וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית חברת הווירטואליזציה VMware התפטרה

נמרוד הלפרן

8.7.2008 / 18:15

דיאן גרין תוחלף על ידי אחד ממפתחי מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט. אזהרת הכנסות מפילה המנייה ב-25% בוול סטריט

דיאן גרין, מנכ"לית, נשיאת ואחת ממייסדות חברת תוכנות הווירטואליזציה VMware, התפטרה היום במפתיע מכל תפקידיה בחברה, ותוחלף על ידי בכיר לשעבר בענקית התוכנה מיקרוסופט. במקביל הזהירה VMware כי הכנסותיה השנה יהיו נמוכות מהתחזיות. מניית VMware נופלת ב-25% במסחר בוול סטריט לרמתה הנמוכה ביותר מאז הנפקתה בקיץ שעבר.
"לאחרונה התייחסה גרין בראיון למתחרותיה וטענה שהיא מסרבת להתרגש מהתחרות המתחזקת מצידה של מיקרוסופט"

גרין תוחלף על ידי פול מריץ, אשר עזב את מיקרוסופט בשנת 2000, לאחר 14 שנים בחברה, במהלכן היה שותף לפיתוח מערכות ההפעלה חלונות, והיה אחראי על פיתוח מערכות ההפעלה חלונות 95 וחלונות NT.

VMware, חברת הווירטואליזציה הגדולה בעולם, הזהירה היום כי מכירותיה בשנת 2008 יהיו "נמוכות באופן מתון" מהתחזית הקודמת של החברה לצמיחה של 50% בהכנסות לעומת השנה הקודמת. אנליסטים צופים כי החברה תרשום השנה מכירות של 2 מיליארד דולר, גידול של 51% לעומת השנה הקודמת.

בשנת 2007 רשמה VMware הכנסות של 1.3 מיליארד דולר, לעומת 703 מיליון דולר ב-2006 ו-387 מיליון דולר ב-2005.

החברה הוקמה ב-98' על ידי מנדל רוזנבלום, מומחה למערכות הפעלה ופרופ' חבר באוניברסיטת סטנפורד; אשתו, דיאן גרין, המנכ"לית שעל עזיבתה נודע היום, שבעבר עבדה בסיליקון גרפיקס ובכמה סטארט-אפים; ושלושה אנשי מחשבים אחרים: סקוט דווין, אדוארד בוניון ואדוארד ואנג.

בשלהי 2003 נמכרה VMware ב-635 מיליון דולר במזומן ל-EMC, המובילה בתחום מערכות אחסון מידע. החברה ניהלה באותה עת גם משא ומתן עם יבמ ומיקרוסופט, אולם EMC היתה היחידה שהציעה לה עצמאות.
"טכנולוגיות וירטואליזציה מאפשרות לחברות להריץ מספר רב של מערכות וירטואליות על משאב PC יחיד, כגון שרת או מערכת אחסנה. כל מערכת וירטואלית מריצה מערכת הפעלה נפרדת המסוגלת להפעיל יישומים שונים, בדיוק כמו מחשב עצמאי"

EMC מכרה 10% ממניות VMware באוגוסט 2007 בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בוול סטריט ובמסגרתה גייסה 900 מיליון דולר, לאחר תשלומי הוצאות. הנפקת VMware היתה ההנפקה הגדולה ביותר במגזר הטכנולוגיה מאז שהונפקה גוגל ב-2004, ובחודשים לאחר ההנפקה נסקה מניית VMware ביותר מ-300%. ביום ההנפקה לבדו זינק מחיר מניית VMware מ-29 דולר ל-51 דולר, ועד סוף אוקטובר קפץ מחיר המניה לשיא של יותר מ-125 דולר.

EMC עודנה מחזיקה בכ-85% ממניות VMware. במסחר בוול סטריט נופלת היום מניית EMC ב-12%.

VMware מחזיקה בנתח של 85% משוק תוכנות הווירטואליזציה, המעניק לה יתרון משמעותי על המתחרות סיטריקס, אורקל ומיקרוסופט. לפי חברת המחקר IDC צפוי שוק תוכנות הווירטואליזציה להכפיל את גודלו עד שנת 2011, ל-11.7 מיליארד דולר, לעומת 5.5 מיליארד דולר בשנת 2006.

ההצלחה המהירה של VMware העמידה אותה בתחרות ישירה על מיקרוסופט, המעוניינת להשתלט על התחום הצומח במהירות. מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר ב-2007 כי ענקית התוכנה "תתחרה באגרסיוויות ב-VMware", מחשש כי מוצריה של החברה הצעירה יכרסמו במעמדה של חלונות.

טכנולוגיות וירטואליזציה מאפשרות לחברות להריץ מספר רב של מערכות וירטואליות על משאב PC יחיד, כגון שרת או מערכת אחסנה. כל מערכת וירטואלית מריצה מערכת הפעלה נפרדת המסוגלת להפעיל יישומים שונים, בדיוק כמו מחשב עצמאי. היתרון הגדול של טכנולוגיות אלה הוא בגמישות שהן מספקות ובחסכון שהן מעניקות. החיסרון: הן פגיעות ברמת התוכנה.

שוק הווירטואליזציה צובר בשנה האחרונה תאוצה. בייחוד לאחר הנפקת VMware, אך גם בעקבות עסקות ענק אחרות בתחום, בין היתר בעקבות רכישת XenSource על ידי סיטריקס ורכישת קליסטה על ידי מיקרוסופט. בחודש יוני השיקה מיקרוסופט את טכנולוגיית הווירטואליזציה Hyper-V בניסיון לשפר את מעמדה בתחרות מול VMware.

רק לפני כשבוע התייחסה גרין בראיון שפורסם ב-TheMarker IT למתחרותיה: "יש לנו את פלטפורמת הווירטואליזציה הטובה, האמינה והמאובטחת ביותר בעולם", וטענה שהיא מסרבת להתרגש מהתחרות המתחזקת מצידה של מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully