וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימביאן מתאחד ונפתח

דידי חנוך

24.6.2008 / 10:32

הגרסאות השונות של מערכת ההפעלה הסלולרית סימביאן יאוחדו לגרסה אחת עם קוד פתוח, החל מ-2010.

נוקיה, סוני אריקסון, מוטורולה ו-NTT DOCOMOמודיעות הבוקר שבכוונתן לאחד את הגרסאות השונות של מערכת ההפעלה הסלולרית סימביאן, ולהקים מוסד עצמאי לניהול המערכת המאוחדת. כיום קיימת סימביאן במספר גרסאות שביניהן אין תאימות מלאה. בין הגרסאות: S60 של נוקיה, UIQ של מוטורולה וסוני אריקסון, ו-(MOAP(S של NTT DOCOMO היפנית.

ההודעה היא למעשה המשך להודעתה של נוקיה אתמול על כוונתה לרכוש את 52 האחוזים שלא החזיקה בבעלותה של סימביאן, המערכת שנמצאת ברוב מכריע של מכשירי החברה ומשמשת גם כבסיס למכשירים של סמסונג, מוטורולה וסוני אריקסון. לאחר הרכישה, תיתרם מערכת הפעלה ופלטפורמת התוכנה S60 למוסד סימביאן החדש.

חלקים מהקוד של מערכת ההפעלה המאוחדת ישוחררו כקוד פתוח עם ההשקה, ובהמשך תשוחרר מערכת ההפעלה כולה כקוד פתוח תחת רשיון EPL.

זוהי תגובה ישירה לאנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית בעלת הקוד הפתוח שגוגל עומדת להשיק לקראת סוף השנה. הצעד נועד להפוך את סימביאן לפלטפורמה אטרקטיבית יותר בעבור מפתחי תוכנה, שרבים מהם נהרו לפלטפורמת האייפון של אפל או אנדרואיד של גוגל למרות היתרון העצום של סימביאן מבחינת נתח שוק.

סימביאן היא מערכת ההפעלה ה"אמיתית" הנפוצה ביותר בתעשייה הסלולרית, עם מעל 200 מיליון מכשירים לסדרת 60 המתקדמת ומאות מיליונים לסדרת 40 הבסיסית יותר שנמצאת ברוב מכשירי נוקיה.

עדכון 14:00: מסיבת העיתונאים

במסיבת עיתונאים ששודרה ברשת, הרחיבו אנשי החברות המשתתפות במוסד סימביאן בנוגע למהלך.

מערכת ההפעלה העתידית תיבנה על בסיס S60 של נוקיה, כאשר לתוכה ישולבו טכנולוגיות מ-UIQ ו-(MOAP(S. יישומים שפותחו ויפותחו לסימביאן S60 גרסה 3, מערכת ההפעלה הנוכחית של מכשירים כמו נוקיה N95, יעבדו גם במערכת ההפעלה המאוחדת העתידית.

סימביאן משמשת כיום כמערכת ההפעלה של 60 אחוז מכלל המכשירים הסלולריים המתקדמים. מערכת ההפעלה הגיעה ל-100 מיליון מכשירים תוך 8 שנים ול-100 מיליון נוספים תוך שנתיים.

לא יהיה צורך להיות חבר במוסד הסימביאני על מנת לפתח יישומים למערכת ההפעלה. הפיתוח למערכת ההפעלה הוא חינמי, בהתאם לתנאי רשיון EPL.

המוסד הסימביאני יספק תמיכה למפתחים בעבודה עם מערכת ההפעלה, ועם טכנולוגיות שמערכת ההפעלה תומכת בהן, ביניהן פלאש של אדובי וסילברלייט של מיקרוסופט.

מוטורולה מתכננת להמשיך לפתח מכשירים ב-UIQ עד 2009, ולעבור למערכת המאוחדת עם השקתה.

המוסד הסימביאני יושק כגוף פעיל בשנה הבאה. בין חברי המוסד: נוקיה, סוני אריקסון, מוטורולה, סמסונג, NTT Docomo, LG, אורנג', וודאפון, טקסס אינסטרומנטס ועוד.

המערכת המאוחדת תושק במכשירים ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully