וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מק לבחור - חלק ב'

זיו קיטרו

13.7.2008 / 3:48

בחלק השני של המדריך לרכישת מק מגיע זיו קיטרו לשני הנייחים היקרים יותר של אפל: iMac ו-Mac Pro

בכתבה הקודמת הצגנו את ה-Mac Mini והמקבוק. שני המחשבים הם מוצרי הבסיס למק, הראשון לעולם הנייחים והשני לעולם הניידים. בנוסף לשניים האלו אפל מציעה גם את imac שמאז יציאתו הפך למחשב הנמכר ביותר של החברה, ובשנה האחרונה זכה לשדרוגים רציניים מאוד ההופכים אותו למחשב מקצועי. אחריו נמצא ה-Mac Pro שהוא גולת הכותרת של המחשבים הנייחים ומציע תחנת עבודה למי שמבצע עבודות כבדות בתחום הוידאו. בחלק הנייד נמצאים ה-MacBook Air החדש המיועד לחוג העסקי וה-MacBook Pro המיועד למקצוענים הדורשים ניידות.

iMac

כאשר iMac יצא הוא הציג לא רק מחשב בעל ביצועים יוצאים מן הכלל אלא מהפכה בתחום העיצוב. מחשב שכלל, כלפי חוץ, מסך בלבד. המחשב עצמו? הסתתר לו בפנים. הרעיון מאחורי המחשב הוא שיש להתקנתו 2 שלבים בלבד: להוציא מהקופסה, לחבר לחשמל. ”אין שלב שלישי“ הייתה הססמה שלו.

iMac התחיל את דרכו כמחשב משפחתי בעל ביצועים טובים ומסך טוב. ניתן לעשות עליו כמעט כל דבר והוא בהחלט נראה טוב כשהוא נמצא בבית, מה שגורם לסביבה שלו להראות טוב יותר.

בשנה האחרונה התרחשו שני דברים במקביל. האחד הוא ש-iMac קיבל מספר שדרוגים שכללו מעבד 3.06 גיגהרץ. העובדה הזו הפכה אותו למחשב מקצועי לכל הדעות. עם מהירות כזו ומספיק זיכרון פנימי, ניתן להריץ כיום כל תוכנה שרק תעלו על הדעת. iMac יכול בהחלט לשרת משפחות עם ילדים שרוצים לעבוד עם מדיה כבדה וגם משרדים קטנים שעדיין לא מסוגלים להשקיע את הסכומים הנדרשים במחשב Mac Pro.

הדבר השני שהתרחש הוא שהתגלו הרבה מאוד בעיות במסכים הקטנים יותר - הבדלי צבע בין החלק העליון לתחתון של המסך. ההבדלים האלו לא מפריעים למשתמש הפשוט, אבל הם בהחלט לא לעניין. בנוסף המחשב נמכר רק עם מסכים בוהקים שמצוינים לצפייה בסרטים ולשימוש ביתי אבל גרפיקאים העובדים עם תמונות והכנה לדפוס לא יוכלו לעבוד איתו.

משתמשים ביתיים המבקשים מחשב חזק יוכלו להסתפק בדגמים ה"קטנים" של ה-imac בעלי מסך 20 אינץ‘ המגיעים עם מעבדים של 2.4 או 2.6 גיגהרץ. משתמשים שיהיו מעוניינים לעשות שימוש במכשיר גם לצפייה בסרטים או משרדים שזקוקים ליותר כוח יוכלו ליהנות מהדגמים החזקים יותר עם 2.8 ו-3.06 גיגהרץ המגיעים במסכי 24 אינץ‘.

iMac מאפשר שדרוג קל - יחסית לאפל - של כרטיס המסך. למי שיהיה מעוניין להריץ משחקים שהולכים ומשתכללים כל הזמן תהייה אפשרות להתקדם עם הזמן.

מפרטים לדוגמה

הדגם הפשוט ביותר עם מסך 20 אינץ'
מעבד Core2Duo 2.4 Ghz
1 גיגבייט זיכרון
250 גיגה כונן קשיח
כרטיס Radeon HD 2400 XT עם 128 זיכרון
7699 ש"ח

הדגם הפשוט ביותר עם מסך 24 אינץ'
מעבד Core2Duo 2.8 GHz
2 גיגבייט זיכרון
320 גיגה כונן קשיח
כרטיס Radeon HD 2600 Pro עם 256 זיכרון
11399 ש"ח

Mac Pro

מפלצת העבודה של אפל מגיעה היום מעבד 8 ליבות של 2.8 עד 3.2 גיגהרץ. המחשב, כמו אחיו התינוק Mac Mini, לא כולל מסך, אך לפחות מגיע עם מקלדת ועכבר. זה לא מחשב לשימוש ביתי. משתמשים רגילים יבזבזו את כספם אם ירכשו את תחנת העבודה הזו. זהו מחשב לגרפיקאים העובדים עם קבצים ענקיים ולעורכי פרסומות או סרטים.

היתרונות העיקריים של המחשב הם תמיכה בעד 4 טרבייט של אחסון. בנוסף ניתן לרכוש לו כרטיס RAID מה שיאפשר לו לעבוד בשיטה זו עם הכוננים הקשיחים. למי שאינו מכיר את המושג RAID מאפשר להגן על המידע שלכם בצורה טובה יותר שכן כל קובץ שיש לכם מגובה על פני מספר כוננים קשיחים בצורה חכמה. אם יש לכם 4 כוננים של טרבייט כל אחד, שימוש ב-raid יביא אתכם למצב בו בפועל יהיה לכם פחות מקום אך אם אחד מהכוננים יקרוס, המידע שלכם יישאר בטוח.

בנוסף ליכולת הזו, ניתן להוסיף למחשב עד 32 גיגה של זיכרון פנימי. מחשב מהסוג הזה יאפשר לכם - במקרה הצורך - להפעיל תחנת חלל קטנה.

בניגוד לשאר המחשבים של אפל, את Mac Pro ניתן לשדרג באופן משמעותי אחרי הקנייה. הוספה של כוננים קשיחים היא רק דבר אחד שניתן לעשות, בנוסף תוכלו לשדרג לו את הכרטיס הגרפי שלו. האפשרויות נעות בין ATI Radeon לבין NVIDIA. לאור העובדה שהמחשב הזה מתחיל במחיר של 16,000 (ישנו דגם זול יותר של 13,000 אבל חבל להשקיע את הסכום הלא מועט הזה לאור העובדה שיש לו מעבד ארבע ליבות אחד) אין ספק שהאפשרות לשדרגו לאורך חייו במקום לקנות מחשב חדש בכל פעם הופכת אותו לקנייה מועדפת למקומות עבודה, גם אם אלו לא זקוקים לכל הכוח שלו מייד בשנה הראשונה של הרכישה. משרדים שיש להם צורך במכונות מהסוג הזה יכולים להתחיל עם המפרט הבסיסי וככל שהתוכנות סביבם ילכו וידרשו יותר משאבים, ניתן פשוט להתאים את מה שצריך לאותו המחשב.

בחלקה האחרון של סדרת הכתבות הזו נציג את שני המחשבים הניידים של אפל, האחד פונה לשוק המקצועי והשני לשוק העסקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מפרטים לדוגמה

שני מעבדי Quad core Intel Xeon 2.8 GHz
2 גיגבייט זיכרון
320 גיגה כונן קשיח
כרטיס RadeoHD 2600 XT עם 256 זיכרון
כונן אופטי סופר דרייב 16X
16199 ש"ח

הדגם החזק ביותר
שני מעבדי Quad Core Intel Xeon 3.2 GHz
2 גיגבייט זיכרון
כונן 320 גיגה כונן קשיח
כרטיס Radeon HD 2600 XT עם 256 זיכרון
כונן אופטי סופר דרייב 16X
25286 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully