וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופים באייפון

דניס ויטצ'בסקי בדק שתי דוגמיות מחנות התוכנות של אפל והתלהב מהקופים של Super Monkey Ball

כשסטיב ג'ובס הודיע על הגעתו של אייפון דור 3 ל-72 מדינות וראינו שישראל לא נכללה ברשימה הזו, האכזבה הייתה רבה. הניסיונות של איידיגיטל – המפיץ המורשה של אפל לישראל, להסביר את אי-ההגעה היו מהולים בספינים ואי-דיוקים. אבל לא מתעלמים מאתנו לגמרי – ביום חמישי שעבר נפתחה חנות התוכנות של אייטיונס גם לאנשים בעלי כרטיס אשראי ישראלי (שאינו ישראכרט בעל 8 ספרות).

החנות הזו היא, ככל הנראה, החלק הכי גדול בעדכון קושחה 2.0 שהושק ביום חמישי לאייפון דור 2 והאייפוד טאץ', כשעל אייפון דור 3 הוא מותקן כבר. באיחור אופנתי, לאחר שקהילת מפתחי תוכנות לאייפון שוקקת עוד מאז נפרץ הטלפון בקיץ שעבר, החליטה אפל שכדאי לאפשר לאנשים לשים תוכנות על המכשירים בלי לפרוץ אותם, ואולי להרוויח גם כמה גרושים.

תהליך הרכישה פשוט מאוד – לאחר ההרשמה, עדכון הקושחה והורדת הגרסה החדשה של תוכנת האייטיונס, תקבלו גישה לחנות התוכנות הן מהאייפוןאייפוד טאץ' שלכם, והן מהאייטיונס עצמו. הממשק של החנות מקל עליכם ומאפשר לסדר את התוכנות לא רק בקטגוריות כי אם גם על פי הפופולריות שלהן, עם שתי רשימות נפרדות לתוכנות חינמיות ותוכנות בתשלום. .

Super Monkey Ball

לפני כחודש, כשהודגמו התוכנות של ה-App Store לראשונה, עלו לבמה בסן פרנסיסקו אנשי חברת סגה והציגו את גרסת האייפוןטאץ' של Super Monkey Ball – סדרת משחקי מסיבה פופולריים של החברה, בהם צריך לנווט קוף בתוך בועה שקופה שרוצה לאסוף בננות. דוסטוייבסקי זה לא, אבל גם רעיון כזה יכול להיות מהנה כשהוא מבוצע טוב.

נכון להיום, זו התוכנה היחידה אותה קניתי. 9.99$ שילמתי על המשחק הזה – פי 3 ממה שעולים בדרך כלל משחקי סלולר, אך רק שישית ממחיר משחק מחשב. האם קיבלתי תמורה לכסף שלי? אחרי מספר שעות משחק, אני יכול להגיד שכן, אפילו שהמשחק לא חף מבעיות קשות

המטרה במשחק הזה פשוטה מאוד – לנווט את הקוף שלנו מתחילת שלב ועד סופו, תוך איסוף בננות – על כל 10 בננות תקבלו חיים - ובלי לבזבז על כל שלב יותר מדקה. יש כאן יותר ממאה שלבים, שמסודרים בסדרות של עשר ומפוזרים על 5 עולמות שונים. השליטה בקוף מבוצעת על ידי הטיית המכשיר לצדדים, מה שעובד הן לטובתו והן לרעתו.

מצד אחד, סוג השליטה הזה הנו אינטואיטיבי לגמרי – כל מה שצריך זה לעשות תנועות עדינות עם הידיים, והקוף כבר יזוז לאן שצריך. מצד שני, עיצוב השלבים של המשחק הזה – במיוחד בשלביו המאוחרים – הופך אותו לקשה בטירוף. התנועות אותן תצטרכו לעשות צריכות להיות עדינות ביותר, ואפילו תזוזה קטנה אחת שלא לצורך יכולה להפריע. זה אומר שאין מצב לשחק בכותר הזה באוטובוס או ברכב, וזה לא הדבר הכי הגיוני למכשיר נייד.

באשר לגרפיקה וצליל – אלה מרשימים, במיוחד כשמבינים שלא מדובר במכשיר שנועד למשחקים. מה שמצליח לאכזב כאן היא מערכת ההפעלה, שלא תומכת (עדיין?) בריבוי משימות. כך, אם אתם יוצאים מהמשחק באמצע אחת מסדרות השלבים, תצטרכו להתחיל הכל מהתחלה כשתחזרו אליו.

Remote

התוכנה השניה בה אני מוצא את עצמי משתמש הרבה בימים האחרונים היא Remote, אותה פיתחו מהנדסי אפל בעצמם. התוכנה הזו מאפשרת לאייפון או אייפוד טאץ' שלכם לשלוט דרך רשת אלחוטית בפעילות של תוכנת ה-iTunes ומכשיר ה-Apple TV. לאחר תהליך סנכרון קצר ופשוט, יתחבר ה-Remote אל הספריות שלכם ויציג אותן על מסך המכשיר.

התצוגה של ספריות מרוחקות זהה לתצוגה של קבצי האייפוד, כך שלא צריך להתרגל לממשק שונה. חוץ מבחירת תוכן (שירים, סרטוני וידאו, ספרי אודיו, פודקאסטים...), יש כאן גם ממשק חיפוש נוח, כמו גם האפשרות לשלוט בעוצמת הצליל ולעבור אחורה וקדימה בתוך השיר – כל זה עם השהייה כמעט לא מורגשת, כאילו אתם משתמשים בשלט רגיל.

התוכנה הזו היא אחת הסיבות הטובות ביותר להיכנס לחנות של אפל כיום, ודוגמה טובה לכך שבאפל מאוד אוהבים אינטגרציה בין שלל המכשירים של החברה, שתורמת לנוחות של המשתמשים (ובדרך מדרבנת אותם לקנות עוד מוצרים עם לוגו של תפוח).

  • עוד באותו נושא:
  • itunes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully