וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנות השבוע: תוספים לפיירפוקס

דידי חנוך

1.7.2008 / 12:44

השבוע, במקום תוכנה אחת, קבלו מספר תוספים שישפרו את החיים עם הדפדפן השיאן של מוזילה

בפעם האחרונה שסקרנו כאן את פיירפוקס 3, עוד לא יצאה הגרסה הסופית והמסקנה היתה ברורה: מדובר בדפדפן הטוב ביותר בשוק, אבל חבל שרבים מהתוספים שמספקים לו יתרון כה גדול על מתחריו לא עובדים עדיין עם הגרסה החדשה.

בינתיים עבר זמן, ורבים מהתוספו שודרגו לגרסה החדשה של הדפדפן. השבוע נסקור כמה תוספים שישפרו את חווית הגלישה שלכם במידה משמעותית.

היפה: Piclens

פיקלנס הוא תוסף חדש יחסית, שזוכה בתואר "התוסף האסטתי ביותר של השנה", מבחינתי. מה שהוא עושה, באתרים שתומכים בכך - ורבים מהאתרים הגדולים ברשת, כולל אמזון, פייסבוק וחיפוש התמונות של גוגל תומכים בכך, הוא ליצור מעין דפדפן תמונות תלת מימדי שמאפשר לכם לגלוש מתמונה לתמונה. לדוגמה, חיפוש שם של סופר באמזון יספק לכם קיר של כריכות ממנו תוכלו לגלוש לעמודים של הספרים. התוסף תומך גם בוידאו, ומציג סרטונים במסגרת קיר התמונות.

תכלס, לא מדובר בתוסף שימושי מאד, אבל הוא יפהפה ומספק חווית גלישה שונה ומעניינת.

הרב שימושי: GreaseMonkey

אחד התוספים שאיחרו להתעדכן הוא אולי התוסף החשוב ביותר שיש לשועל האש. גריסמונקי מאפשר לכם להתקין סקריפטים קטנים וייעודיים, שבדרך כלל נועדו לפתור בעיה ספציפית או להוסיף לדפדפן יכולת ספציפית לאתר מסוים. כך תוכלו, למשל, להכריח את פיירפוקס להציג נגן מדיה נאה יותר בוואלה!. או, אם כבר מדברים על וואלה!, תוכלו להגדיר לדפדפן לא להציג תגובות. לא שיש לנו משהו נגד תגובות.

מומלץ ללכת לאתר הסקריפטים, userscripts.org, ופשוט לחפש אתרים ושירותים בהם אתם משתמשים. ודאי תמצאו משהו שעשוי לשדרג את חווית השימוש שלכם באתר זה או אחר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

האקראי: StumbleUpon

סטמבלאפון הוא תוסף שיכול לפתור לכם כמעט כל בעיית שעמום. התוסף מקושר לאתר בעל אותו השם, שמכיל אתרים, תמונות וסרטונים מומלצים ברשת. באמצעות התוסף תוכלו גם אתם להמליץ על אתרים, או סתם ללחוץ על כפתור Stumble ולהיתקל באתר מעניין. לאחר הרשמה באתר, ניתן להגדיר תחומי עניין ספציפים שלכם, ואפשר לבחור להיתקל רק בוידאו או בתמונות או בקישורים מהאתר בו אתם נמצאים.

אם חברים שלכם רשומים גם הם לשירות, תוכלו לצפות בהמלצות הספציפיות שלהם, ולצפות שגם הם יצפו בהמלצותיכם.

בהערת שוליים נציין ש-StumbleUpon זמין גם כתוסף לאקספלורר. שווה גם לאלה מכם שלא רוצים לעבור דפדפן.

העדיין הכרחי: IE Tab

כן, גם וואלה! עדיין לא תומך לגמרי בשועל, אם כי יש שיפור ניכר. ואתרים אחרים - בעיקר בארץ, או של מיקרוסופט - מציבים לעתים בעיות שפיירפוקס לא מסוגל להתמודד איתן. למקרים כאלה יש את IE Tab, התוסף שמאפשר לכם בלחיצת כפתור להפוך את הטאב הנוכחי לטאב של אקספלורר. התוסף עובד רק במערכות הפעלה בהן יש אקספלורר, אבל עדיין מדובר ברוב השוק. והוא נוח ומהיר. ניתן גם להגדיר לו אתרים ספציפיים ככאלה בהם תמיד יש להפוך את הטאב למיני אקספלורר.

הפחות הכרחי, ובכל זאת: Nightly Tester Tools

התוסף הזה הומצא בעבור משתמשי גרסאות הבטא של פיירפוקס, ועדיין רלוונטי גם עכשיו. הוא עושה כל מיני דברים, אבל אותנו מעניין דבר אחד: היכולת שלו להפוך תוסף לא תואם פיירפוקס 3 לתואם.

יצויין שזה לא עובד תמיד. תוספים שבאמת יש להם אי תאימות משמעותית עם ההבדלים בין הגרסאות של הדפדפן עשויים להקריס לכם את הפיירפוקס. אבל רובם המכריע של התוספים פשוט לא עודכנו ולא יודעים שהם יכולים לעבוד עם גרסה 3. את אלה ניתן להחזיר לחיים באמצעות הקלקה ימנית ומתן ההוראה "Make Compatible". נסו זאת, זה עובד.

  • עוד באותו נושא:
  • פיירפוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully