וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: Zune-פון בדרך

דידי חנוך

16.7.2008 / 3:18

אתר IT PRO הבריטי מדווח שמיקרוסופט עובדת על סלולרי המבוסס על הממשק של נגן זון של החברה

מאז שנודע שאפל עובדת על טלפון סלולרי, נשמעות מדי פעם שמועות או ספקולציות בנוגע לכך שמיקרוסופט תלך בעקבותיה. למיקרוסופט יש אמנם מערכת הפעלה סלולרית, אך זו לא זכתה להצלחה לה קיוותה החברה, וסיכוי סביר שאפל תעקוף אותה כבר השנה עם המכשיר היחיד שלה.

לפני מספר חודשים רכשה מיקרוסופט את Danger, החברה שייצרה את מכשירי Sidekick המצליחים המבוססים על מערכת ההפעלה חלונות CE.

כעת מדווח עורך אתר הטכנולוגיה הבריטי IT PRO כריס גרין שאכן עובדים כיום במיקרוסופט על סמארטפון שיתבסס על מערכת ההפעלה Windows Mobile ויעבוד עם הממשק של Zune. האנשים שאמורים לבצע את ההתאמה הם אנשי Danger.

פרשנות: יש להם סיכוי?

גרין סבור שיש למכשיר Zune סלולרי סיכוי להתחרות באייפון, מכיוון ששוק הסמארטפונים עדיין צעיר. ממבט ראשון, התיאוריה הזאת אופטימית מאד. האייפון הצליח להפוך למותג בזכות שני דברים: ממשק חדשני ועבודת מיתוג מדהימה. אלה לא דברים שמיקרוסופט טובה בהם.

מיקרוסופט טובה מאד בניצול העוצמה התאגידית שלה והעמדה הדומיננטית שלה בשוק על מנת ליצור ולמנף מומנטום עבור המוצרים שלה. היא טובה פחות בבניית מותגים חדשים. היוצא מן הכלל הבולט בתחום זה הוא Xbox, קונסולת המשחקים שלה, שאמנם נידונה ככל הנראה למקום השלישי מבין שלוש מתחרות בדור הנוכחי, אבל היא מתחרה לגיטימי ומוצר מצוין. סלולר הוא תחום בו מיקרוסופט נכשלה סדרתית, גם ברמת השירותים וגם ברמת התוכנה.

אם יש למיקרוסופט סיכוי, הרי שהוא טמון לא ב-Zune כי אם בפלטפורמת הסינכרון החדשה שלה, Mesh, עליה בונים בחברה שתשמש בסיס משמעותי לפעילות המקוונת של החברה ולמעבר מיצרנית תוכנה לספקית שירותים בענן האינטרנטי. Mesh אמנם חייב יהיה לתמוך גם במכשירים שאינם של מיקרוסופט, אבל ניתן לקוות שהחברה תוכל לבנות תמיכה טובה יותר בעבור המוצר שלה עצמה.

דבר נוסף שעשוי לסייע למותג סלולרי של מיקרוסופט הוא אותה Xbox שהזכרתי. סוני עשתה עבודה יפה בבניית קישורים בין הפלייסטיישן 3 לבין ה-PSP. מיקרוסופט יכולה ללכת בעקבותיה ולהפוך את הסלולרי שלה למתחרה לאייפון ולפלטפורמת N-Gage של נוקיה בתחום המשחקים הסלולריים.

מוקדם מדי?

יש לציין שזאת ידיעה שיש לה מקור אחד בלבד, אם כי מקור אמין. אין אישור לידיעה מעבר למקורותיו של גרין בחברה, ואין דיווח עליה משום גוף נוסף.

יש סיכוי שמדובר בעורבא פרח, או בבלון ניסוי שהחברה מפריחה על מנת לראות איך השוק יגיב לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully