וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס נגד חברות הסלולר: סיבוב נוסף

משרד התקשורת אוסר על חברות הסלולר לחייב את המנויים הרוצים שירותי דור 3 גם בחבילת גלישה לפורטל התוכן

משרד התקשורת הודיע היום כי הוא אוסר על חברות הסלולר להתנות שימוש בשירותי דור 3 בקניית חבילת גלישה באינטרנט, מתוקף הוראה של חוק התקשורת האוסרת להתנות "שירות בזק" ב"שירות בזק" אחר.

בשנתיים האחרונות בדקו במשרד התקשורת את עניין התניית הרכישה של מכשירי סלולר דור 3 או חיבורם לרשת הסלולר (בהנחה ונקנו מספק חיצוני) בהצטרפות לחבילת גלישה, אך במקרה ההוא הגיעו להחלטה כי אינם יכולים להתערב עקב אי-היותה של רכישת מכשיר בגדר שירות.

אבל עכשיו, מצאו במשרד התקשורת פרצה בחוק. רכישת הטלפון אמנם איננה שירות, אבל שיחות הוידאו ואפשרות הגלישה המהירה באינטרנט, הקיימות במרבית מכשירי דור 3 דווקא כן יכולות להיחשב לשירותים, וגם אותן הרי מתנות חברות הסלולר בהצטרפות לחבילת גלישה בפורטל התוכן. לכן, החליטו במשרד התקשורת לאסור לאלתר את ההתניה הזו. האיסור תקף לא רק לקניית מכשירים ברשת, אלא גם להצטרפות לשירותיה במכשיר שנקנה דרך ספק חיצוני.


מחברת פרטנר נמסר בתגובה להודעה כי "פרטנר אינה מתנה קבלת שירותי דור שלישי ברכישת חבילת גלישה. ברכישת מכשיר דור 3 / 3.5 ברשת orange, מאפשרת פרטנר ללקוח לבחור ליהנות מחבילת גלישה בתשלום חודשי קבוע או לשלם על פי צריכה בלבד.
בנוסף, עומדת בפני הלקוח אפשרות לרכוש מכשיר מגורם חיצוני, להתחבר לרשת orange באמצעות כרטיס USIM מבלי להיות מחויב עבור חבילת גלישה וליהנות משירותי הדור השלישי." גם בפלאפון הגיבו באופן דומה, באומרם "כבר כיום פלאפון מאפשרת ללקוחותיה להצטרף למגוון תוכניות, בהתאם לצרכייהם, בהן גם תוכנית ללא חיוב חבילת דור 3."

תגובתה של חברת סלקום: "סלקום תמשיך ותציע את כל מגוון האפשרויות לצרכן ותפעל בהתאם להוראות החוק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully