וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: TMPGEnc

דידי חנוך

8.7.2008 / 9:10

יש לכם קובץ וידאו להמיר? תוכנת השבוע שלנו תעשה את העבודה. ותעשה אותה טוב

יש המון תוכנות להמרת וידאו. עשרות. אולי יותר. השבוע תכננתי לכתוב על תוכנה חינמית בשם FormatFactory. אבל כשניסיתי להמיר איתה קובץ, ההמרה נכשלה. מה עשיתי? פתחתי את התוכנה הלא חינמית בעליל TMPGEnc 4.0 XPress. תוך דקה וחצי היה לי קובץ מומר בפורמט שרציתי. אז החלטתי לכתוב עליה במקום.

זה העניין עם הגרסה הנוכחית של אחת מתוכנות ההמרה הותיקות ביותר שיש: היא פשוט עושה את העבודה. היא ממירה כל סוג של קובץ וידאו שמותקנים לו קודקים במחשב שלכם - אם אתם יכולים לצפות בו, היא יכולה להמיר אותו - ומוציאה WMV, MOV, AVI, MPEG או כל אחד ממגוון פורמטי שמע אם אתם רוצים להוציא רק את הסאונד.

התוכנה מאפשרת גם לערוך את הקטעים באופן בסיסי, לחתוך מהם חלקים לא רצויים, להוציא צילומי מסך ולשלב מספר קבצים שונים לסרט אחד.

העבודה עם התוכנה פשוטה. מפעילים אותה, ובוחרים ביצירת פרויקט חדש. אל המסך שנפתח גוררים את הקובץ או הקבצים שאתם רוצים להמיר, ועוברים ללשונית Source. שם תוכלו לערוך את הסרט - עובד רק עם סרט אחד, לא עם המרה של מספר קבצים - ולהוציא ממנו צילומי מסך. אם אתם לא בעניין של עריכה, תלחצו פשוט Ok, ותגיעו למסך הפורמטים.

שם יש מספר הגדרות מוכנות, להמרת הקובץ לפורמט לוידאו המתאים ל-DVD או לכל אחד ממספר קידודים אחרים. לאחר בחירת הגדרה מוכנה, ניתן גם לשחק איתה ולהתאים אותה לצרכיכם. אם קיבלתם הגדרות פורמט וידאו מדויקות על מנת שהסרטון שלכם יעבוד באתר מסוים, זה המקום להכניס אותן. את ההגדרות ניתן לשמור כך שתמיד תוכלו לבחור בהן בעתיד, אם אתם ממירים לפורמט זהה שוב ושוב.

ולבסוף, לחיצה על לשונית Encode תביא אתכם למסך בו תוכלו להתחיל לקודד או לתזמן המרה למועד מאוחר יותר. זאת לא התוכנה הפשוטה ביותר בתחום, אבל היא מציעה את השילוב הטוב ביותר בין פשטות לעוצמה.

יש לתוכנה גם יכולות אחרות, כמו פירוק קובץ MPEG למרכיבים, אבל על אלה לא נתעכב היום.

החלק המצער בכל הסיפור הוא המחיר. זאת לא התוכנה המתאימה למי שרוצה להמיר משהו באופן חד פעמי או לעתים נדירות. זאת מכיוון שהיא עולה - אני מקווה שאתם יושבים - 99 דולר. זה לא מחיר זול, ואף ניתן בהחלט להגדירו כיקר מדי למשתמש הפשוט. אבל אם אתם צלמי וידאו חובבים שרוצים להמיר את הצילומים שלכם בנוחות, או אם אתם סתם צריכים להמיר וידאו לעתים קרובות, זאת התוכנה היחידה בתחום עליה אני מוכן לשלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully