וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרצה קושחת 2.0 של האייפון

כלי לפריצת הגרסה החדשה של קושחת האייפון שוחרר לציבור הרחב. ניתן לפרוץ גם מכשירי דור 3, אבל לא לפתוח את נעילת הסים

מאז שהופצה הבטא הראשונה של קושחת 2 למכשיר האייפון, ידוע כי היא לא חסינה בפני פריצות. מספר ימים לאחר הפצתה, אי אז במרץ השנה, הודיעה חבורת מתכנתים כי הצליחה לפרוץ אותה. מאז שוחררו עוד כמה גרסאות של הקושחה חדשה, וגם הן נפרצו תוך מספר ימים.

אך כשלפני קצת יותר משבוע הושק הדגם השני של האייפון, זה עם קישוריות הדור השלישי, ובמקביל אליו הושקה גם קושחת 2.0 לדור הקודם של המכשירים, האתגר בו התבקשו אנשי חבורת ה-iphone-dev – יצרני תוכנת ה-pwnage tool לאייפון מהדור הראשון - לעמוד היה קשה יותר. הם היו צריכים לא רק לפרוץ את הקושחה, אלא גם ליצור ממשק שיאפשר לאנשים אחרים לעשות זאת בקלות ובלי ידע בתכנות. לאחר שבוע של עבודה הם הצליחו.

לפני פחות מ-24 שעות שוחררה הגרסה החדשה של pwnage, כשהיא מסוגלת לפרוץ אייפונים מהדור הקודם כך שניתן יהיה להשתמש בהם בכל רשת ולהתקין עליהם תוכנות חובבים (התוכנות האלה חיות בשלום עם התוכנות מהחנות של אפל) גם בקושחה החדשה. מכשירי 3G נתמכים גם הם, אם כי עדיין לא בכל הקשור למעבר חופשי בין רשתות. מכשירי האייפוד Touch יזכו באמצעות הפריצה רק לדו-קיום של תוכנות אפל יחד עם תוכנות חובבים.

הכלי זמין כיום רק למחשב מק, וגרסת החלונות שלו – winpwn, טרם התעדכנה. עם זאת, גולשים חרוצים מצאו כבר דרך להשתמש ביכולות הכלי גם אם אין לכם מק בסביבה. הקישורים, כפי שאומרים, מצורפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully