וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Dell D430

ה-D430 של דל הוא מחשב קטן וקליל שמתאים אך ורק לעבודה או לגלישה באינטרנט. כי כזה הוא, משעמם

המחשב הנייד הראשון שלי היה מפלצת אימתנית של חברת Gateway- 3 קילוגרמים של מסך 15.4 וחומרה שהיום נחשבת למיושנת. לא הייתי צריך מחשב גדול כל כך, כיוון שייעודו היה להיות בתיק שלי בזמן שאני לא נמצא בבית, אך המחשבים הקטנים והקלים עלו אז הרבה יותר מדי.

כיום המצב שונה קמעה. בטווח המחירים של 4,000 שקל ומעלה ניתן למצוא מחשבים ניידים משלל סוגים, עם מגוון ייעודים שונים. בצד אחד של הסקאלה נמצאים המחשבים הגדולים יותר שמשמשים כתחליפי מחשב שולחני, ואילו בצדה השני האולטרה-ניידים, אלה שנועדו אך ורק לנסיעות. מקלדתם צפופה יותר והמסך קטן, מה שמקשה להשתמש בהם בתור מחשב ראשי לעבודה, אך מאפשר לקחת אותם בתיק בלי כאבי גב ובלי כאבי ראש.

קטן ומתפרק

המחשב אותו נבקר היום משתייך לקבוצת האולטרה-ניידים, כשסיווג נוסף אותו ניתן לתת לו הוא "עסקי". ה-Dell Latitude D430, בעל מסך של 12.1 אינץ', מיועד לאנשי עסקים שלא מחפשים סטייל אלא חושקים בשימושיות, וההוכחה הטובה ביותר לכך היא שבאמת אין לו סטייל. המחשב הזה אפור ומשעמם למראה, בלי גינונים עיצוביים או גימיקים שנועדו למשוך את תשומת הלב של העוברים ושבים.

כיוון שהמחשבים של Dell נבנים באופן פרטני עבור כל לקוח, יש למחשב הזה מספר קונפיגורציות חומרה שונות. בגרסה אותה אני קיבלתי, תחת המקלדת שכן לו מעבד U7600 (1.2 גיגה-הרץ) של אינטל, יחד עם 2 גיגה-בייט זכרון, כונן קשיח של 80 גיגה וכרטיס מסך מובנה של אינטל. כל זה עם חלונות XP Professional. מדובר באחת הגרסאות המהירות של המחשב, והיא בהחלט התמודדה היטב כשהעמסתי עליה יישומי אופיס ושני דפדפנים מלאי חלונות. גם עם סרט הצליח הלפטופ הזה להתמודד, אבל לא היה מדובר בחוויה כדאית, ועל כך בהמשך.


אך לא משנה איזה מפרט תצרו לעצמכם, כונן דיסקים לא תקבלו בתוך המחשב הזה. הסיבה היא המשקל והצורה – המחשב הדק הזה שוקל מתחת ל-1.5 קילו, וזה מאוד מורגש כשמסתובבים איתו כל היום בתיק. הוספת כונן הייתה הופכת את המחשב לכבד יותר וגדול יותר. מה שכן, תוכלו לקבל את הכונן בצורה חיצונית, עם תחנת עגינה מיוחדת שמוסיפה גם מספר פורטים למחשב. התחנה הזו עולה בישראל 740 ¤.

פריט סטנדרטי נוסף ב-D430 הוא המקלדת ותחליפי העכבר המצויים בו. באשר למקלדת עצמה, זו כוללת מקשים סבירים בגודלם וקל מאוד להתרגל לעבוד איתה אם עבדתם בעבר עם לפטופ קומפקטי. במקום עכבר, יש כאן גם משטח מגע וגם את אותה נקודת המגע שנמצאת במרכז המקלדת ומאפשרת להזיז את הסמן באמצעות לחץ עדין עליה.

כמו שיעורים בסטטיסטיקה

חווית העבודה ב-D430 מוזרה מעט. כשמשתמשים בו, מרגישים כי מדובר במוצר בנוי טוב, עם רכיבים איכותיים ובלי נטיה להתחמם יתר על המידה (כמו שקורה בכמה דגמי Dell אחרים), וגם זמן הפעולה על סוללה עומד על כ-3 שעות – זמן סביר ביותר ללפטופ, אבל המחשב הזה מיועד אך ורק לעסקים וזה קצת פוגם בהנאה.

כך, למשל, המסך שלו אמנם מסוגל להתמודד בגבורה עם עבודה בשמש, אבל הוא לא מספיק חד וצבעוני עבור סרטים ומשחקים. מסמר נוסף בארון המולטימדיה של ה-D430 הוא רמקול המונו שלו, שמספק צליל חלש יחסית ולא מאוד איכותי.

אבל זה בדיוק הייעוד שלו – מחשב אפור ומשעמם עבור אנשי עסקים שצריכים אותו כדי לקחת את העבודה הביתה או אל בית הלקוח, תוך שהם אינם מרגישים את המשקל של המחשב בתיק שלהם. ובזה הוא מצליח. לא לחינם נודע היום כי המחשב הוא אחד הדגמים שנבחרו במרכז הרכש הממשלתי.

מפרט

מעבדים אפשריים: U1400, U7500, U7600
זכרון: תמיכה ב-2 גיגהבייטים, מינימום 1GB.
מסך: רחב, WXGA, 12.1 אינץ', רזולוציית 1280x800
כרטיס מסך: Mobile Intel Graphics Media Accelerator 950
כונן קשיח: 40, 60 או 80 גיגהבייטים כונן רגיל, או 32 גיגה SSD
כרטיס רשת מובנה
כרטיס רשת אלחוטית מובנה, אפשרות לדגם התומך ב-802.11n
בלוטות' מובנה

מידות: 295x209.8x25.4 מ"מ
משקל: החל מכ-1.36 ק"ג
מחיר: החל מ-5900 ¤ ללא תחנת עגינה.
מחיר תחנת העגינה עם כונן הדיסקים: 740 ¤.

  • עוד באותו נושא:
  • dell
  • d430

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully