וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: מודם סלולרי Icon 225

מודם סלולרי חדש של אורנג' נראה כמו זכרון פלאש לא גדול במיוחד, ועובד היטב, אך אינו חף מבעיות טכניות

לפני מספר שבועות, הודיעו חברות הסלולר על מהלכים חדשים בתחום החיבור לאינטרנט דרך הרשת הסלולרית. החיבור הזה, שהיה זמין עד לא מזמן רק ליחידי סגולה, עקב מחירו הגבוה, הפך פתאום להרבה יותר אטרקטיבי גם עבור אנשים פשוטים, שכן רוצים לגלוש הרבה מחוץ לבית, אבל לא מוכנים לשלם על כך מאות שקלים.

אחד המודמים אותם הציעה חברת אורנג' לאנשים האלה הוא ה-
Icon 225 - מודם USB קטן שנראה כמו כונן פלאש עם מקום לכרטיס סים, אשר פועל ברשת דור 3.5 של החברה. המודם הזה אמנם מגיע עם דיסק תפעול, אך הפעלתו לא באמת דורשת דיסק. ברוב המקרים - כל מה שתצטרכו לעשות הוא לחברו לאחת מכניסות ה-USB שיש במחשב, והוא כבר יתקין אוטומטית את התוכנה שלו. לאחר מכן, כל שתצטרכו לעשות הוא ללחוץ על Connect, והמודם יתחבר לרשת הסלולרית בה פעיל כרטיס הסים שבתוכו.

טוב, אך בעייתי

נתחיל מכך שכשהמודם עובד, הוא עובד טוב. הוא מצליח להחזיק חיבור רשת גם במקומות בעייתיים, ובחודש של שימוש לא קרה לי שהוא התנתק בזמן נסיעה באוטו או ברכבת. זה לא דבר של מה בכך, רבים הם המודמים שמתנתקים לפחות פעם-פעמיים ברכבת שבין תל אביב לבין חיפה, בייחוד באזור של בנימינה וזכרון יעקב. אבל, כאמור, לא המודם הזה. הוא אמנם לא תמיד מחובר לרשת דור 3.5 המהירה, אך זה נובע מאזורי כיסוי ולא ממחדלי המודם עצמו. בנוסף לכך, השפעתו על סוללת הלפטופ שלי לא הייתה משמעותית מאוד, והסתכמה באיבוד של כרבע שעת עבודה מתוך שעתיים.

עם זאת, לא מדובר במכשיר שחף מבעיות. הבעיה העיקרית שלו היא שהוא, ובכן, לא תמיד עובד בנסיון ההתחברות הראשון. במחשבים בהם בדקתי אותו, לעיתים נאלצתי לחברו ל-

USB פעמיים או אף שלוש פעמים לפני שהמחשב הצליח לזהותו. וגם כשזיהה, לעיתים אמר שהוא לא מזהה את כרטיס הסים. הוצאתו של הכרטיס והכנסתו המחודשת פתרו את הבעיה, אבל דברים כאלה לא צריכים לקרות מלכתחילה.

מעבר לכך, גם הצורה החיצונית של Icon 225 בעייתית קמעה. מוטב היה אילו היו עושים את המודם חזק יותר, קטן יותר או, לפחות, לא כל כך ארוך. האורך שלו אומר כי גם לחץ לא גדול שמופעל עליו כששמים עליו יד או סוחבים את המחשב עם המודם מחובר, עלול לעקם אותו. המודם שלי אכן התעקם קצת בעקבות השימוש בו, ואני בטוח שלא הפעלתי עליו לחץ בלתי הגיוני. עם זאת, גם בצורתו הנוכחית הוא עובד בסדר, והבעיות עם אי-הזיהוי היו קיימות גם לפני כן.

סיכום ופרטים

המכשיר הזה מיועד לאנשים שרוצים מודם USB ולא PCMCIA, אך כזה שיהיה גם קטן יחסית, והוא עושה את עבודתו בצורה סבירה. שוב, יש את כל ההסתייגויות של הקשיים בחיבור מדי פעם ושל הצורה הבעייתית, אבל כשאתם כבר מתחברים לאינטרנט - וזה לא לוקח הרבה זמן גם עם הבעיות - המודם הזה מתפקד היטב.

מפרט:
גודל - 63x26x13 מ"מ
משקל - 40 גרם
תמיכה ברשת דור 2.5/3/3.5 של אורנג'
מחיר ברשת אורנג':
ללא התחייבות: 900 ש"ח
עם התחיבות ל-18 חודשים: 684 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully