וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכויות יוצרים: לחזק או להחליש?

27.7.2008 / 12:53

כוחות שונים פועלים לחזק ולהחליש את זכויות היוצרים בארץ ובעולם. שתי העמדות זוכות כאן לייצוג, אבל ההחלטה בידיכם

לובי חזק פועל כיום לחיזוק ההגנה בחוק על זכויות יוצרים. זאת מגמה בת עשרות שנים שרק התחזקה לאור האיום הפוטנציאלי של הרשת. מצד שני, יש הפועלים להצבת חלופות לזכויות היוצרים, ואלה טוענים שמדובר במודל שהתיישן. שתי עמדות, החלטה אחת. תצביעו.

לחזק

מאז המאה ה-17, זכויות יוצרים מגינות על יוצרי תוכן מפני אלה שברצונם לגזול פרנסה מפיהם. במקור היו אלה המדפיסים, אבל כיום האיום גדל, שכן כל גולש ברשת יכול להפר את זכויותיהם של היוצרים. החוקים הקיימים בבירור לא עובדים, מכיוון שזכויותיהם של יוצרים מופרות יום ביומו. הצעדים שננקטים כיום, ההופכים את עברות זכויות היוצרים מסוגיה אזרחית לפלילית, הם הדרך היחידה לעצור את תהליך הדרדור הנוכחי. זכרו שזכויות יוצרים הן אלה שמאפשרות לאמנים ליצור, ומספקות לכם את הבידור והאמנות מהם אתם נהנים.

להחליש

"זכויות יוצרים" הוא קונספט מיושן, שנועד להגן על יוצרים עצמאיים מפני חברות מסחריות. כיום, זה הנשק של חברות מסחריות כנגד יוצרים עצמאיים שעוסקים במאש-אפים, וסתם אזרחים שמעלים קליפ ליוטיוב עם הילד שלהם על רקע מוזיקה שהזכויות עליה שייכות לתאגידים. מה שפעם נועד להגן, הפך לנשק חסר מידתיות. אמצעים חדשים כמו קרייאיטיב קומונס מעניקים לאמנים עצמם את השליטה בזכויות שלהם, ולא לתאגידים. כיום, זכויות יוצרים הופכות לכלי שלא מסייע ליצירה כי אם פוגע בה עקב המגבלות המופרזות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully