וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק עושה מייק אובר

עיצוב חדש של פייסבוק הופך את הרשת החברתית הגדולה בעולם לפשוטה יותר לשימוש, אבל דוחק את היישומים

פייסבוק – אחת הרשתות החברות הפופולאריות בעולם בכלל ובישראל בפרט, משיקה בימים אלה עיצוב חדש. העיצוב, שזמין עבור כל משתמשי הרשת בכתובת www.new.facebook.com, ושיחליף בהמשך את הממשק הנוכחי, מציג מספר שינויים שמשפיעים גם על המראה של הדפים וגם על ממשק הניווט ואפשרויות המשתמש.

הדף הראשי של האתר נראה עכשיו מסודר יותר, עם שימוש בכל שטח הדף וסידור מחודש של האלמנטים השונים בו. אך השינוי הגדול ביותר הוא בדפי הפרופילים. אלה עכשיו כוללים טאבים שמפרידים בין חלקים שונים של הפרופילים. הטאב הראשי הוא טאב ה-Wall, שמאפשר לראות את העדכון הפרופיל של המשתמש ולפרסם בדף שלו סוגי תוכן שונים. ניתן להוסיף טאבים גם לאפליקציות מסויימות.

שינוי העיצוב מעביר את כובד המשקל של הפעילות בפייסבוק מהאפליקציות, שנדחפות מהעמוד הראשי לעמוד משלהן, לאינטראקציה של המשתמשים זה עם זה באמצעות הפרופילים. בנוסף, הקלו בפייסבוק את פרסום התכנים כמו הודעות קצרות ומדיה, ובכך חיזקו את האתר כאמצעי למיקרו-בלוגינג בסגנון עדות הטוויטר.

מרגיז את המפתחים

עוד מהחשיפה הראשונה של העיצוב החדש בגרסאות מוקדמות, עורר המראה החדש של האתר דאגה רבה בקרב קהילת המפתחים הגדולה שנבנתה סביב פייסבוק בשנה האחרונה – קהילה שהיישומים שבנתה עזרו מאד לקדם את האתר וליצור את הבאזז שסייע לו לצמוח למעמד הרשת החברתית הגדולה בעולם.

הסרת היישומים מהעמוד הראשי פוגעת משמעותית בויראליות שלהם לטובת יישומים מובנים של פייסבוק. זאת מגמה מתמשכת בחודשים האחרונים, שהשיא הקודם שלה היה השקת יישום המסרים המיידיים המובנה של האתר. היא נותנת לאתר מראה נקי יותר ושמיש יותר בעבור משתמשים רבים. אבל יש מקום לשאלה האם היה נכון לפגוע באקו-סיסטמה של חברות ומפתחים פרטיים שנבנתה סביב האתר. תשובה ראשונה לשאלה זו נקבל עוד מספר ימים, בארוע מפתחים גדול של פייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully