וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב תמסור פרטי גולשים

שופט פדרלי פסק כי יוטיוב תמסור לויאקום, שתובעת אותה, את כל הנתונים אודות הרגלי הצפיה של גולשיה, כולל שמות משתמש וכתובות IP

שופט פדרלי בארצות הברית פסק הלילה כי גוגל לא תצטרך למסור את קוד המקור של אתר סרטוני הגולשים הפופולרי שלה, YouTube, לחברת Viacom, שתבעה את האתר ואת החברה שמפעילה אותו, ב-13 במרץ 2007, בסכום של מיליארד דולרים, כשהעילה היא הפרת זכויות יוצרים. הטענה של ויאקום היא שגוגל העלימה עין ולא עשתה מספיק בשביל להילחם בהעלאת הסרטונים המוגנים.

ויאקום ביקשה את קוד המקור בשביל להוכיח שהחיפוש באתר הפלה לטובת חומרים שמפרים זכויות יוצרים בשביל להעלות את מספר הצפיות בחומרים הנמצאים באתר ובכך גם את רווחיה, אך השופט פסק כי על התובעים להציג עדויות משכנעות מספיק לפני שיוכלו לקבל מידע רגיש כל כך. גם מנגנון זיהוי הסרטונים, שאמור לזהות סרטונים המפרים זכיות יוצרים, נשאר בידי גוגל.

עם זאת, השופט כן חייב את גוגל למסור לויאקום את תיעוד הצפיות של כל משתמשי האתר, כולל כתובות IP ושמות משתמש, כדי לאפשר לחברה להוכיח את הטענה שסרטונים "אסורים" פופולריים יותר מסרטוני גולשים, ובכך אולי להגדיל את רמת האחריות של גוגל. ארגון ה-EFF – ארגון המגן על חירויות משתמשי האינטרנט, הוציא הודעה המגנה את הפסיקה, כיוון שזו "מאיימת לחשוף מידע רגיש מאוד אודות הרגלי הצפייה של משתמשי יוטיוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully