וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצור בלוגים על מק

זיו קיטרו

29.6.2008 / 3:38

מסתבר שגם מקיסט יכול להיות בלוגריסט. או משהו כזה. בכל מקרה, הנה מדריך לתוכנות יצירת בלוגים במק

מי שנהנה מכתיבת בלוג יודע שמדובר בעבודה לא קלה. מעבר למלאכת הכתיבה עצמה, ניהול הבלוג דורש גם הוא לא מעט. היום לא הגיוני להוציא פוסט בלי להוסיף לו תמונה ואם רוצים לנהל יותר מבלוג אחד יש צורך בכלים שיקלו על המלאכה.

למשתמשי המק יש מספר פתרונות שיהפכו את כתיבת הבלוגים לזורמת יותר ואת המראה הכללי של הפוסטים לאסתטי יותר.

תוכנות כתיבה

הכלי הראשי לכל מי שמעוניין לנהל בלוג הוא תוכנה לכתיבת פוסטים. יש מספר תוכנות בשוק אך השלוש השולטות בתחום (לפחות במק) הן: Mars Edit, Ecto, והתוכנה החדשה יחסית Blogo.

כל אחת מהתוכנות הללו תומכות כמעט בכל פלטפורמות הבלוגים הקיימות כך שבין אם התקנתם לעצמכם בלוג של וורדפרס או שפתחתם אחד ב-blogspot, התוכנות האלו מתאימות לכם. תוכנות הכתיבה מספקות מספר כלים לבלוגר: מעבד תמלילים מלא, עורך קוד HTML והיכולת להעלות את הפוסטים אל הבלוג שלכם.

המשמעות היא שאתם לא חייבים יותר להיכנס לבלוג כדי לכתוב פוסט ותמיד יהיה לכם גיבוי מלא לכל מה שכתבתם. בנוסף, כל אחת מהתוכנות תומכת במספר בלוגים בו זמנית. למי שכתיבת בלוג היא עניין מקצועי בעבורו, היכולת הזו תאפשר לו לנהל מספר בלוגים למספר לקוחות.

כמובן שניתן להוסיף תמונות, לתכנן פוסטים עתידיים, להוסיף תגיות ונושאים ועוד.

כל אחת משלושת התוכנות המובילות מתאימה באופיה לאנשים שונים. Mars Edit מתאימה למי שמסוגל לעבוד בלי עריכת טקסט עשיר. אם נוח לכם להתעסק עם קוד HTML תמצאו את Mars Edit ליעילה מאוד במיוחד לאור העובדה שהיא תומכת במאקרו שייעלו את השימוש בה ואת הכתיבה, מסוגלת לייבא תמונות מחשבונות הפליקר שלכם ובנוסף, אם יש לכם עורך טקסט אחר שאתם מעדיפים תוכלו לעבוד איתו. היכולת האחרונה כמובן מחפה על העובדה שאין ל-Mars Edit עורך טקסט עשיר משלו, כמובן שזה אומר שתאלצו לשלם על תוכנה נוספת.
התוכנה עולה 29.95$.

הפשוטה

לעומת Mars Edit התוכנה החדשה Blogo לא מאפשרת התעסקות ב-HTML ומהווה כלי מעולה למי שמתחיל את דרכו בעולם הבלוגים. בלוגו מספקת ממשק מינימליסטי ובו כל מה שרק צריך - הוספת קישורים, הדגשה והטייה של טקסט, הוספה ועריכה מובנית של תמונות וכדומה. בנוסף Blogo יכול לשמש כקליינט Twitter ולמי שמשתמש במיקרו בלוג הזה יש לבלוגו אפשרות לקבל עדכונים מאשר האנשים ברשימה שלכם ולשלוח להם מסר אישי. מאחר ובלוגו תומך בכתיבה למספר בלוגים, תוכלו לנהל הכל מהחלון ולהחליף בין בלוג לבלוג דרך תפריט צונח, מה שאומר שהוא לא תופס מקום רב במסך שלכם, בניגוד לשתי התוכנות האחרות. הבעיה העיקרית של בלוגו היא שאין לתוכנה יכולת לשמור את הפוסטים על המחשב שלכם. כל פוסט ששלחתם עולה לרשת ונשאר שם. תוכלו לערוך אותו כמובן אבל רק אם אתם מחוברים לרשת.

בלוגו עולה 25$.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

החזקה

התוכנה האחרונה, והמומלצת ביותר, היא Ecto. ראשית מדובר בתוכנה שיש לה גרסאות למערכת חלונות ולמק וכמו שתי התוכנות הקודמות היא תומכת ברוב מערכות הבלוגים הקיימות. יש לה יכולת לערוך במצב HTML משוכלל הצובע את התגיות השונות כך שיהיה לכם קל יותר לזהות בעיות בתחביר הקוד. בנוסף יש לה מצב של עורך טקסט עשיר עם יכולת לגרור תמונות ישירות אל תוך החלון ולהעלותם אל השרת בו נמצא הבלוג (אם השרת שלכם מאפשר זאת).

מבין שלוש התוכנות מצאתי את Ecto ליציבה ביותר ולבעלת מגוון האפשרויות הרחב והשימושי ביותר ולמרבית הפלא היא גם הזולה ביותר, במחיר 17.95$ בלבד.

בסופו של דבר, כתיבת בלוג צריכה לשרת שני דברים: את הצורך שלכם לזכות באהבת העולם והפצת רעיונות. לא חייבים להשקיע שקל אחד בכתיבת בלוג איכותי, יש הרבה מאוד פלטפורמות שמספקות אחסון ואת הבלוג עצמו בחינם וניתן להשתמש באתרים כמו פליקר כדי להעלות תמונות בחינם ולהוסיף אותן לבלוג. עם זאת, בתמורה לסכום לא גדול ניתן להפוך את מלאכת הכתיבה לנעימה יותר.

עריכת תמונות

גם Blogo, עם יכולת עריכת התמונות שלה לא מסוגלת לעשות הרבה עם התמונה. אם אתם רוצים לתת לבלוג שלכם ייחוד אך לא מעוניינים להתעסק עם תוכנות עריכה מקצועיות, Picturesque יכולה לתת לכם את הפיתרון. בתמורה ל-34.95$ תוכלו לקבל חבילת ”ייפוי תמונות“ זולה יותר מכל תוכנה אחרת לעריכת תמונות.

ניתן לזרוק תמונה אחת או מספר תמונות אל תוך התוכנה, העריכה שתקבעו תוכל להשפיע על כל התמונות בבת אחת ולחסוך לכם עבודה. כעת תוכלו לבחור את גודל התמונה, האיכות וסוג הקובץ שתייצאו. תוכלו לבחור להוסיף השתקפות ולקבוע את אורך ההשתקפות והבהירות שלה, ניתן להוסיף זוהר ולשלוט בעוצמה שלו, אפשר לחתוך את התמונה או להוסיף לה קווי מתאר וכמובן רקע שיתאים לרקע של הבלוג או לבחור ברקע שקוף. בנוסף Picturesque מציעה את היכולת להטות את התמונה על ציר Z ולתת לה נופך תלת ממדי.

אם יש דרך מסוימת בה אתם אוהבים לראות את כל התמונות שלכם בבלוג תוכלו לקבוע תצורות שישמרו ולהפעיל אותן על כל תמונה שתזרקו אל תוך התוכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully