וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל חברתית בתלת מימד

דידי חנוך

9.7.2008 / 1:32

החברה משיקה את Lively, יישום תלת מימדי חברתי דמוי סקונד לייף שניתן לשלב באתרים חיצוניים או ברשתות חברתיות

גוגל משיקה שירות חדש בשם Lively, שמאפשר לכל משתמש ליצור עולם וירטואלי קטן ואישי, או לבקר בחדרים וירטואליים ציבוריים או פרטיים ברחבי הרשת. מדובר במעין גרסה ממוזערת ואישית של סקונד לייף, שניתן לשים בכל מקום ברשת.

החברה מאפשרת לכל משתמש ליצור דמות שתייצג אותו בעולמות הוירטואליים. הדמות מקושרת לשם המשתמש של הגולש בגוגל, ותישאר עקבית בכל ביקור, כך ששינויים למראה שלה בחדר אחד יישארו גם בעתיד.

את הדמויות ניתן להציב בחדרים ציבוריים שניתן למצוא באתר השירות או - וזה צפוי להיות המניע העיקרי של השירות - בכל מקום בו משתמש בחר ליצור ולשים חדר. לאחר יצירת חדר מתוך תבניות קיימות, יכול משתמש לשים אותו באמצעות קוד HTML בכל אתר בו יחפוץ, בין אם בבלוג אישי או באתר פרטי או ציבורי או ברשת חברתית.

בדיקה של השירות מצאה שירות בעל ויראליות מרשימה, תודות ליכולת יצירת החדרים, אבל בעל ממשק שעדיין טעון שיפור. יצירת דמויות ושינויין מתוך החדרים אינה מהירה מספיק, והניווט לא נוח מאד. עם זאת, היכולת לאינטרקציה ציבורית ואישית עם אנשים אחרים בחדרים עובדת היטב, והאפשרות לשלב קליפים מיוטיוב על "מסכים" בחדרים מרשימה גם היא. השירות תומך ברשתות חברתיות כמו פייסבוק - יש כבר יישום עבורו - אופן סושיאל של גוגל ומייספייס.

כמו רבים מהפרויקטים החשובים של גוגל בשנים האחרונות, גם Lively הוא תוצר של כלל "20 האחוז" של גוגל, בו מקדיש כל מהנדס בחברה חמישית מזמן העבודה בשבוע לפרויקטים "אישיים", שמאומצים על ידי החברה. כך נוצרו ג'ימייל וגוגל מפות, לדוגמה.

  • עוד באותו נושא:
  • google
  • lively

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully