וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו! פותחת את החיפוש

10.7.2008 / 10:51

החברה תאפשר למפתחים לבנות גרסאות שונות של החיפוש שלה, ומקווה להגדיל כך את נתח השוק

יאהו תאפשר למשתמשים לבנות גרסאות מותאמות לצרכיהם שלהם של החיפוש שלה. החברה משיקה השבוע את אסטרטגיית "בנה לך שירות חיפוש" (build your own search service, או בקיצור: BOSS) בתקווה שכך תוכל לצמצם את הפער בנתח השוק בינה לבין גוגל.

מפתחים ומשתמשים יקבלו גישה עמוקה לטכנולוגיות חיפוש הטקסט, חיפוש התמונות וחיפוש החדשות של יאהו, ויוכלו ליצור שירותי חיפוש בעיצוב וההכוונה שיירצו. היוזמה החדשה משתלבת עם ערכת הפיתוח לפליקר, שמאפשרת למשתמשים לבנות שירותים ויישומים הבנויים על שירות התמונות הפופולרי של החברה.

המהלך מצביע על כוונותיה של יאהו להמשיך להתחרות בגוגל למרות הסכם שיתוף הפעולה בפרסום בחיפוש עליו חתמו השתיים במסגרת מאמציה של יאהו להימנע מרכישה על ידי מיקרוסופט.

יאהו מעריכה שההשקעה שתידרש מחברה חדשה לפיתוח חיפוש שיסרוק את הרשת כולה מגיעה לסכום של 300 מיליון דולרים. פרבהאקר רגבאן, האסטרטג הראשי של החברה בתחום החיפוש, אמר בראיון טלפוני כי "אנחנו רוצים להסיר את החסם הזה ולאפשר לשחקנים חדשים ורעיונות חדשים להיכנס לתחום".

יאהו מקווה לראות תרחיש שבו שותפים ומפתחים יאמצו את הטכנולוגיה שלה וישיקו שירותים שיגזלו נתח שוק מגוגל.

כיום, לגוגל יש כשישים ושניים אחוזים משוק החיפוש, לעומת עשרים ואחד של יאהו. רגבאן רואה מצב שבו ירד נתח השוק של גוגל לפחות מחמישים אחוז, בעוד נתח השוק של יאהו מוכפל.

יאהו מקווה למשוך סטארטאפים עם תוכניות בתחום החיפוש, אך ללא המשאבים שיידרשו לבניית מנוע חיפוש שיחפש ברשת כולה. רגאבן צופה צמיחה של מנועי חיפוש שיתמחו בתחום ספציפי כמו רפואה, או יפתחו חיפוש ויזואלי שמתבסס על תמונות ולא על טקסט.

שתי חברות שכבר הצטרפו כמפתחות הן Me.dium וHakia, שמפתחת חיפוש סמנטי הדומה לזה של פאוורסט שנרכשה על ידי מיקרוסופט תמורת מאה מיליון דולר.

זהו השלב השני בתוכנית של יאהו לשינוי האסטרטגיה שלה בתחום החיפוש. מוקדם יותר השנה השיקה החברה את SeaMonkey, שירות שמאפשר למפתחים ובעלי עסקים לשנות את הדרך בה מוצגות תוצאות חיפוש של יאהו באתריהם.

סימונקי מאפשר, לדוגמה, לבעלי אתר העוסק בחתולים לשלב באתרם חיפוש יאהו שמחפש רק תמונות של חתולים. במסגרת התוכנית החדשה יוכלו מפתחים ליצור שירות נפרד משלהם ולבצע שינויים עמוקים יותר בדרך בה מחפש השירות, על בסיס החיפוש של יאהו.

החברה מתכננת להכריז בהמשך על אסטרטגיית המונטיזציה של השירות החדש, וככל הנראה תדרוש ממפתחים לשלב בתוצאות החיפוש פרסום בפלטפורמה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully