וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק מתקדמת ל-NGN

דידי חנוך

29.6.2008 / 10:54

תשדרג את התשתיות לדור הבא של הרשתות, שיאפשרו רוחב פס של עד 50 מגה. ניסויים יתחילו כבר השנה

חברת בזק מודיעה היום על החלטת דירקטוריון מיום ה' בערב לשדרוג תשתיות התקשורת של החברה ל-NGN. תהליך השדרוג יימשך מספר שנים, והכיסוי הארצי יושג באופן הדרגתי.

ניסוי ראשון של הטכנולוגיה יתבצע כבר השנה בשני איזורים שטרם נקבעו. במהלך הניסוי יועברו "עשרות אלפי אנשים", לרשת החדשה.

בזק היא החברה השניה בישראל שמכריזה על השקת רשת NGN. קדמה לה חברת סלקום שהחלה כבר בהשקה רכה של הרשת המתקדמת שלה. עם זאת, בזק היא החברה הראשונה שתקים בארץ רשת NGN בפריסה ארצית, והרשת שלה תוקם בעלות שהוערכה בעבר בכחצי מיליארד דולרים.

ועדת גרונאו מתחה בזמנו ביקורת על בזק בתחום תשתית הרשת, וטענה שהחברה לא משדרגת את הרשת עקב חוסר בתחרות. המהלך הנוכחי של בזק, מעבר לכך שיאפשר לחברה להציע שירותים מתקדמים יותר כמו טלויזיה אינטרנטית בהפרדה גבוהה, נותן גם מענה לטענה זו. בזק אמרה לפני כשנה שתשקיע בשדרוג הרשת ל-NGN רק בהינתן מדיניות רגולטורית שמעודדת השקעות.

מנכ"ל בזק אבי גבאי אמר בהודעה לעיתונות: "המטרה היא ברורה, לייצר את רשת התקשורת הטובה והמתקדמת מסוגה, שתשדרג באופן משמעותי את השירותים הקיימים היום, ובמקביל תאפשר לבזק לספק שירותים חדשים לגמרי שהיום ניתן רק לחלום עליהם. הניסיון הרב של בזק, העליונות הטכנולוגית שלה והשירות המצטיין הם אלו שהפכו את החברה למובילת שוק התקשורת בישראל, והקמת רשת ה- NGN המתקדמת היא מהלך טבעי עבור החברה".

גילוי נאות: וואלה! היא חלק מקבוצת בזק.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק
  • ngn

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully