וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: CherryPal

יש שיאמרו כי CherryPal הוא סתם מחשב חלש מאוד, אך את הכוח שלו הוא שואב ישירות מהרשת

עוד לפני שרשת האינטרנט נכנסה לחיינו לפני כעשור, דיברו כמה חובבי טכנולוגיה, ביניהם גם סופרי מדע בדיוני, על רעיון המסופים ששואבים את המידע שלהם ממקומות מרוחקים. הם לא דיברו על מכונות בעלות כוח חישוב עצמאי, אלא רק על ממשק משתמש שמאפשר לקבל ולשלוח מידע.

בימים אלה, בהם חיבורי הפס הרחב לאינטרנט נכנסים כמעט לכל בית, יש חברות שלוקחות את חזון המסופים ברצינות. אחת החברות האלה היא CherryPal, שהחלה השבוע למכור את מחשב הענן שלה. על פניו, מדובר במכשיר לו בקושי אפשר לקרוא היום מחשב – מעבד של 400 מגה-הרץ, 256 מגה זכרון, כונן קשיח פלאש של 4 גיגה, קישוריות רשת חוטית ואלחוטית, שתי כניסות USB, יציאת VGA למסך ויציאת אוזניות – כל זה במחיר של 249$. יש גם מערכת הפעלה – לינוקס, אבל המשתמש כמעט ולא רואה אותה בממשק שלו. מה שהוא כן רואה, זה חלון פיירפורס.

זאת, גברותי ורבותי, לא בדיחה, אלא חזון. מדובר בניסיון ליצור "מחשב ענן" – מחשב שנועד לתקשורת עם רשת האינטרנט ואשר שואב את השימושיות שלו ישירות מהרשת. בימינו ישנם כלים מקוונים שמחליפים את האופיס, מאפשרים שמירת תוכן כמו תמונות וסרטונים, מחברים בין אנשים באפליקציות של שיחה וכו... מעבר לשירותים חיצוניים, יוכלו רוכשי המכשיר ליהנות גם מ-50 גיגה אחסון ומתמיכה מסביב לשעון.

חזון מעניין או גאדג'ט סתמי?

האם יש, לדעתכם, סיכוי להצלחת מיזם כזה בימינו? רשת האינטרנט אמנם מלאה בתוכנות שימושיות שלא מצריכות יציאה מחלון הדפדפן, אבל האם הן מספיקות כדי להצדיק רכישה של מכשיר כזה?

  • עוד באותו נושא:
  • cherrypal

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully