וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שד הקרינה הסלולרית

דניס ויטצ'בסקי רוצה להבין: למה אתם מפחדים כל כך מהסכנות הבלתי מוכחות של השימוש בטלפונים סלולריים?

לפני מספר ימים, הופיע ברשת האינטרנט סרטון בו נראו מספר אנשים מצליחים להכין פופקורן בעזרת מספר טלפונים סלולריים מצלצלים. במפגש עיתונאים שהתקיים היום בתל-אביב, סיפרו נציגי ה-MFF – פורום יצרניות התקשורת הניידת בישראל - כי בשבוע הראשון לאחר הופעתו של הסרטון הם קיבלו פניות מנציגי האיחוד האירופאי שדרשו הבהרות. בתגובה, הכינו ב-MFF מסמך שמסביר כי מבחינה מעשית אין הדבר אפשרי. ובכך, אפשר לומר, טמונה הבעיה הכי גדולה שלהם – ההפרכה היא יבשה, אך ההאשמות מתודלקות על ידי תמונות ואמונות תפלות.

לא צריך להיתמם, MFF הוא לא ארגון פילנתרופי נטול אג'נדה - מדובר בלובי הסברתי של אחת התעשיות המושמצות ביותר בעולם הצרכנות, תעשיית הסלולר. אפשר לראות את ההשמצות האלה בכל אתר שמפרסם ידיעות וביקורות סלולר, ומאפשר להשאיר טוקבקים – לעולם יופיעו הטוקבקים המספרים אודות הקרינה המסוכנת של הטלפונים האלה. בזמן האחרון, גם אוזניות בלוטות' נמצאות תחת התקפה מתמדת, והאנטנות הסלולריות – הן ככל הנראה נחשבות למקור הרוע בעולם.

כל ניסיון של יצרניות ורשתות הסלולר להסביר לצרכנים ישירות שמעולם לא הוכח קשר ברור בין הטלפונים הסלולריים למחלות כלשהן נתקל אוטומטית בפסילה – הן הרי מרוויחות מיצור, שיווק ושימוש הטלפונים האלה. כל ניסיון מצידנו לעשות זאת נתקל גם הוא בדה-לגיטימציה אוטומטית עקב התפיסה שקל מאוד לקנות עיתונאים. כך נראה, על פניו, שהמשימה של הפורום הינה בלתי אפשרית.

ובכל זאת הם מנסים. מעבר לחזרה על אותה הטענה של אי-קיום קשר מוכח, מנסים בפורום גם להביא נתונים – חלקם הגדול בחסות ארגון הבריאות העולמי. אחד השקפים מראה כי בעשור האחרון נערכו 1142 מחקרים אקדמיים בנושאים הקשורים לקרינת סלולר. כששאלתי כמה מהם כן הראו קשר סיבתי בין השימוש לבין מחלות, נאמר לי כי מדובר באחוז זעום וכי התוצאות של המחקרים ההם לא הצליחו לשכנע את הקהילה המדעית. יש לומר כי הפורום לא מממן מחקרים אלא אם זה נעשה בשיתוף המדינה עצמה, והמימון תמיד מגיע דרך צד שלישי נייטרלי בשביל למנוע מראית עין של הטיית נתונים.

למה אתם מפחדים?

אף אחד לא יכול להגיד כיום שהקרינה מסוכנת בוודאות או לא מסוכנת בוודאות. מחקרים בנושא נערכים כבר יותר מעשור, אבל זה לא מספיק – אנחנו לא יודעים אם 25 שנים של שימוש בטלפון סלולרי יסכנו אותנו יותר מ-25 של חיים ללא סלולר. השאלה הנשאלת היא למה אלה מכם שמגיבים לכתבות הסלולר שלנו בטוחים שהסלולרי רוצה להרוג אתכם? מי שכנע אתכם? מחכים לתשובותיכם בתגובות, אולי תצליחו לשכנע גם אותנו.

והאם אתם מפחדים בכלל? תצביעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully