וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינוקיה

בתערוכת Gadgets 08 הוצגו שתי אוזניות בלוטות' של נוקיה. חבל רק שבנוקיה לא יודעים שיש להם דגמים כאלה

העולם בו אנו חיים מורכב ממותגים. אלה נמצאים בכל מקום, ואם אין לכם בעיה עם קונפורמיזם, אתם גם נותנים למותגים לקבוע עבורכם מה איכותי ומה לא. גם בטכנולוגיה – מותג מוכר מאפשר לקבוע מחיר גבוה יותר, כיוון שאנשים מאמינים שהמוצר לא יתקלקל בקלות, ואפילו אם הוא כן פגום, יש מאחוריו מערך שירות ענקי.

בחשיבה הזו משתמשים הזייפנים. אלה מתחלקים למספר סוגים: ה"אפורים", שמוציאים מכשירים עם שם מותג ועיצוב חיצוני הדומים לזה המקורי, בתקווה שאנשים יתבלבלו, וה"שחורים", שפשוט מזייפים מותגים מוכרים ומוכרים את המוצרים לאנשים שלא יכולים להבדיל.

כשהגעתי לתערוכת Gadgets 08, שאורגנה על ידי ביג-בוקס ואליה הוזמנו מספר חברות שמכרו את מרכולתן הקשורה לעולם הטכנולוגיה והגאדג'טים, נתקלתי בשתי אוזניות בלוטות' שעוררו את חשדי. מדובר היה באוזניות של "נוקיה", אשר הוצעו למכירה בדוכן של חברת D-Max. העיצוב של אריזת האוזניות העלה חשד שמשהו לא בסדר, ובדיקה קצרה באינטרנט הסלולרי העלתה כי לנוקיה אכן אין אוזניות בלוטות' בעלות מספר דגם N-86 ו-N-99. האזכורים היחידים לאוזניות האלה הם באתרי סחר שמוכרים עשרות יחידות מהן במחירים מצחיקים של מספר דולרים ליחידה.

בשיחה איתנו, אמר צחי קטרי, מנכ"ל D-Max, כי הוא "לא עובד בחברת נוקיה, גם לא מליץ יושר שלהם ובטח לא ממונה על אכיפת החוק..." והוסיף כי הציעו לו אוזניות "כפי שמציעים לכל אחד אחד בשוק הישראלי, או בשוק האירופאי או באמריקאי תחת השם Nokia". עם זאת, ההצעה הגיעה מחברת סינית ולא מנוקיה או אחת מנציגותיה. ככלל, מר קטרי טוען כי לא עניין אותו השם על האריזה, אלא רק "איכות וטיב המוצר".

מיורוקום, נציגת נוקיה בישראל, נמסר בתגובה: "ידוע לנו על יבואנים המביאים סחורות מזוייפות לארץ. נוקיה העולמית, כחלק משמירה על המותג והאינטרסים שלה, מיוצגת בארץ על ידי משרד עורכי דין המטפל בכל מקרה של הונאה וזיוף."

מרשת ביג בוקס נמסר בתגובה: "בתערוכת גאדג'טס 2008 הציגו עשרות ספקים מתחומי האלקטרוניקה הבידורית, הגאדג'טים והגיימינג, והוצגו בה מאות מוצרים איכותיים וחדשניים, של מיטב המותגים בעולם האלקטרוניקה. רוב הספקים שהציגו בתערוכה הינם מגדולי המשווקים בשוק האלקטרוניקה והגאדג'טים בישראל, עובדים עם רשת BIG BOX באופן שוטף, ומוצריהם נמכרים בחנויות הרשת. אך יחד עם זאת, בתערוכה הציגו גם ספקים שלרשת BIG BOX אין קשר עימם, ומוצריהם אינם נמכרים בסניפים, כדוגמת חברת DMAX. הרשת רואה בחומרה זיוף שמות מותגים והפרת זכויות יוצרים, ותעשה את מרב המאמצים על מנת שמקרה כזה לא יישנה".

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully