וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ננוח קצת, גם לנו מגיע"

מנכ"ל מיקרוסופט ישראל דני ימין אוהב את ויסטה, רוצה להביא אקס-בוקס 360 ולא מתרגם לעברית את אופיס למק. ראיון

חברת מיקרוסופט נמצאת בכותרות כבר יותר משני עשורים, אבל נראה כאילו בשבועות האחרונים יש הרבה יותר ידיעות הקשורות לענקית התוכנה מבדרך כלל. כשלון עסקת יאהו, עזיבתו של ביל גייטס, סוף תקופת החיים של חלונות XP, הרכישה של הסטארט-אפ המבטיח Powerset – אלו רק חלק מהנושאים בהם עוסקת התקשורת כיום.

גם על מיקרוסופט ישראל עוברים ימים מעניינים. לפני יומיים, סיימה החברה את שנת העסקים שלה. בשנה הזו השיקה החברה את הקמפוס החדש של מרכז המו"פ (מחקר ופיתוח) בהרצליה, השיקה שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות בר אילן ובן-גוריון, ואף רכשה את Kidaro ואת YaData הישראליות. על רקע התקופה המעניינת הזאת נפגשנו לשיחה קצרה עם דני ימין – מנכ"ל מיקרוסופט ישראל ב-3 השנים האחרונות.

גאים בלוקליזציה, אבל בלי מק

לדבריו של ימין, הייתה השנה הפיסקלית האחרונה של מיקרוסופט פנטסטית בכמה היבטים. החל מצמיחה של 16 אחוזים בהכנסות ועליה של 10 אחוזים בסקרי שביעות הרצון, דרך חדירה משמעותית לעסקים קטנים ובינוניים ועד לנצחון על מתחרים בתחומים הקשורים לארגונים הגדולים. ימין מרוצה גם מהרחבת פעילות מרכז המו"פ, והזכיר לא פעם במהלך הראיון את החשיבות הגדולה של מיקרוסופט ישראל בעבור מיקרוסופט העולמית, בייחוד אם מסתכלים על הגודל של המדינה. לדבריו, "אנחנו לא נמצאים פה בגלל שזה זול יותר ממקום אחר, אנחנו נמצאים פה בגלל הפוטנציאל, בגלל החדשנות, בגלל המוטיבציה".

לא מדובר רק בתחום הפיתוח, אלא גם בתחום הצרכני. "נושא הלוקליזציה, אנחנו מאוד גאים בו" אמר, והוסיף כי "ביום שמערכת ההפעלה חלונות יוצאת באנגלית, היא יוצאת בעברית. ביום שהאופיס יוצא באנגלית, הוא יוצא בעברית. מבחינתנו יש לזה ערך עצום." עם זאת, הלוקליזציה המיוחלת פוסחת בחלקה על משתמשי המקינטוש. אלה מהם שרוצים להתקין אופיס בעל תמיכה בעברית על המק שלהם, נאלצים לעשות זאת דרך מערכת ההפעלה חלונות כיוון שאופיס למק לא עבר לוקליזציה. בעבר נאמר לנו בחברת איידיגיטל כי הם עובדים על הנושא עם מיקרוסופט, ואילו דני ימין אומר לנו: "לא קיבלתי פניה יוצאת דופן לגבי אופיס למק. אני גם לא יודע אם יש לזה הצדקה כלכלית... אני לא יודע כמה משתמשי מק יש בארץ, והאם הם מוכנים לשלם את המחיר הזה..." כשהוא מסכם את הנושא בכך שהם לא עובדים על המערכת.

נושא בו הוא כן מאמין בכל ליבו הוא ויסטה, אפילו שהוא מודע לבעיות של מערכת ההפעלה. דבריו בנושא: "היו לנו מחלות ילדות עם הויסטה, אנחנו מרגישים שאנחנו מאחורי זה", "אנחנו מציעים היום למשתמש מערכת הרבה יותר אמינה, הרבה יותר בטוחה, הרבה יותר אטרקטיבית, הרבה יותר חסכונית מ-XP. ואני חושב שהיום צרכן שהולך לקנות מחשב ולא קונה ויסטה – מפסיד". "הויסטה מביא משהו אחר לחלוטין בהרבה היבטים... אנשים צריכים להתנסות בזה, ואני עומד מאחורי כל מה שאני אומר מבחינת ההמלצה לצרכן הביתי וגם לצרכן העסקי."

אקס-בוקס 360 בארץ הקודש?

בניגוד לויסטה, קונסולת האקס-בוקס 360 של מיקרוסופט מצליחה מאוד בעולם, וגם נמכרת בארץ (ביבוא פרללי). בעבר, הבטיח ימין להביא את הקונסולה לישראל באופן רשמי במהלך 2007, אך הדבר לא קרה. הסיבה אותה מזכיר דני ימין היא שבניגוד למוצרים רבים אחרים, אקס-בוקס 360 הוא גם חומרה, וכזו שצריכה מערך שלם כדי לתמוך בה. הקמת המערך הזה לא הייתה במקום הראשון בסדר העדיפויות של מיקרוסופט ישראל, בניגוד למדיה סנטר בעברית ולוקליזציה של מערכות ה-ERP.

עם זאת, "אני חושב שגם את האקס-בוקס נביא" אומר לי ימין, ומוסיף שהם "בהחלט עובדים על זה, ואנחנו נשים את זה בסדר עדיפות. גם סטיב [באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט. ד.ו.], שהיה פה לפני כחודשיים הבטיח שהוא יעזור לי בזה.".

ומה עם תאריך? כאן התשובה יותר מעורפלת: ""אני הבטחתי בעבר תאריך ולא עמדתי בו, אז הלקח שלמדתי הוא שלא אבטיח עוד תאריך. אני כן יכול להבטיח שאני עובד על זה, אני כן יכול להבטיח שנתנו לי תאריך, ואני עובד עם קבוצת המוצר בארצות הברית."

שינויים בהנהלת החברה

גם כשאנחנו יושבים במשרדי מיקרוסופט ברעננה, אי אפשר להתעלם מהתהליכים שעוברים על מיקרוסופט העולמית, ובראשם עזיבתו של ביל גייטס את התפקידים הניהוליים אותם החזיק בחברה. "זה אירוע היסטורי, אי אפשר להתעלם מזה. גם, אני חושב, ברמת האנושות, וגם בחיי החברה שלנו" אומר לי ימין, ומסביר כי המהלך הזה נרקם כבר שנתיים, ולא צפוי להשפיע על מיקרוסופט ישראל באופן מיוחד.

ועד כמה מעורב המנכ"ל החדש, סטיב באלמר, בפעילות הסניף בישראל? "סטיב באלמר מעורב בפעילות של כל מיקרוסופט בכל העולם", לדברי ימין. לפני כחודש וחצי ביקר באלמר בארץ למשך 4 שעות, ומאוד ייתכן כי הוא יגיע גם בחודש אפריל הבא, הפעם לביקור הרבה יותר ארוך.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מחפשים דרך להוביל

היום בלילה התקבלה ידיעה על רכישת Powerset – מפתחת של מנוע חיפוש חדש, על ידי מיקרוסופט. בנושא הזה אומר דני ימין כי "מיקרוסופט נמצאת באינטרנט, ויש לנו שם הרבה נכסים... אבל יש דברים שאנחנו פחות מובילים בהם. למשל, גוגל מובילה את תחום החיפוש... יש לנו אסטרטגיה איך להוביל את העולם הזה... הרצון לקנות את יאהו היה אמור לקצר או לעזור במימוש האסטרטגיה הזו, אבל זה לא הדבר היחידי ולא הנדבך המרכזי בה. ברגע שהנדבך הזה לא התממש, סטיב באלמר אמר שאנחנו נמשיך הלאה ונמשיך להשקיע. אז חלק מההשקעה יכולה להיות רכישת חברות. חלק מרכזי בהשקעה זה הפיתוח שעובד על דברים חדשים. ובסופו של דבר, מי שירוויח מכל זה זה אתה, אני והצרכן, שיקבלו פתרונות יותר טובים וחוויה יותר כיפית באינטרנט."

ומה עם מיקרוסופט ישראל? בשנה הבאה, מבטיח ימין, החברה תמשיך לגייס אנשים ולהסתכל על חברות ישראליות. "חשוב לנו להיות שחקן מרכזי בפיתוח ההיי-טק הישראלי", הוא אומר. השנה הקרובה היא גם שנת 20 לפעילות של מיקרוסופט בישראל, אבל אחרי ארגון של כנס הטק-אד והביקור של סטיב באלמר בארץ דני ימין עדיין לא חושף תוכניות ספציפיות לחגיגות ה-20. "אנחנו ננוח קצת, גם לנו מגיע, עבדנו קשה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully