וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וזוהי רק ההתחלה

עמית אבנר

9.7.2008 / 9:47

עכשיו שיש לכם מצגת לסטארטאפ, הגיע הזמן להציג אותה. אבל למי? לקרן סיכון או למשקיע פרטי?

עכשיו שיש לכם מצגת מדהימה, אתם מוכנים לקחת אותה למשקיעים! איך פוגשים את המשקיעים? לכל קרן הון סיכון שמכבדת את עצמה (וגם כאלה שלא ממש מכבדות את עצמן), יש אתר אינטרנט.

באתרי האינטרנט של הקרנות תוכלו למצוא דרכים לפנות אליהן. בכל מקרה, אף קרן לא תמהר לפגוש אתכם עד שתבין מה אתם עושים, לפחות במידה כלשהי. תאלצו להכין "תקציר מנהלים", שמתקצר במעט מאוד (2-3) עמודים מה החברה שלכם עושה, ומי אתם ולמה דווקא אתם. ולשלוח את זה לקרנות שונות. ריגשתם את הבנאדם שקורא את המייל? זכיתם בפגישה. לא ריגשתם? יש עוד הרבה דגים בים.

תזכרו שקרן הון סיכון רואה מאות אם לא אלפי רעיונות ואנשים בשנה... לא תמיד קל לרגש אותם.

אנג'לים הם עם יותר מסובך. אנג'לים הם אנשי עסקים (לרוב) שמשקיעים בחברות בהיקפים שונים ובכמויות שונות. להם אין אתרי אינטרנט אשר מבקשים שתפנו אליהם. כדי להיפגש איתם אין הרבה ברירה מעבר לקשרים אישיים. אתם זוכרים את החבר של הבן-דוד שהיה בצבא עם האחות של? זה הזמן לשלוף את כולם מהבוידעם. גם במקרה הזה לא כולם ירצו להיפגש איתכם בקלות בלי לדעת מה אתם עושים (במיוחד המשקיעים היותר סדרתיים).

אז מה בעצם יותר נכון? להיפגש עם קרן הון סיכון או עם אנג'ל? לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה. בשתי האופציות האלה הבדלים גדול בסוג ההשקעה. אנג'ל לרוב ישקיע בחברה ופחות "יפריע" לכם בניהול היומיומי. קרן הון סיכון, בצד השלילי, לפני ההשקעה שלה תעביר אתכם מסכת בדיקות עצומה, תמנה לכם מנכ"ל משלה, ותיכנס לכם לקרביים של החברה. אבל בצד החיובי, קרן הון סיכון, מאוד מקושרת בשוק, היא תדע לעזור לכם לנהל את החברה הכי טוב שיש ותנווט לכם את הספינה בצורה הכי יעילה שיש (גם אם זה אומר לקחת מכם את המושכות). והדובדבן שבקצפת, כאשר יהיה לכם מוצר - לקרן הון סיכון יש את כל הקשרים הנכונים ללקוחות הפוטנציאלים שלכם ולמנהלי השיווק שאתם תרצו לשכור גם בארץ ובמיוחד בעולם.

אנג'לים לעומת זאת, לא תמיד יתעניינו בניהול החברה. לפעמים היזמים הם לא אנשים עסקיים וכן תרצו את ההכוונה שלהם. אנג'לים לא תמיד מקושרים בתחום היי-טק במידה שתעזור לכם לקדם את החברה שלכם ולכן יהיה יותר נטל עליכם. לעומת זאת, ללא כל ספק, אנג'לים ידללו אתכם הרבה פחות באחזקות מאשר קרן הון סיכון. אחוז האחזקות שקרן הון סיכון תיקח מכם על ההשקעה יהיה בהחלט גדול יותר, ולא רק באחוזים, הדרישות שלהם בחוזה יהיו יותר קשות כי קרן מחויבת מאוד כלפי המשקיעים של הקרן ומכיוון שהיא כל כך משופשפת בהשקעות, היא תדע להגן על עצמה.

Hybrid היא מילה חשובה בעולם, כולם רוצים מכונית היברידית כי זה חסכוני וטוב לסביבה. אז למה לא ללכת על הגישה המשולבת גם בהשקעה? אין ספק שהמון אנשים משתמשים בגישה המשולבת. אם תלכו רק עם רעיון לקרן הון סיכון, כנראה שתקבלו דיל לא מוצלח במיוחד, וזה אם תקבלו בכלל דיל. הרבה קרנות לא ירוצו להשקיע בכמה שקפים של PowerPoint.
תגייסו סיבוב ראשון קטן מאנג'ל בתנאים טובים, תראו לקרן שאתם יודעים מה אתם עושים ויש לכם התחלה נפלאה למוצר. בגיוס השני שלכם, גם אם תלכו לקרן – תהיו בעמדת מיקוח הרבה יותר טובה, ותנאי הגיוס שלכם יהיו הרבה יותר טובים.

חשוב לזכור שבסופו של דבר, כל השקעה מאוד שונה ומאוד תלויה במשקיעים וביזמים, אין מסלול קבוע ונכון להשקעה, אפשר רק להסתכל על השקעות וגיוסים קודמים של חברות כדי ללמוד ולהבין טעויות של אחרים כדי לא לעשות אותם בעצמכם. תהליך הגיוס אורך זמן רב, וגורם לתסכול רב, אבל בסוף גם מצליחים. והצלחה זה הכי חשוב.

אז עד השבוע הבא,
שלכם,
עמית

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully