וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מק לבחור – חלק א'

זיו קיטרו

6.7.2008 / 2:37

בפרק ראשון בטרילוגיה, מפרט זיו קיטרו על היתרונות והחסרונות של האחים הקטנים במשפחת המק: המיני והמקבוק

עקבתם אחרי הטור וראיתם כי טוב. פניתם לאתר אינטרנט או חנות בה ניתן לרכוש מקים וגיליתם שיש לא מעט דגמים, ולכל דגם כמה רמות. כעת אתם שואלים את עצמכם: מה לקנות?

ובכן, זו שאלה טובה. התשובה, כמו כל התשובות הטובות באמת, היא - מה אתם צריכים בדיוק?

ישנה נטייה לחפש את הטוב ביותר במקום את המתאים ביותר. אנחנו בוחנים את המפרט הטכני ומשווים אותו לאחרים ובודקים למי יש יותר גדול. הזוכה הוא זה שילך אתנו הביתה כמובן ולרוב יהיה לנו מכשיר נהדר ש-70 אחוז מהיכולות שלו לא בשימוש.

כדי להקל על הבחירה במקרה של המק הראשון שלכם (או המק הבא שאתם רוצים לרכוש באופן מושכל) יש לבחון את הצרכים שלכם ולמה מתאים כל דגם.

Mac Mini

דגם הכניסה לעולם המק הוא המק מיני. זה המכשיר הזול ביותר, אך לאור העובדה שהוא מריץ את מערכת ההפעלה OSX ומצויד במעבד במהירות 1.8 או 2.0 גיגהרץ, מדובר עדיין במחשב לא רע בכלל.

המק מיני הוא מכשיר נייח המגיע ללא שום ציוד חיצוני. הוא למעשה בנוי כמו כל מחשב פי סי אחר. אתם רוכשים את המחשב לחוד, את העכבר והמקלדת לחוד וכמובן את המסך. מדובר במחשב המיועד למי שמעולם לא רכש מק בעבר ורוצה להתחיל בקטן, אבל הוא גם מחשב נהדר לאלה שיש להם כבר מחשב חזק יותר ומחפשים מחשב נוסף למשפחה. הדגם החלש יותר מגיע עם כונן קשיח של 80 ג‘יגה בעוד שהדגם החזק יותר מגיע עם 120 ג‘יגה (בכל מקרה ניתן לשדרג כוננים קשיחים, אבל אנחנו מדברים על המבנה הבסיסי שלו).

בעבר המחשב היה מגיע עם 512 מגה בלבד מה שהגביל את השימוש שלו מאוד. היום עם זיכרון של 1 ג‘יגה המחשב כבר שימושי הרבה יותר ללא שדרוגים. מי שזקוק לסביבת חלונות מידי פעם, תחת פרללס או VMware יוכל לעשות זאת, אבל בעיקר לעבודות מזדמנות ולא לעבודה כבדה בחלונות. תוכלו לנצל את המחשב לשימוש בחלונות תחת Boot Camp - שמאפשרת לבחור בזמן הפעלת המחשב להשתמש בחלונות או במערכת ההפעלה של המק - ולקבל תוצאות טובות יותר.

גלישה באינטרנט ושימושים משרדיים היו בעבר השימושים העיקריים של המחשב הזה. היום תוכלו לערוך עליו תמונות ולערוך סרטים ביתיים בעזרת תוכנת imovie המגיעה עם כל מחשב חדש. מאחר ואין לו מעבד גראפי חזק הוא לא יוכל לשמש אתכם לעבודה גראפית כבדה או למשחקים כבדים.

יתרונו של המכשיר הוא בגודלו הקטן ובעיצוב הנאה שהופך אותו למכשיר נהדר לסלון. ניתן להפוך את המכשיר למחשב מדיה, להריץ ממנו סרטים, לצפות בתמונות על מסך הטלוויזיה הגדול בסלון ולגלוש באינטרנט, לצפות בסרטוני youtube וכדומה. מי שרוצה גם מחשב וגם חושב על מכשיר מדיה כמו Apple TV יגלה שה-Mac Mini הוא שילוב נהדר שחוסך רכישה של שני מכשירים נפרדים.

Macbook

אנשים הזקוקים לניידות יכולים ליהנות מהעיצוב המדהים והמעבד החזק של MacBook. המכשיר נועד לסטודנטים והוא מכיל מעבדים של 2.1 או 2.4 גיגהרץ וכוננים קשיחים בגדלים של 120 או 160 גיגה בהתאמה. ישנו דגם שחור שגם לו מעבד 2.4 וכונן קשיח של 250 מגה, אך המחיר לא שווה את התוספת הקטנה הזו. קנו כונן בנפרד והמחיר יהיה זול יותר ב-100 ש“ח.

במשקל 2.27 קילו בהחלט לא מדובר במקבוק אייר המפורסם, אבל הוא מכיל כונן אופטי ומעבד חזק הרבה יותר. לאחר התנסויות עם שני המכשירים עולה השאלה אם אתם חייבים משהו שלא שוקל כלום ובעל עובי מינימלי? מקבוק הוא בהחלט בחירה טובה לכל אנשי העסקים הזקוקים למחשב לעבודה משרדית וכזה שיהיה נוח לקחת מדי פעם כדי לתת מצגות.

בזכות המעבד החזק יותר, ניתן להריץ עליו בקלות תוכנות וירטואליזציה כמו פרללס או VMware כך שאם אתם זקוקים לסביבת חלונות ולעבודה כבדה, תוכלו בהחלט לעשות את זה. בעזרת מערכת OSX 10.5 תוכלו גם להקדיש חלל (space, המאפשר לייצר מספר שולחנות עבודה וירואטלים במחשב שלכם) לחלונות ולהשאיר את התוכנה פעילה ברקע למרות שאם זה מה שאתם עומדים לעשות, מומלץ לשדרג את הזיכרון הפנימי ל-2 או 3 גיגה לפחות.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, המקבוק כבר אינו מחשב נייד חלש. ניתן לערוך עליו סרטים בתוכנות מקצועיות יותר כמו Final Cut Express ולעשות שימוש בתוכנות כמו Photoshop. כמובן שזאת כל עוד אתם משתמשים חובבים. אנשי מקצוע זקוקים למסך ראוי ולמרות שלמקבוק יש מסך טוב מאוד, הוא בגודל של 13.3 אינץ‘ בלבד ואינו מסך מקצועי לעבודה. אנשים שמחפשים לחתוך פינות ולחסוך כסף יוכלו להשתמש בו עם מסך חיצוני טוב, אבל אי אפשר לחתוך יותר מידי פינות. המקבוק לא יוכל לתמוך במסכים גדולים מאוד בעיקר כי הוא לא נועד לכך.

מקבוק הוא מחשב שהפך להיות כלי עבודה מאוד שימושי למגזרים גדולים מאוד ואם אתם מחפשים מכשיר חזק מהמק מיני אבל עדיין לא זקוקים לכוח אש עצום, הייתי שוקל לרכוש את המקבוק ולהפוך אותו לתחנת עבודה נייחת כאשר ניתן תמיד לנתקו מהכבלים ולקחת אותו לדרכים.

בכתבה הבאה נסקור את Imac ואת ה-Mac Pro ונראה מה השימושים המתאימים ביותר לאלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully