וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: נוקיה E51

דידי חנוך

14.7.2008 / 10:46

המכשיר העסקי של נוקיה הוא שילוב של עיצוב נוקיה קלאסי עם תכונות עכשוויות. האם השילוב עובד?

מבט חטוף מספיק כדי לזהות ש-E51 הוא מכשיר של נוקיה. הוא מכשיר בעיצוב בר, העיצוב שפעם היה היחיד שנוקיה האמינה בו, עם מסך נאה ומקשים גדולים ונוחים. מאד נוקיה "קלאסי". אבל מקרוב, מדובר במכשיר שמייצג נאמנה את הדור הנוכחי של המכשירים העסקיים של נוקיה, זה שמשלב ביזנס ופלז'ר ונותן מחשב קטן בדמות סלולרי. בדקנו איך הכל עובד.

כמו אז

לעומת שני המכשירים החדשים יותר בסדרה העסקית של נוקיה, E71 ו-E66, שאחד מהם הוא סליידר והשני נראה כמו בלאקברי, E51 נראה כמו רגע של נוסטלגיה. ואכן, משתמשי נוקיה ותיקים ירגישו איתו ממש בבית. המקשים שלו גדולים ומובלטים קלות, וקל לחייג בו גם מבלי להתבונן בו. בקיצור, ברמה העיצובית זה קודם כל טלפון.

לזכותו של המכשיר ייאמר שהוא אמנם נראה "קלאסי", אבל אני לא משתמש במילה כקוד ל"מכוער". עם גב המתכת שלו והעיצוב הנאה, מדובר במכשיר אטרקטיבי.

כמו עכשיו

ואם מדובר בתכונות עסקיות, הרי ש-E51 מכיל את כל מה שאתם צריכים. קישוריות WiFi, קישוריות דור 3.5, תמיכה במגוון רחב של שירותי מייל וכל השאר. קצת מאכזב שנוקיה לא בחרו לשים במכשיר את Mail for Exchange, יישום המייל המשרדי שלהם - שנכלל ב-E71 ו-E66 - אבל ניתן להוריד אותו מאתר החברה ולהתקין.

בכלל, הבעיה האמיתית של E51 היא האחים הצעירים שלו. E71, שיגיע לארץ ממש בקרוב ו-E66 שלא יגיע לארץ וחבל. מדובר במכשיר מעבר, שנמצא טכנולוגית בין קודמיו לבין הדור החדש. למרות שיש לו מעבד זהה לשל E71, הוא כולל פחות זיכרון, סוללה חלשה בהרבה וממשק פיזי נחות. קצת כמו 6120 של החברה, מדובר במכשיר שבעליו משלמים מחיר של נוחות על מנת להנות מיכולות מתקדמות בחבילה קומפקטית.

הנוחות הזאת, כאמור, לא מתבטאת במאפיינים הבסיסיים. לשיחות וסמס מדובר במכשיר מצוין. אבל לאינטרנט, יישומים משרדיים ומייל מדובר במכשיר מוגבל ברמה העיצובית.

למי הוא?

שילוב הגורמים האלה מעלה את השאלה: מי הצרכן של E51? התשובה היא משתמשים שצרכי העבודה שלהם כופים עליהם מכשיר מתקדם, אבל לא באמת רוצים מכשיר "עסקי". לאלה, הוא נותן את הצורה הקלאסית של נוקיה ואת החיוג הנוח. ובאשר ליישומים המשרדיים? אותם הם ממילא לא באמת רוצים לעשות, אז המכשיר יאשש את חששותיהם שמדובר במשהו לא ממש נוח וכיפי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

למי הוא לא?

זה לא סלולרי למי שרוצה מכשיר פשוט באמת. מערכת ההפעלה S60 נותנת יכולות אדירות למכשירים, אבל לא מצטיינת במהירות פעולה לעומת מכשירים פשוטים יותר.

זה גם לא מכשיר למי שבאמת רוצה לצלול לתוך עולם המשרד הסלולרי. בקרוב - כאמור - יגיע לארץ E71, ואז גם תתפרסם הסקירה עליו. אבל נספיילר אותה ונאמר שהוא כל מה ש-E51 לא - מכשיר שהולך עד הסוף עם הייעוד שלו כתחליף קטן למחשב משרדי.

ובשורה האחרונה

E51 הוא לא מכשיר רע. הוא אפילו מכשיר טוב מאד. אבל כפי שהראיתי, מעטים האנשים שהוא המכשיר האידיאלי בעבורם. המחיר שלו נוח יחסית לתכונותיו המתקדמות, וזה פלוס גדול, ובכל זאת קשה להמליץ עליו.

פרטי מפתח

קישוריות: HSDPA, וייפי, בלוטות' A2DP, אינפרה אדום, USB
מצלמה: 2 מגפיקסל
צג 2 אינץ'
נגן מוסיקה MP3
רדיו FM
מערכת הפעלה Symbian Os 9.2
הרחבה: כרטיס מיקרוSD

  • עוד באותו נושא:
  • e51
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully