וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

כך חולפת תהילת עולם, ותערוכת המשחקים הגדולה בעולם הופכת לצל עצוב של עצמה

לפני מספר ימים הסתיימה בלוס אנג'לס התערוכה-הגדולה-ביותר-לשעבר של תעשיית המשחקים, ה-E3. לאחר שב-2006 פקדו אותה, על פי הערכות, כ-80,000 אנשים, התרסקה התערוכה בשנה שעברה וגם השנה כשהגבילה הן את מספר המציגים והן את מספר המבקרים במטרה להפוך את האירוע למקצועי יותר.

הייתי בתערוכת 2006, ואני יכול להגיד שהייתה זו חוויה מדהימה – סכומי הכסף שהושקעו בכל דוכן ודוכן בתערוכה היו מדהימים, קטלוג המשחקים והמציגים היה ענקי ובסופו של דבר גם זכיתי לפגוש לא מעט מעמיתיי האמריקאים והאירופאים. השנה לא נסעתי, אבל התמונות שפורסמו הצליחו להעציב אותי מאוד. במקום העושר ואושר, היו שם שטחי תצוגה קטנטנים ומעברים ריקים מאדם במקום בו רק לפני שנתיים התגודדו אלפי אנשים.

ובכל זאת, מדובר בדבר טוב, כי ההפסד של המעטים המגיעים לתערוכה הוא הרווח של כל התעשייה. הרבה מהמפתחים כבר לא לחוצים לייצר דמואים וקטעים סינמטיים לכבוד התערוכה, אנשים שגרים באירופה ובאסיה לא צריכים לבכות לתוך הכרית אלא יכולים ללכת לתערוכות האזוריות שלהם – לייפציג וטוקיו, בין השאר – אשר גדלו כתוצאה מהצטמצמות E3, וניתוק העוגן האביבי-קיצי הזה גם עוזר לחברות לפזר את תאריכי יציאת המשחקים על כל השנה.

טלוויזיה עולמית, בערך

אחת המגמות אותן ראינו בתערוכה, בייחוד במסיבות העיתונאים של החברות הגדולות, היא המשך הפיכתן של קונסולות המשחק להרבה יותר מסתם קונסולות משחק. במקרה של האקס-בוקס 360 מדובר בהסכם עם שירות השכרת הסרטים Netflix, ואילו בפלייסטיישן 3 מדובר בחנות השכרת סרטים חדשה. כל זה רק בארצות הברית.

השירותים האלה מציבים מספר בעיות בפני תעשיית הסרטים והטלוויזיה העולמית. הקונסולות, אתם יודעים, נמצאות בכל העולם, שהפך בשנים האחרונות להרבה יותר קטן הודות לתקשורת והסחר המפותחים. אבל התעשיות הותיקות של הפצת טלוויזיה והסרטים עוד לא מוכנות לתהליכים האלה, וקשורות בהסכמי הפצה מקומיים עם המוני חברות ומתווכים. כך אנחנו מקבלים מקרה בו בארצות הברית הקונסולות "שוות" הרבה יותר מבאירופה.

אני לא יודע איך אפשר יהיה לפתור את כל התסבוכת הזו. השותפים המקומיים ברחבי העולם של החברות הגדולות מעסיקים אנשים, ואלה מרוויחים כסף על עבודתם – שהופכת ללא-הכרחית בזכות הטכנולוגיה החדשה. אז הם נלחמים בשינויים הטכנולוגיים, ולא מאפשרים פתיחת חנויות מקוונות "ישירות". בסופו של דבר הם בטח יפסידו, אבל לא ממש ברור מתי זה יקרה. ועד אז, נאלץ להסתפק בהודעות על אי-זמינות שירותי ההשכרה והקניה בארצנו הקטנה.

EA + טייק-2, טייק שני

נעבור לנושא אחרי לגמרי – Electronic Arts. למרות ההתלהבות הרבה מכותריה החדשים של החברה (Rock Band 2, Left 4 Dead, Mirror’s Edge) בתערוכת E3, האגו שלהם פגוע. במשך שנים רבות, נחשבה החבה לגדולה ביותר בתעשייה, ואז התמזגה לה חטיבת המשחקים של ויונדי עם אקטיוויז'ן ויצרה חברת ענק חדשה בשם אקטיוויז'ן בליזארד שנחשבת כיום לגדולה ביותר.

EA רוצה לשוב לפסגה, ובדרך גם לחסל את התחרות שיש לה בתחום משחקי הספורט. המתחרה הבולטת שלה בתחום הזה היא Take-2, שמשחקה המפורסם ביותר הוא אמנם GTA אך הקטלוג שלה כולל גם את כותרי 2K Sports. החברה דוחה, בינתיים, את חיזורי EA, אבל זו לא מוותרת.

השבוע נודע כי EA שוב האריכה את תוקף הצעת הרכישה שלה, בפעם החמישית, כשהיא שוב מציעה 25.74$ על מניה. ב-Take-2 לא התלהבו יותר מדי, ומועצת המנהלים של החברה הוציאה הודעה בה הם מודיעים שההצעה הזו לא נראית להם סבירה, ולא משקפת את השווי האמיתי של החברה. הסבירות לכך ש-EA תרד מהנושא נמוכה, לדעתי – הם ממש רוצים את Take-2, ובסופו של דבר החברה כנראה תרכש. השאלה היא על ידי מי, כיוון יש עוד מספר צדדים, כגון אוביסופט, שמעוניינים בה, כך על פי שמועות שרצות ברחבי הרשת.

  • עוד באותו נושא:
  • e3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully