וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מק לבחור - חלק ג

זיו קיטרו

20.7.2008 / 12:27

בחלקו השלישי והאחרון של המדריך לרוכשי מק, מגיע זיו קיטרו לשני האחים היקרים במשפחת הניידים של אפל

מדריך הרכישה מגיע לסיומו עם שני דגמי המחשב האחרונים מבית אפל - המקבוק פרו והמקבור אייר. שני מוצרים ניידים שהראשון מביניהם הוא דגם ותיק המיועד לשוק המקצועי והשני הוא הבן החדש ביותר במשפחת הניידים של אפל אשר עורר הרבה מאוד דיונים סביב העובדה שאפל ויתרו בו, באופן מוחלט, על הכונן האופטי מתוך מחשבה על צרכי המגזר העסקי עבורו המחשב נבנה.

מקבוק פרו

המחשב הנייד המקצועי מבית אפל הוא יצירת מופת לכל הדעות. מעבר לעיצוב הנקי והשימוש במארז מתכתי, המקבוק פרו מכיל את כל הנדרש ממחשב כדי שיוכל לשמש אנשי מקצוע בתחום המוסיקה והקולנוע, הדורשים הרבה מאוד מהמכשירים שלהם.

המקבוק פרו מגיע בשלושה טעמים, שניים מהם בעלי מסך 15 אינץ’, האחד מכיל מעבד 2.4Ghz והשני 2.5Ghz. ההבדלים בין השניים נמדדים גם בנפח הכונן הקשיח (200 לראשון ו-250 לשני) ובכמות הזכרון הגראפי (256MB מול 512MB). שני המחשבים מכילים כונן אופטי ו-2GB זיכרון פנימי אותו ניתן להרחיב עד ל-4GB.

בניגוד למקבוק, את המקבוק פרו ניתן לרכוש עם מסך Glossy או רגיל מה שמאפשר לגראפיקאים לעשות בו שימוש.

המקלדת של המחשבים האלו מגיעה עם תאורה אחורית המאפשרת עבודה נוחה גם בסביבה חשוכה ומשטח המגע בגרסאות החדשות מאפשר פעולה באמצעות ממשק רב-מגע אותו הציגו אפל במסך המגע של האיפון. המשטח הזה מאפשר לערוך מניפולציות פשוטות בעיקר (זום, מעבר בין תמונה לתמונה ועוד מספר דברים) אך בעתיד אולי יתאפשרו עוד מספר דברים.

הדגם השלישי הוא מחשב נייד לאנשים בעלי שרירי קיבורת אדירים. מסך 17 האינץ’ של המחשבים האלו הופכים אותו לחלום עבור גרפיקאים ועורכי סרטים. מעבר למסך הגדול, ניחן המחשב באותם הנתונים כמו ל-15 אינץ’ החזק יותר אך שימו לב שהכרטיס שלו מאפשר הוצאת רזולוציה גבוהה יותר של עד 1920X1200.

במחיר כניסה של 11,4000 ש”ח ומחיר של 15,700 לדגם הגדול, הנייד הזה לא נועד לכל אחד. מי שרוכשים אותו הם אנשים שבאמת זקוקים לכל כוח העבודה שהמחשב מכיל או אנשים אשר אוהבים לעבוד במקביל עם מספר רב מאוד של תוכנות כבדות יותר מהתוכנות של המשתמש הממוצע. כך, בלוגרים מקצועיים שעושים עבודה קבועה עם פוטושופ או אנשים המכינים סרטוני הדרכה ומידי פעם זקוקים גם לעבודה רצינית יותר של FInal Cut Express (גרסת החובבים של תוכנת עריכת הוידאו FInal Cut Pro) ישאבו הנאה רבה מהמכשיר.

מקבוק אייר

המחשב החדש של אפל עורר מהומה גדולה כאשר יצא לשוק. הפרסומת המפורסמת כבר של המחשב היוצא מתוך מעטפת מאנילה הפכה אותו לסמל סטטוס בין רגע.

אף אחד מהדגמים של המקבוק אייר לא מגיע עם כונן אופטי מובנה. על מנת להגיע למצב בו עוביו אינו עולה על 3 סנטימטרים בחלקו הרחב ביותר, ויתרו אפל על כל מה שיכלו לוותר. לוח האם עוצב במיוחד עבור הדגם הזה וכפי שג’ובס הציג במצגת שלו, אורכו של לוח האם אינו גדול מאורכו של עיפרון B2 פשוט. גודלו של המסך לעומת זאת גדול יותר מזה של מחשבי אולטראניידים אחרים והוא מגיע ל-13.3 אינץ’.

הדגם הרגיל של המקבוק אייר מתחיל במחיר של 10,000 ש”ח. הוא כולל מעבד 1.6Ghz, מדיע עם 2GB זיכרון וכונן קשיח קטנטן של 80GB. למכשיר יציאת USB אחת ואין לו יציאות Firewire אותן ניתן למצוא בכל אחד מהמחשבים האחרים של אפל.

הדגם המשוכלל יותר של המחשב מגיע עם 1.8Ghz וכאמור, דגם זה ביותר עולה 17,000 ש”ח (מחיר של מק פרו חזק), כאשר אחת הסיבות היא כונן פלאש בנפח של 64GB.

עבור מי בדיוק יוצר המכשיר? זו שאלה טובה שמעטים האמינו שיש לה תשובה. למרות מחירו הגבוה באופן חריג לביצועים שהוא מספק נמכרו כל הפריטים שהיו בחנויות וחודש אחרי צאתו לעולם לא נותרו הדגמים בעלי הכונן הקשיח הרגיל. הדבר לא עצר אנשים מלהשיל מעליהם יותר כסף כדי לרכוש את הדגם עם זיכרון הפלאש ורק לא לחכות בין שבועיים לחודש למחשב החדש. יכול להיות שהשיקול שלהם היה נכון שכן ההמתנה הגיעה במקומות מסוימים לחודשיים תמימים.

המקבוק אייר נועד למי שנעים הרבה וזקוקים למעט מאוד. יש לו את כל החומרה האלחוטית הנדרשת, הוא עמיד מאוד למרות מראו השברירי ומסוגל להריץ מצגות, מעבדי תמלילים ושאר תוכנות משרדיות. עיתונאים וסופרים רבים מוצאים את המחשב לכלי עבודה אידיאלי אך רוב המשתמשים הם אנשי עסקים אשר זקוקים ב-30% למחשב עבודה קל וב-70% למחשב שיגרום לשותפים פוטנציאליים לרייר כל שולחן הישיבות.

סיכום

בחירת המחשב המתאים ביותר היא אינה עבודה קלה. לכל אדם השיקולים שלו ולא פעם השיקולים הללו דורשים התחשבות ביכולת הכלכלית ובמשתמשים נוספים בבית. לאפל יש לא מעט מכשירים כפי שראינו בשבועות האחרונים אשר מציעים מגוון פתרונות למגוון רחב של משתמשים. כמו בכל מוצר צריכה האחריות היא על הרוכש לקחת את הזמן ולבצע את מחקר השוק הנדרש כדי שהקנייה תהייה מעבר ל”מקסימום תפוקה במינימום מחיר” - רעיון שפעמים רבות מנוצל כנגד הצרכן שממהר לרכוש בלי מחשבה.

חשוב לזכור דבר אחד נוסף - לב החוויה המקית היא מערכת ההפעלה שעובדת באופן יוצא מגדר הרגיל על כל המחשבים של אפל. לאופרד 10.5.4 מספקת חווית משתמש אחרת מזו אליה רגילים משתמשי חלונות ויחד עם אסופת תוכנות iLife המגיעה עם כל מחשב חדש, היא שווה את המחיר היקר יותר שמבקשים אפל עבור המחשבים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully