וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט רוכשת את Powerset

דידי חנוך

2.7.2008 / 0:48

ענקית האינטרנט רוכשת את מנוע החיפוש החדשני ותצרף אותו לטכנולוגיה מאחורי Live Search

בצעד שמראה שכשלון המגעים עם יאהו! לא הניא אותה ממאמציה להתחרות בתחום החיפוש, רוכשת היום (שלישי) גוגל את Powerset, מנוע החיפוש החדשני שכולל הבנה משופרת של "שפה טבעית" במונחי חיפוש והצגה אנציקלופדית ומובנית של התוצאות. ההכרזה מגיעה לאחר גל של שמועות בעניין לפני מספר ימים. לפי הערכות, סכום הרכישה הוא כ-100 מיליון דולר.

כל צוות Powerset יישאר בחברה, וימשיך לפתח את מנוע החיפוש, המבוסס על פיתוח של טכנולוגיות חיצוניות: החברה רכשה זכיון לשימוש בטכנולוגיות זיהוי שפהטבעית מ-PARC, מרכז המחקר של Xerox. בנוסף, המערכת שלה מונעת על ידי Hadoop, טכנולוגיה בקוד פתוח לשימוש במשאבים של מספר רב של מחשבים להשגת תשובות, בה משתמש גם מנוע החיפוש של יאהו!

פרשנות: נסיון אמיתי

זהו ניסיון ברור להתחרות עם גוגל, והפעם לא בתחום הפלטפורמה הפרסומית ונתח השוק בחיפוש, כפי שהיה במקרה של יאהו!, כי אם ברמת הטכנולוגיה. כיום, טכנולוגיית החיפוש של מיקרוסופט משיגה תוצאות נחותות לעומת גוגל וגם לעומת יאהו!, כפי שודאי הבחינו משתמשים ששדרגו לאקספלורר 7 וגילו שהחיפוש המובנה של הדפדפן נותן להם תוצאות לא מועילות במיוחד.

גוגל לא זכתה בנתח השוק האדיר שלה רק בזכות הממשק הנקי המפורסם, כי אם בעיקר מכיוון שעד הגעתה של גוגל לתחום היה קשה מאד למצוא דברים ברשת, ולאחר הגעתה זה הפך לאפשרי וסביר.

אם מיקרוסופט רוצה להתחרות באמת עם גוגל בתחום החיפוש - ואין ספק בכך, זאת מטרה מרכזית שסטיב באלמר הציב לעצמו - רכישות טכנולוגיות הן הדרך הנכונה לטעמי. קודם כל שישפרו את תוצאות החיפוש, אחר כך יוכלו להתחיל להתמודד בתחום המונטיזציה.

בשלב זה, מוקדם מכדי לדעת איך יתמודד המנוע של Powerset עם מציאת והצגת תוצאות מהרשת כולה ולא רק מאיקיפדיה, כפי שעשה באתר שהעלו בחברה כהדגמת יכולות. ואין לדעת האם הוא באמת יספק למיקרוסופט שיפור משמעותי. אבל זה מסוג הצעדים שהחברה צריכה לנקוט בה. היא בבירור לא מסוגלת לייצר בעצמה מנוע חיפוש טוב מספיק, כך שרכישות נראות כמו הדרך היחידה בה זה יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully