וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות היצור של אייפון דור 3: 176 דולר

סוכנויות הידיעות

25.6.2008 / 12:38

חברת המחקר iSuppli מסרה היום כי עלות הייצור של הטלפון הנייד מתוצרת אפל נמוכה משל קודמו

הגרסה החדשה של ה-iPhone, אשר תומך ברשתות סלולר מהירות יותר מהדור השלישי וכולל מגוון רחב של יישומים חדשים אשר אמורים לסייע להגביר את השימוש במכשיר הפופולרי בקרב לקוחות עסקיים, צפויה להגיע למדפי החנויות ב-22 מדינות בעולם ב-11 ביולי.

עלות הייצור של מכשיר בעל נפח זיכרון של 8 ג'יגה-בייט מגיעה ל-173 דולר, לפי iSuppli, בעוד שעלות ייצורו של הדגם הכולל זיכרון של 16 ג'יגה-בייט עומדת על 195.89 דולר, לעומת מחירו בחנויות העומד על 299 דולרים.

הרכיב היקר ביותר ב-iPhone, לפי החברה, הוא מסך המגע, העולה 20 דולר. מנגנון ה-GPS הכלול בגירסה החדשה של המכשיר עולה לפי החברה 3.6 דולר. נתוני העלות של iSuppli אינם כוללים הוצאות על פיתוח תוכנה, אריזה, משלוחים או אביזרים נלווים כמו אוזניות.

הרווח של אפל על כל מכשיר צפוי להיות גבוה בהרבה מההפרש שבין עלות הייצור לבין מחירו של ה-iPhone החדש לחנויות, מאחר שהמחיר בחנויות מקוזז גם כך מהמחיר שמשלמת לחברה מפעילת הסלולר AT&T על זכויות השיווק וההפצה הבלעדיות של המכשיר. בפועל, רוכשת AT&T את כל מכשיר iPhone תמורת 300 דולר, ומוכרת אותו בהפסד שאותו היא מכסה לאחר מכן באמצעות עמלות שירות.

מהחברה נמסר כי בעקבות ההסכם הבלעדי עם AT&T, שולי הרווח של אפל מה-iPhone החדש גבוהים בהרבה ממוצרים אחרים של החברה, שמחירם לרוב גבוה ב-50% מעלות הייצור והחומרים. בשל ירידה בעלות החומרים גם שולי הרווח על הדגם המקורי של ה-iPhone עלו מאז שחרורו לשוק בקיץ שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully