וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמים לא נופלים

דידי חנוך

17.7.2008 / 15:32

מדי פעם אנחנו נתקלים בהתרעות שהאינטרנט עומדת ליפול מסיבה זו אחרת. אפשר להירגע, זה לא הולך לקרות

מפעם לפעם מגיעות הידיעות האלה. לפעמים הן נובעות ממחקר, לפעמים סתם הכרזה של אנליסט או פובליציסט או מומחה זה או אחר. לכולן מסר אחד: האינטרנט עומדת ליפול. ממש בקרוב. כלומר, עוד כמה שנים. או חודשים. והדבר היחיד שימנע את זה הוא אם יעשו מה שאנחנו אומרים / יפסיקו לעשות את מה שהם עושים / יתנו לנו כוח / ישקיעו בטכנולוגיה ההיא / יחוקקו את החוק ההוא.

החלק השני נותן לנו רמז בנוגע לחלק הראשון. כל הכרזת "השמים נופלים" נובעת מאינטרס זה או אחר. לפעמים זה אינטרס נאור. הדרישה להתחיל להשתמש כבר בפרוטוקול IPV6 היא דרישה נכונה, אחרת באמת ייגמרו הדומיינים. אבל זה יקרה. בהדרגה, כי מדובר במנגנון שאומר לדפדפנים לאן ללכת ובלעדיו אין רשת, אבל בסופו של דבר זה יקרה כי זה בלתי נמנע.

לעתים קרובות יותר האינטרס אינו נאור כלל. הדוגמה הבולטת ביותר היא חברות אינטרנט שרוצות לחנוק את השימוש בתוכנות שיתוף קבצים מתוך הטענה שאלה מכבידים מדי על הרשת. הטענה שלהן היא שהרשת שלהן לא מסוגלת לעמוד בשימוש של הלקוחות שלהם, והכל בגלל הפירטים האיומים.

כמובן, רבים מהשימושים בטכנולוגיות P2P אינם פירטיים כלל. ספציפית, קיימים יותר ויותר שימושים לגיטימיים לטכנולוגיית ביטורנט, אותה מנסים לחסום מדי פעם - הדוגמה הבולטת מהתקופה האחרונה היא Comcast האמריקאית.

זה מוביל לתסריט אפוקליפסה אחר, שבו האינטרנט תשרוד, אבל שיתוף הקבצים ייחסם. שזה, סלחו לי, בולשיט. אין חסימה בעולם שלא תעקף. ובמהרה. כל אתר ספציפי יכול ליפול, כל תוכנה ספציפית יכולה להיתבע למוות. אבל שיתוף קבצים הולך וגובר למרות עשור של תביעות וחקיקה נגדו.

והוא לא הולך להרוג את האינטרנט. חברות הכבלים האמריקאיות, וחברות תשתית בכל מקום, פשוט ייאלצו להוציא יותר כסף מהרווחים העצומים שלהן - ומדובר בתעשיה רווחית מאד - ולשפר את התשתית, לאמץ פריצות דרך טכנולוגיות ולהתקדם על מנת לספק את הצרכים של הלקוחות שלהן. כי אם הן לא יעשו את זה, מישהו אחר יעשה את זה.

סיבה שלישית לקיומן של תחזיות האבדון היא אינטרס אישי. אנליסט או "מומחה" שחוזה אסון זוכה לכותרות. ובמקצועות האלה, כותרות הן לחם חוק. והן הדרך הקלה והטובה ביותר להרוויח עבודות וכסף. אחרי הכל, מצטטים אותך בכל מקום, אז למה לא לשכור אותך כיועץ?

מה שאני מנסה לומר כאן הוא זה: אל תקשיבו להם. הדבר היחיד שיפיל את האינטרנט הוא חוסר עניין לאחר שטכנולוגיה טובה יותר תחליף אותה. וגם אז סביר להניח שהשינוי יהיה אבולוציוני. אז תנשמו עמוק, ותירגעו. הכל יהיה בסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully