וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: סוני DSC-H50

בוריס בולטיאנסקי

24.7.2008 / 15:48

המצלמה החדשה של סוני מנסה למצוא חן בעיני כולם אבל קצת מפספסת את המטרה, למרות ההשקעה הניכרת בה

המצלמה האחרונה מסדרת ה-H של סוני עשתה עליי רושם מעורב בפעם הראשונה בה נפגשנו. החזות דמוית ה-SLR ומגן השמש המורכב על גבי טבעת תיאום גדולה משווים למצלמה מראה מאיים למדי, כאשר בפועל מדובר במכשיר קומפקטי, יחסית לסוג המצלמות הזה.

משקלה של המצלמה מגיע לכ-550 גרם, אך הגרמים האלה מפוזרים באופן נבון, כך שניתן יהיה לאחוז במצלמה בנוחות. כמו כן, גם בפיזור הכפתורים על גוף המצלמה הושקעה מחשבה, ולא צריך לזוז יותר מדי כדי להגיע אליהם.

מסביב לבוררי הפלאש והמאקרו ישנה טבעת מסתובבת לצורך שינוי ערכים במצבים הידניים וכן לדפדוף מהיר בעת תצוגת תמונות - דבר שהציל אותי מלחיצות חוזרות ונשנות על אותו הכפתור והפך את השימוש במצלמה לנעים הרבה יותר.

טכני

ל-H50 יש חיישן של 9.1 מגהפיקסל ורזולוציה מקסימלית של 3,456 x 2,592 פיקסלים, יחד עם עדשה של Carl Zeiss בעלת זום אופטי x15, שעושה את עבודתה נאמנה. כמעט. ככל שמתקרבים יותר אל הסף העליון של ההגדלה, הסיכוי לקבל תמונה חסרת טשטוש הולך ויורד. בשלב מסויים, אפילו הקטנת הערך של מפתח הצמצם לא תוכל לעזור לנו להתמקד בצורה טובה על מושא הצילום. בנוסף יש כאן גם זום דיגיטלי 30x, אבל מומלץ להשתמש בו רק אם באמת לא אכפת לכם איך תצא התמונה שאתם מצלמים – או במלים אחרות, אף פעם.

גודלו של מסך המצלמה הוא 3 אינצ'ים, והוא מחובר לגוף המצלמה לאורך הציר האופקי העילי, כך שניתן יהיה להוציאו החוצה לכיוון מעלה. בדרך כלל אנחנו רואים דווקא חיבור על ציר אנכי שמאפשר הוצאת המסך לאחד הצדדים, אך גם על האופציה אותה בחרה סוני אין תלונות. אחד הדברים שדווקא כן מצאו חן בעיני הוא השימוש החסכוני של המצלמה בסוללה – הצלחתי לצלם למעלה מ-400 תמונות בטרם הסוללה החלה להראות סימני גסיסה.

עיוני

עם המצלמה סופק לי שלט רחוק שמאפשר שליטה על הצילום, הזום ואפילו נותן גישה לתפריט המצלמה. וכאן אנחנו מגיעים לבעיה הגדולה שלה: התפריט עצמו מסורבל למדי, וכן קיימת בו כפילות אופציות מסוימת. הזמן שנדרש כדי להתרגל למקשי הניווט והבחירה, וכן הקושי לאתר משהו ספציפי - מעיקים.

ל-DSC-H50 יש מספר לא קטן של מצבי צילום שונים. החל ממצב ה-Easy שנמנע מלהציג סימנים על גבי מסך התצוגה, כאשר מעבר לכך, מצב זה זהה לחלוטין לצילום אוטומטי. אנשים שמבינים מה הם עושים, יכולים לנהל באופן ידני את מהירות התריס, מפתח הצמצם ורגישות החיישן (הנעה בין 80 ל-3200). אם איכות התמונה חשובה לכם, מומלץ לצלם ברגישות נמוכה ככל האפשר, ולא לעבור את ISO 400 פן תתקלו בגרעון נוראי. בין המצבים הנוספים אני רוצה לשים דגש על מצב צילום הלילה אשר מתאפיין בתאורה אינפרה אדומה (לכל מי שקיווה, לא, המצלמה אינה רואה דרך בגדים) וכמובן וידאו ברזולוציה של 640x480. בניגוד למספר מצלמות הנמכרות כיום, ניתן לעשות זום במהלך ההסרטה.

בואו נתעכב קצת על מצב צילום נוסף, אולי המעניין ביותר של המצלמה. לפני הרבה המון שנים, לפני הופעת המצלמות הביתיות הזמינות, צילום היווה טקס ייחודי ונדיר, כשכל המשפחה הייתה מתאספת אז מול המצלמה הענקית. מכיוון שדובר על תענוג יקר, השתרש המנהג שבתמונה צריכים להיות יפים. ומסתבר שגם בדגם זה של Cyber-Shot קיימת מערכת זיהוי פנים מעולה בעלת חולשה לחיוכים. כאשר הוא מופעל, מוצג בצידו השמאלי של המסך בר המחולק לארבעה קטעים שמודדים את מידת החיוך של המתנדב התורן לניסוי. ניתן אף להגדיר את המצלמה למצב שבו היא לא תאפשר לבצע צילום כאשר היא אינה מוצאת חיוך. בנוסף, קיימת גם אפשרות לבחור עדיפות לחיוכם של מבוגרים או של ילדים. בעיני, זהו אחד המצבים היותר מועילים שיש במצלמה, שכן הוא מאפשר להעריך מראש את רמת השמחה שתופיע בתמונה לכשתצולם.

סיכום

בשורה התחתונה, ניתן לומר כי מדובר במכשיר אשר מנסה לרקוד על שתי החתונות – זו של הצלמים החובבים וזו של האנשים שרק רוצים לקנות מצלמה דיגיטלית לבית. למרבה הצער, הוא לא ממש מצליח לעמוד במשימה שקבע לעצמו. יש כאן זום גדול, אבל נראה שאין למצלמה הרבה מושג כיצד ניתן לעשות בו שימוש יעיל; היא מאפשרת ניהול הגדרות ידני בפרמטרים שונים, אבל הניווט והכיוונון עצמם מסורבלים.

התחושה היא שכל קהל יעד ישים לב דווקא לחסרונות הרלוונטיים עבורו, ולא לייתרונות המצלמה. אלה שזקוקים למכשיר המאפשר שליטה רבה בהגדרות, יעדיפו מצלמה ידידותית יותר ואולי אף מקצועית יותר, ואילו האנשים שבין כה וכה מצלמים רק במצב האוטומטי לא ימהרו להוציא כסף על מצלמה עם פיצ'רים כה רבים בהם לעולם לא ישתמשו.



מארז המצלמה מכיל את המצלמה עצמה עם מטען לסוללת ליתיום חיצונית, כבלים לצורך ממשק USB וטלויזיה, שלט רחוק המגיע עם סוללה וכן רצועת נשיאה. יש כאן גם מגן השמש, אשר עזר לי רבות בעת צילומים כמעט אל מול השמש ואני תוהה מדוע לא מדובר באביזר שמהווה חלק אינטגרלי מחבילות הבסיס של המצלמות השונות. כמו כן, יש בערכה כרטיס הזכרון -Memory Stick Pro Duo בנפח של 2 ג'יגה. האכזבה העיקרית מן האריזה היא כמו בכל הפעמים הקודמות – היעדר תיק נשיאה.

מחיר - כ-1750 ש"ח

  • עוד באותו נושא:
  • dsc-h50
  • סוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully