וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלות נפוצות- מק רויאל

זיו קיטרו

27.7.2008 / 13:31

השבוע עונה זיו קיטרו על כמה משאלות המק הנפוצות ביותר אותן אתם, גולשים יקרים, שולחים לו במייל

בשבועות האחרונים, קיבלת לתיבת הדואר שלי מספר שאלות, והחלטתי להקדיש את המדור השבוע למתן תשובות על השאלות האלה. אם גם אתם רוצים לשאול שאלה הנוגעת למקינטוש, כתובת המייל שלי נמצאת בתחתית הכתבה.

היי מקזיו. איך מעיפים כל מיני תוכנות שהתקנתי מתוך ה-Prefernces?

אם תרם יצא לכם להכיר את ספריית ה-System Prefrences, מדובר במקום ממנו ניגשים אל כל ההגדרות של מחשב שלכם: תמונות מסך, צריכת חשמל, חשבונות ועוד. בין השאר, תוכלו למצוא בספריה את התוכנות שפועלות על המערכת שלכם. כאשר רוצים להסיר את התוכנה, מזיזים את סמן העכבר כך שיהיה מעל הצלמית שלה ולוחצים על הלחצן הימני בעכבר (או Ctrl ולחיצה על העכבר למי שאין לו לחצן ימני). אפשרות אחת בלבד תפתח, הסרת התוכנה מה-Prefrences.

מקזיו היקר לאחרונה אני שומעת הרבה על השירות החדש של אפל MobileMe ותהיתי מה בדיוק המהומה? מה זה השירות הזה והאם זה שווה את המחיר?

היי שחר. MobileMe הוא שירות ישן חדש של אפל, שנקרא בגרסתו הקודמת .mac וסיפק, בתמורה ל-100 דולרים בשנה, תיבת אימייל ‎תחת הכתובת @mac.com, ושטח אחסון של 10 גיגהבייטים אליו ניתן היה להעלות גלריית תמונות דרךiPhoto, אתרים דרך iWeb וקבצים אחרים דרך iDisk.

בגרסתו הנוכחית, MobileMe עדיין עולה 100$ לשנה, אך מעלה את שטח האחסון ל-20 גיגה וזמין עכשיו למשתמשי חלונות. מעבר לכך, השירות מאפשר גם סנכרון תכנים מלא בינו לבין המחשב ומכשיר האייפוןאייפוד טאץ'. הבעיה היא שמאז השקתו, השירות מאוד לא יציב, הסנכרון לא תמיד עובד ומספר לקוחות כבר איבדו מידע. כאשר השירות יתייצב הוא יספק פלטפורמה נוחה למגוון פעולות, ובינתיים יש מספיק שירותי חינם שמספקים כמעט כל מה ש-MobileMe מספק, למעט האפשרות הסנכרון. המלצה שלנו היא לא לרכוש את המנוי כרגע ולחכות עוד חודש לפחות עד שהעניינים יוטפלו.

מקזיו היקר, יש לנו שני מחשבי מק על אותה הרשת והבנו שיש דרך להעביר ביניהם קבצים. איך עושים את זה?

שאלה מצוינת כי היא מבהירה כמה קל לעשות דברים כאלו במק.
ראשית היכנסו ל-system preferences ובחרו באפשרות השיתוף (Sharing). כעת , סמנו את האפשרות "שיתוף קבצים" (File Sharing).

אם תביטו עכשיו ב-Finder, תראו שיש לכם בבר הצדדי, תחת הכותרת Shared את המחשב השני שלכם. בחרו את המחשב הזה, בחרו במשתמש אליו אתם רוצים לזרוק את הקובץ ותוכלו לראות את תיקיית ה-DropBox. זרקו לשם את הקובץ אותו אתם רוצים לחלוק והקובץ יעבור במהירות אל המחשב השני. כשתעשו זאת, תקבלו הודעה על כך שלא תוכלו לראות את הקובץ בתוך ה-DropBox, רק המשתמש במחשב השני יוכל לראותו. אצלכם, תופיע תיקייה דומה בתוך תיקיית Public.

ישנה דרך לפתוח את התיקיה הזו למשתמשים אחרים, כך שיוכלו גם לצפות בה ולהעתיק קבצים גם ממנה ולא רק אליה. על מנת לעשות זאת, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכנס שוב ל-Sharing ב-Prefrences ולבחור באפשרות Read and Write לכל המשתמשים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מקזיו. פעם אחת נתקלתי בצירוף מקשים שהפך לי את המסך לנגטיב. איך עושים את זה? אגב, יש לזה שימוש אמיתי חוץ מהאפקט המגניב שאפשר לעשות לחברים?

קיצור המקשים בו נתקלת הוא Ctrl+atl+cmd+8. לחיצה אחת עליו תפעיל את מצב הנגטיב, לחיצה נוספת תחזיר את המצב לקדמותו. מעבר לאפקט הויזואלי יש לתכונה הזו שימוש כאשר יוצאים לעבוד מחוץ למבנה. תחת אור שמש ישיר גם המסך הבהיר ביותר יכול להיות בלתי קריא, אך בעזרת תוכנת הנגטיב ניתן להמשיך לעבוד כרגיל. כמו כן, אנשים שיושבים הרבה מול מעבדי תמלילים, יוכלו להקל על עיניהם דרך מעבר לנגטיב.

בניגוד למה שטוענים, השימוש בתכונה הזו אינו גוזל פחות (או יותר) אנרגיה, זאת למרות שרוב המסך שחור. הסיבה היא שלא מדובר בנורות LED כבויות.

אם יש לכם שאלות נוספות, שלחו אותן אל zivstuff@gmail.com. רוב השאלות נענות באימייל, שאלות שחוזרות על עצמן או מעלות נקודות מעניינות נענות כאן בטור

  • עוד באותו נושא:
  • tech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully