, לדוגמה קבצים זמניים שנוצרים בעת גלישה, או קובץ מטמון. לכן, ככל שעובר הזמן, פוחתת יעילותן של תוכנות כמו UMF.

בבדיקה שלנו, עשתה התוכנה עבודה מצוינת בשחזור קבצים זמן קצר לאחר המחיקה. קובצי מדיה ומסמכים כאחד שוחזרו ועבדו היטב. לפני ניסיון לשחזור מיילים, יש לסגור את תוכנת המייל. באאוטלוק, בה בדקתי את התוכנה, תהליך שחזור המיילים הוא בעצם ממשק ישיר לכלי התיקון המובנה של אאוטלוק, שהוא כלי טוב.

כלים נוספים וסיכום

התוכנה כוללת שני כלים נוספים. הראשון הוא יצירת Image של הכונן שבו נמצאו הקבצים שנמחקו. למקרה שאינכם יכולים כרגע לשחזר, ויש לכם מקום לאחסון הקובץ, יווצר קובץ ממנו תוכלו לשחזר את הקבצים המחוקים מבלי סכנה שהשימוש שלכם במחשב ימחק אותם סופית.

הכלי הנוסף השני פועל בכיוון ההפוך משאר התוכנה. הוא מוחק קבצים באופן שאינו ניתן לשחזור. כלומר, מוחק אותם ומעתיק במקום בו היו מידע רנדומלי. ניתן לשלב את הכלי הזה באקספלורר של חלונות, כך שבהקלקה ימנית על קובץ תקבלו את האפשרות למחקו לצמיתות.

UndeleteMyFiles היא תוכנה פשוטה ואינטואיטיבית, שעושה בדיוק מה שהיא אמורה לעשות. אבל היא לא תוכנה שתוכלו להוריד ביום צרה, מכיוון שתהליך ההורדה וההתקנה שלה עשוי למחוק את הקבצים שתרצו להציל. מכיוון שזאת תוכנה חינמית שלא יושבת דרך קבע בזיכרון ולא דורשת מקום רב בכונן הקשיח, מומלץ להוריד ולהתקין אותה עכשיו, כדי שתוכלו להפעילה בעת הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully