וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: מסך HP w2207h

המסך החדש של HP מצליח להרשים בכל הקשור לעיצוב ולביצועים, אבל סובל מהנדסת אנוש לקויה

יש מוצרים בהם השלם הוא אך ורק סך חלקיו. איכות טכנית, ממשק, עיצוב – כל אלה יכולים להיות מזוקקים להחלטה אחת פשוטה על טיב המוצר. החלטה סובייקטיבית, כן, אבל כזו שמאפשרת לקורא שמאמין לטעמו של המבקר להגיע להחלטה על קניה או אי-קניה של המוצר. מסכים באשר הם אינם כאלה, החוויה בהם פרטית מאוד, והחלק החשוב בחוויה הזו היא התפיסה של העיניים שלנו את התמונה.

אני יכול להגיד שלטעמי, התמונה של HP w2207h – המסך החדש של חברת HP, היא תמונה טובה מאוד, חדה וברורה, עם צבעים חיים ובלי ריצוד מורגש. גם אחרי שעבדתי עם המסך 12 שעות, כמעט ברצף, העיניים שלי לא התעייפו. אבל זהו הדבר השולי ביותר אותו אני אומר בביקורת הזו, כי הוא לא אומר שום דבר עבורכם הקוראים, העיניים שלי הם לא העיניים שלכם. עיקר הביקורת שלי, אם כך, תצטרך לעסוק בדברים הטכניים יותר – כאלה שנמצאים סביב חווית השימוש עצמה.

הטכנולוגיה

נתחיל מהפרטים הטכניים ביותר: מדובר במסך רחב בגודל 22 אינץ', עם רזולוציה של 1680x1050, קונטרסט של 1:1000, מהירות תגובה של 5 מילי-שניות ורמקולים מובנים. אה, וכן, הוא גם ממש יפה. העיצוב שלו מאוד קלאסי – מסגרת שחורה-כסופה עם מעמד אותו ניתן להוריד ולהגביה בקלות, כשגם את המסך ניתן לסובב על ציר אופקי.

החיסרון הגדול הראשון – מבין השניים – של המסך הזה הוא הכניסות שיש לו. ב-HP חשבו, משום מה, שהם לא צריכים לספק למסך שלהם כניסת DVI, והסתפקו בכניסות VGA ו-HDMI. נכון שיש כיום כבלים המתאמים בין DVI לבין אחת משתי הכניסות האלה, אבל זו לא סיבה טובה מספיק לאי-הכללתה של הכניסה הפופולארית. מה עוד, שכבל HDMI-DVI לא מגיע בערכה עם המסך.

הנדסת אנוש

ואם החסרון הגדול הראשון של המסך הוא משהו שצריך להתגבר עליו באופן חד פעמי, עם החסרון השני צריך לחיות. מעבר לכפתור ההפעלה הנוח, יש ל-w2207h ארבעה כפתורים ששולטים על התפריטים ועל עוצמת הרמקולים המובנים בתוך המסך. הם, איך לומר, מסורבלים. מאוד מסורבלים, אפילו. כדי להגביר ולהנמיך את עוצמת הרמקולים, למשל, צריך ללחוץ על אחד הכפתורים על מנת להגיע לתפריט המיוחל, ואז ללחוץ עליו או על הכפתור הצמוד לו כדי לווסת את העוצמה. יושבים בחושך? אתם בבעיה. מוטב היה אילו היו ב-HP מאמצים גישה פחות מינימליסטית עם יותר כפתורים ייעודיים לפונקציות השונות.

התפריטים עצמם, לעומת זאת, דווקא נוחים מאוד, ומסודרים כפי שצריך. למסך גם מספר הגדרות קבועות לשימושים שונים בו, כגון משחקים וצפייה בסרטים. קל יחסית להגיע לתפריט הזה, וניתן לשנות את הגדרותיו תוך מספר שניות – אם אתם יודעים מה לעשות, כמובן.

סיכום

באופן מפתיע, הרמקולים המובנים בתוך המסך הנם דווקא איכותיים יחסית, ומסוגלים להגיע לעוצמות צליל גבוהות בלי הפרעות משמעותיות. אילו היה מצורף אליו גם שלט, היה המסך יכול להיות מושלם כמסך לקונסולה כמו פלייסטיישן 3 עבור חדר קטן, אבל במצבו הנוכחי יידרש מי שרוצה להשתמש בו בצורה כזו להגיע כל הזמן לכפתורי השליטה בעוצמת הצליל – והדבר, כפי שכבר אמרנו, יכול להיות בעייתי.

האם החסרונות אותם הזכרתי מצדיקים התעלמות מהדגם הזה כשאתם מחפשים מסך חדש? אני לא חושב כך, כיוון שבסך הכל, בשבועות בהם השתמשתי במסך הזה לא סבלתי. מה עוד, שהעיצוב שלו באמת נעים לעין, וזה לא דבר של מה בכך. אבל בסופו של יום, אצטרך לחזור על המשפט הקבוע שלי כשזה נוגע למסכים – אסור לקנות לפני שאתם רואים אותו עובד ובודקים איך מסתדרות איתו עיניכם. כי מיגרנות, גברותי ורבותי, זה לא נעים.

מחיר: 2099 ש"ח

  • עוד באותו נושא:
  • hp
  • w2207h

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully