וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשב בעטיפה של ממתק

דידי חנוך

25.6.2008 / 3:27

Amilo SI 2636 של פוג'יטסו סימנס נראה כמו מחשב צעצוע, אבל עובד כמו סוס עבודה. על יתרונותיו וחסרונותיו, בפנים

מחשבים ניידים הם סיפור של פשרה. המחשב הנייד שהוא גם חזק, גם קטן, גם יפה וגם זול עדיין לא הומצא, ואני לא מציע לכם להמתין לו בנשימה עצורה. כשקיבלתי את האמילו, מבט אחד בו הספיק לי לשתי הנחות מוקדמות:

1. הוא מעוצב מאד - כמעט יותר מדי - ולכן סביר להניח שהוא לא מאד חזק יחסית למחירו.

2. המסך שלו הוא 13.3 אינץ' - הגודל האופטימלי למחשבים ניידים, לטעמי - ולכן סביר להניח שהוא די קל.

אבל הנחות לחוד ומציאות לחוד. אמילו Si 2636 הוא חתיכת סוס עבודה. מדובר במחשב הנייד הראשון שבדקתי שהריץ ויסטה כאילו מדובר ב-XP. בלי עיכובים, בלי בעיות, בלי עניינים. הוא עולה מהר, עובד מהר, ובאופן כללי נותן עבודה משל היה מחשב עסקי ענייני בהחלט.

מצד שני, קשה לומר שהוא קל. 2.3 קילו הוא משקל סביר מאד - למחשב בעל מסך בגודל 14 אינץ'. ממחשב שמסכו קטן יותר אני מצפה למשקל של פחות משני קילו, וזאת לא זכיתי לקבל. זאת אולי נראית כמו תגובה קטנונית של אי עמידה בציפיות - ובהחלט ניתן לבדוק את המשקל לפני הרכישה - אבל בכל זאת מדובר היה באכזבה, ואכזבה שהגב והשכמות שלי שילמו עליה במהלך הנסיעה בה בדקתי את המכשיר.

אבל הבה נעזוב את הציפיות ונתקדם לדברים שמייחדים את המחחשב.

העיצוב

ציינתי כבר שמדובר במחשב כה מעוצב שניתן כמעט לומר שהוא מעוצב מדי. הדוגמה הבולטת ביותר לכך ברמה המעשית היא לוחית המגע שלו. בלוחית מגע רגילה, ניתן לבצע גלילה באמצעות החלקת האצבע הצד הלוחית. לא כאן. זאת מכיוון שהלוחית הזאת אינה מלבנית. היא עגולה. למה? כי זה יפה. למה זה בעייתי? כי זה תופס המון מקום וכי הגלילה בשולי הלוחית עובדת רע מאד.

מצד שני, השוליים השחורים של המחשב השחור ממש יפים. אם העיצוב הוא זוכה למשקל משמעותי בשיקולים שלכם בבחירת מחשב, הרי שאת המחשב הזה תאהבו או תשנאו בהתאם לטעמכם. אני אהבתי את המראה שלו מאד, וכבר היה מי ששאל אותי האם השכלולים העיצוביים הם דבר שעשיתי בעצמי על מחשב "רגיל".

מה נכנס איפה?

המחשב מצויד במגוון יפה, אך לא מושלם, של חיבורים. משמאל תוכלו למצוא שני חיבורי USB, כניסה לכבל רשת וחריץ ExpressCard. מימין יש יציאות ESATA ו-HDMI וכונן DVD. מקדימה נמצאים קורא הכרטיסים המולטי-פלטפורמי, חיבור המיקרופון והאזניות, וחיבור FireWire בעל 4 פינים.

הייתי שמח למצוא עוד חיבור USB אחד לפחות, אבל בסה"כ הצלחתי להסתדר גם עם הקיים, וחיבור ה-FireWire היה משמח ומועיל במיוחד.

בחזית המכשיר תוכלו למצוא גם את כפתורי המדיה. לטעמי, זה לא מיקום מושלם, והייתי מעדיף למצוא אותם מעל המקלדת.

סיכום: עניין של משקל

בלי קשר לציפיות, מימדיו של Amilo SI 2636 בעייתיים. עם מסך 13.3, הוא לא הולך להחליף את המחשב הביתי שלכם ככל הנראה, למרות שמבחינת ביצועים סביר להניח שהוא מסוגל אם אינכם גיימרים. אבל במשקל שלו, הוא גם לא הולך להיות המחשב שיספק לכם ניידות מקסימלית. מהבית למשרד הוא בסדר, ומהמשרד לבית הקפה עדיין תשרדו. אבל בנסיעות, מחשבים ששוקלים מעל 2 קילו מתגלים כלא מתאימים. אם – כמוני – תיפלו על מלון עם אינטרנט בעייתי, תגלו שאתם לא ששים לצאת לחפש בית קפה עם ויפי.

והגודל משמעותי גם בעניין המחיר. 13.3 הוא גודל אופטימלי מכיוון שהוא מספק נקודת מפגש בין מסך גדול מספיק לעבודה, מקלדת נוחה מספיק ומשקל קל מספיק. זאת הסיבה שמחשבים במימדים האלה נוטים להיות יקרים. 13.3 הוא גודל המסך של שניים מהמחשבים הטובים ביותר בשוק, XPS1330 של דל והמקבוק של אפל. הדל קל משמעותית מהאמילו, בעוד המקבוק הוא מקבוק. ושניהם נמכרים במחיר דומה מאד לזה של המחשב של פוג'יטסו סימנס.

ועדיין, למי שלא נוסע יותר מדי, יכול להרשות לעצמו את המחיר ונמשך לעיצוב שלו, מדובר במחשב שבהחלט אפשר להמליץ עליו. הוא חזק, זמן הסוללה שלו סביר בהחלט, והוא פשוט עובד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מספרים על מספרים

דגם: Fujitsu Siemens Amilo SI 2636
כונן קשיח: 250 גיגה
זיכרון: 2 גיגה
מעבד: אינטל Core2Duo T8300 במהירות 2.40 גיגהרץ
משקל: 2.35 קילו
כרטיס גרפי: Intel® GMA X3100
מצלמת רשת: 1.3 מגפיקסל
צורב DVD: Dual Layer
יציאות: 2 USB, ESATA, HDMI, FireWire
קישוריות אלחוטית: בלוטות', WiFi 802.11b/g

  • עוד באותו נושא:
  • fujitsu siemens

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully